Ga naar inhoud


Storing Hotbird op 1 transponder


Aanbevolen berichten

1 uur terug, Codx zei:

 

Dat  hoeft niet perse, voor de belgen en de engelsen komt de aanvoer niet via satelliet meen ik, maar direct uit het land in kwestie via glasvezel.  Ze kunnen dat ook met andere zenders doen.  

Als ik het zeker wil weten moet ik dat navragen maar ik geloof wel dat de Belgische zenders via glas gaan. Engeland is zeker satelliet geweest maar dat zou veranderd kunnen zijn. BBC wordt nog nergens in UHD doorgegeven?

 

Kunnen is natuurlijk ja. Maar het lijkt me duurder om dezelfde betrouwbaarheid te bereiken voor een heel palet aan buitenlandse zenders want er is al satelliet ontvangst site redundancy. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, OFDM zei:

Als ik het zeker wil weten moet ik dat navragen maar ik geloof wel dat de Belgische zenders via glas gaan. Engeland is zeker satelliet geweest maar dat zou veranderd kunnen zijn. BBC wordt nog nergens in UHD doorgegeven?

 

Kunnen is natuurlijk ja. Maar het lijkt me duurder om dezelfde betrouwbaarheid te bereiken voor een heel palet aan buitenlandse zenders want er is al satelliet ontvangst site redundancy. 

 

Neem Discovery NL en MTV NL en ID NL daar zijn specifiek NL versies van via de mediagateway  die alleen via glas komen terwijl Discovery Science weer wel van satelliet komt.   

 

Zend de BBC al in UHD uit dan ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Codx zei:

 

Neem Discovery NL en MTV NL en ID NL daar zijn specifiek NL versies van via de mediagateway  die alleen via glas komen terwijl Discovery Science weer wel van satelliet komt.   

 

Zend de BBC al in UHD uit dan ?

Ja die NL zenders zijn "binnenlands"  en zullen wel glas aanvoer zijn. Er is UHD via Internet geweest, in elk geval de kroning. Ik weet niet of het al regulier is maar een kennis had dit bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Codx zei:

 

Neem Discovery NL en MTV NL en ID NL daar zijn specifiek NL versies van via de mediagateway  die alleen via glas komen terwijl Discovery Science weer wel van satelliet komt.   

 

Zend de BBC al in UHD uit dan ?

Nee! En de glasvezel aanvoer betreft de ‘harde schijf’ voor het Nederlandse reclamekanaal bbc first, wat niks meer is dan branding channel en ook helemaal niet exclusief bbc series heeft. En verder komt alles gewoon vanaf satelliet.

 

UHD speelt vrijwel geen enkele rol in de UK.

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we 2 meningen die recht tegen elkaar staan.
Ik ben bijna van mijn stoel gevallen toen ik je relaas las.

IPTV een hoop gezeik? Ik begrijp je echt niet en weet niet hoe slecht het dan wel niet in NL moet zijn terwijl ik er prima tevreden mee ben.

Ik heb 2 IPTV providers waar ik volkomen tevreden gebruik van maak.

Dat zijn Shahid  https://shahid.mbc.net/en

en Magenta TV  https://www.telekom.de/magenta-tv

Ik ben een kritische verbruiker vooral omdat ik in de Broadcast wereld werk.
Met beide aanbieders ben ik tevreden ofschoon ik altijd een voorstander van satelliet TV was/ben. Maar dat al lang niet meer.
De beeldkwaliteit is subliem en ik heb nog nooit uitval gehad. Het zappen gaat net zo snel als via mijn VU Uno box of zelfs sneller.
Met Magenta heb ik de afgelopen weken naar het WK2024 gekeken met miljoenen anderen en de beeldkwaliteit was onberispelijk en geen uitval.
Magenta TV heb ik in Duitsland afgesloten voor mijn woning daar. Het zijn 3 streams. Mijn 2 dochters gebruiken er 2 en ik één via een VPN.
Shahid gebruik ik voor mijn werk en ook daarmee een uitmuntende kwaliteit.
Beide hebben een goede makkelijke bediening met prima EPG, opname mogelijkheid, alles wat mijn hart begeerd. Op Android basis.
Bij Magenta kan ik de zenderlijst via de App op mijn telefoon makkelijk editen. Alle Duitse Öffentlich Rechtliche zenders en de commerciele in HD. Plus veel nieuwszenders zoals CNN in HD en nog veel meer. Goed aanbod. Voor myij meer dan voldoende.
De latency zal zeker aanwezig zijn maar voor mij niet relevant.

Op mijn werk krijgen we ook af en toe aanvoer via IPTV en werkt betrouwbaar met zeer hoge kwaliteit, zelfs in 4K. Hoezo geen standaard?
Ik heb nog steeds een paar schotels buiten staan bij mijn huis maar gebruik het eigenlijk niet meer. Behalve mijn vrouw die naar wat Phillipijnse zenders kijkt.

Ik ben volkomen verbluft over je negatieve instelling met betrekking tot IPTV.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, OFDM zei:

Ja die NL zenders zijn "binnenlands"  en zullen wel glas aanvoer zijn. 

 

Dat zijn geen NL zenders, er is alleen een  NL versie van.   Maar Discovery NL en MTV NL komen voor zover ik weet gewoon via glas vanuit de centrale playout in Engeland. (is dat niet arquiva of hoe heet die club)  Maar je hebt ook zenders waar ze hier lokaal een playoutserver neerhangen en alleen content uploaden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Codx zei:

 

Dat zijn geen NL zenders, er is alleen een  NL versie van.   Maar Discovery NL en MTV NL komen voor zover ik weet gewoon via glas vanuit de centrale playout in Engeland. (is dat niet arquiva of hoe heet die club)  Maar je hebt ook zenders waar ze hier lokaal een playoutserver neerhangen en alleen content uploaden.  

We bedoelen hetzelfde, Nederlandse edities. Het lijkt me niet eens een groot verschil maken of Arqiva ze uit Engeland streamt of in Nederland "lokaal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik ben volkomen verbluft over je negatieve instelling met betrekking tot IPTV.

 

Ik zeg niet dat het niet goed kan werken, en professioneel is heel anders dan hoe ze IPTV aan het grote publiek leveren. Op jou werk krijgen ze netjes gegarandeerde kwaliteit via een gescheiden lijntje met gegarandeerde bandbreedte.  Dat is niet hoe het bij de consument werkt.  Iedere aanbieder gebruikt  zijn eigen systeem. Eigen DRM, eigen manier van distributie, eigen codec, eigen interface, eigen hardware. Kortom volledig gesloten systemen. waar je bent overgeleverd aan de grillen van de provider of content boer.  De beleving is ook gewoon slecht. 

 

Als ik die streams op mijn eigen linux (enigma2) box zou willen bekijken gaat dat niet zonder alles te moeten hacken. Vaak is er 2 weg verkeer nodig want je moet inloggen op hun server om bijv. certificaten te krijgen voor de encryptie (drm)  of om de stream op te vragen als het unicast is.  

 

Vergelijk dat is met Digitale TV via de kabel (ziggo) Al wil ik 100 TV's aansluiten kan dat, desnoods direct met de ingebouwde DVB-C tuner van de TV  (free to cable) , of met een CI+ module er met kaartje. Werkt allemaal prima geen gezeik.  Of je gebruikt een eigen ontvanger  (E2 box met of zonder een kaartje) of een humax box of zelfs een ziggo mediabox next. (de normale)  werkt eigenlijk allemaal perfect.  

 

Zodra het IP-only (IPTV) wordt beginnen de problemen. Ja je hebt perse een internet verbinding nodig van ziggo want het werkt niet via een verbinding van een andere internet provider. (VLAN)  Wil je op meerdere TV's kijken moet je meteen voor elke TV zo'n boxje scoren en je mag er maar een beperkt aantal huren.  Ja ok ze hebben Ziggo Go app maar die levert mindere kwaliteit en bovendien moet je TV die ook nog ondersteunen, blijft niet eeuwig werken want TV kan ineens te oud zijn. Een interface die ineens veranderd of waar ineens functionaliteit verdwijnt. (extra reclame overal tussen)    Overigens werkt die GO app hier niet, want dan krijg je de melding mag niet want je zit bij ander provider. Moet ik nog even doorgaan ?  Haperingen, achter lopen, out of sync problemen.  Langzaam zappen, niet de mogelijkheid hebben om dingen zelf op te nemen, slechte EPG,  geplande serie opnames in the cloud die achteraf niet gewerkt blijken te hebben.  Geen reclame kunnen doorspoelen.  HDR die standaard aanstaat out of the box voor alle zenders.  Slechte upscaling etc etc etc. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees vooral veel klachten die te maken hebben jezelf uitleveren aan een provider en inperken van vrijheden. Daarnaast valt of staat goede functionaliteit met een perfect uitgewerkt software platform bij de provider. Ik zie het in de zakelijke markt ook nog niet zitten (als ooit). 1 klant heeft zich aan TV merk X verbonden met waarschijnlijk dure TV's en software issues. Een ander platform inderdaad traag zappen en minder mooi beeld.

DVB-C geeft maximale vrijheid in TV hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, kan er niet over oordelen wat betreft de situatie in Nederland wat IPTV aanbieders aangaat. Omdat ik het niet heb. Wil ik ook niet. 
Feit is wel dat de Telekom met Magenta TV in Duitsland hun huiswerk dit keer hebben gedaan en een werkelijk goed product aanbieden. 
Via Magenta kijken we ook naar Prime, Netflix, RTL+, Disney+, YouTube en weet ik al wat niet meer. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Tja, kan er niet over oordelen wat betreft de situatie in Nederland wat IPTV aanbieders aangaat. Omdat ik het niet heb. Wil ik ook niet. 
Feit is wel dat de Telekom met Magenta TV in Duitsland hun huiswerk dit keer hebben gedaan en een werkelijk goed product aanbieden. 
Via Magenta kijken we ook naar Prime, Netflix, RTL+, Disney+, YouTube en weet ik al wat niet meer. 

Ze zijn meen ik zelfs met VIDEOTEXT / teletekst bezig gegaan recent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...