Ga naar inhoud


Probleem met opname Topfield 4000PVR


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb het vreemde probleem dat als ik iets opneem van een kanaal dat gecodeerd is ik dit niet meer kan bekijken op de hardeschijf. Dit is alleen het geval als het kanaal anders dan s_ca gecodeerd is. Bij s_ca kanalen gaat dit wel of ik het nu wel of niet gecodeerd opneem. BV: Ik neem Premi_re Direkt iets op wat ik op dat moment ook zit te kijken dan speel ik dit weer af en krijg ik eerst een blokkerig beeld en dan niets meer. Magic loopt vast en reset tuner is enige optie. Als ik daarna eerst de smartkaart eruit haal en dat het opgenomen programma afspeel gaat het wel. Zijn er nu gedeelten gecodeerd opgenomen (bv intussen iets anders gekeken) dan is het dus niet meer te zien. Bij bijvoorbeeld analplus (seca) gaat dit altijd goed!

Ik heb een Topfield 4000PVR + MM + Pentra 1.05 + Fun 4

 

Help_______________Help.

 

Bvd Froggy.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je iets opneemt terwijl je iets anders gecodeerd bekijkt dan wordt de uitzending gecodeerd opgenomen.

Dit houdt in dat je de keys van dat moment moet bewaren.

Update je nu je kaart met andere keys dan kun je die opnames niet terugzien.

Canal+ heeft vaak dezelfde keys daar zul je dit niet zo vaak meemaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat snap ik wel maar het gaat mis als ik meteen erna het opgenomene ga bekijken. Mijn keys zijn dan nog steeds hetzelfde en werken ook nog op die kanalen.

Bij seca kanalen geeft dit geen probleem maar wel bij betacrypt of nagra bijvoorbeeld!!!!

 

Heeft niemand anders hier last van?

 

Gr. Froggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die van 7 oktober. Maar ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt door de MM. Zou hier misschien pentra 1.09 ingezet moeten worden? (nu 1.05)

 

Ik heb diversen malen geprobeerd en alleen seca en fta kanalen opnemen geeft dit probleem niet.

 

Gr. Froggy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik herken het probleem van froggie van het blokkerige beeld en vervormt geluid bij bepaalde coderingen,vooral in het begin van een opname,kaartje eruit werkt dan prima, vastlopers heb ik er nog nooit door gehad.als er een gecodeerde opname tussen zit dan stop je het kaartje er toch gewoon weer even in.ik zou wel de mm voorzien van 1.09, werkt naar mijn idee toch beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sommige, gedecodeerde opnames blokken geven bij weergave met de kaart erin, dat heb ik ook. Echter, ik heb er nog nooit vastlopers door gekregen.

Op de een of andere manier lijkt de MM of de Topfield te "denken" dat de opname gecodeerd is, en dan wordt er geprobeerd hem te decoderen. Dat levert natuurlijk problemen als het om een gedecodeerd signaal gaat.

 

Ik dacht te weten waardoor dit kwam: meerdere audio kanalen. Ik heb het probleem namelijk niet bij Seca 1 kanalen met slechts 1 audio kanaal, (Canal Digitaal NL kanalen bijvoorbeeld) maar wel bij Seca 1 kanalen met meerdere audio kanalen (bij de Kiosken toen die nog in Seca 1 waren, en bij de Franse Canal+sen en Cine Cinema kanalen).

Het probleem doet zich ook voor bij opnames van Premiere Direkt, waar meestal ook meerdere audio kanalen bij zitten.

 

Alleen het tijdens de opname geselecteerde audio kanaal wordt gedecodeerd, de andere kanalen niet. Als ik namelijk bij de weergave van een gedecodeerde opname een ander audio kanaal kies, zonder een kaart erin, dan hoor ik niks.

 

Dus mij theorie was: je hebt een MPEG stream met daarin gedecodeerd video en 1 gedecodeerd audio kanaal, en een of meerdere gecodeerde audio kanalen. En die gecodeerde audio kanalen zorgen er op een of andere manier voor dat de MM of Topfield denkt dat het gaat om een gecodeerde opname -> decodering van een gedecodeerd signaal -> blokken.

 

MAAR toen had ik een keer een gedecodeerde opname van ORF 1 bekeken. Die had het ook, en daar zit slechts 1 audio kanaal bij. Dus daar ging m'n theorie...

 

 

Om een lang verhaal kort te maken, mijn ervaring bij het weergeven van gedecodeerde opnames is als volgt:

Seca 1 met enkel audio kanaal -> Ok.

Seca 1 met meerdere audio kanalen -> Blokken.

Betacrypt ongeacht het aantal audio kanalen -> Blokken.

 

Config: PVR4000 met FW van 28-10-2002, MM rev. 1.02 met Pentacrypt 1.05 en een funcard2 met Mickey v4.3 flash en B*ris EPROM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...