Ga naar inhoud


Canal Digitaal - Geen beeld en geluid stottert.


CAardbei

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Sinds kort (waarschijnlijk na de update van Canal Digitaal) heb ik geen enkele zender meer van het Canal digitaal aanbod. Alleen zwart beeld en het geluid stottert. 

Ik heb de instelling na gekeken, maar weet niet waar ik de FEC, Roll off en Pilot moet invullen. 

Als ik een transponder toevoeg, is het alleen de frequentie H/V en de Symbool rate. 

 

Andere FTA kanalen, bijvoorbeeld uit Tsjechje werken wel gewoon. 

Ik wou een filmpje uploaden maar de 10 MB is te weinig. 

 

Is er iemand die misschien een idee heeft.

 

Bedankt. 

Chris.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom, voor een advies is je globale locatie vermelden zinvol.

 

Ik heb de indruk dat je schotel niet in Nederland staat, maar aan de rand van de footprint.

Door de nieuwe FEC heb je net iets meer signaal nodig, kennelijk heeft jouw schotel opstelling die reserve niet.

 

In dat geval zal alleen een grotere schotel jouw probleem oplossen.

Binnenkort wordt er van satelliet gewisseld, wanneer dat gebeurt is er weer een geheel nieuwe situatie die mogelijk een nog grotere schotel vraagt aan de rand van het verzorgingsgebied.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

In welke regio zit je en hoe groot is je schotel?

 

Laad de nieuwe testtransponder van Canal Digitaal eens in die op de Astra 3C zit. Dat is 12051V, DVB-S2, 8PSK, SR 29.900, fec 3/4. Grote kans dat die het wel doet. Daarop zitten alle RTL-zenders en nog meer.
De zenders op de Astra 3B zijn zwakker geworden doordat ze de fec van 2/3 naar 3/4 hebben veranderd.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de antwoorden.

Inderdaad zit buiten Europa. In Tel-Aviv om precies te zijn en heb een schotel van 1.5 of 1.8 meter. Weet niet meer precies. 

 

Ik zal eens kijken op de Astra 3C of deze werkt.

 

Chris. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik een beetje mis in je verhaal is welke ontvanger je gebruikt.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de ontvanger niet de gehele satelliet af laten zoeken? probeer dat anders eens.    

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-5-2024 om 22:30, CAardbei zei:

Ik heb twee Netvision hawks ontvangers. 

Deze hebben altijd gewerkt, tot nu.

Dat iets altijd heeft gewerkt is geen garantie, alles kan stuk gaan of het kan verouderd zijn.

Maar het ligt ook niet aan je ontvanger, Canal Digitaal heeft de parameters veranderd en daarmee is het nu moeilijker om met weinig signaal de zenders nog te ontvangen.

Het halve forum staat er vol mee.

Misschien een nieuwe LNB proberen als je nog een oude hebt. 

Sowieso kijken of je de schotel en LNB beter kan uitrichten. Kan in de loop der tijd iets afgeweken zijn misschien.

Klopt de skew nog? Je zal vooral verschil merken tussen Astra 3B en de Astra 3C. Zie Lyngsat voor welke frequenties op deze satellieten zitten.

 

En anders helpt alleen een grotere schotel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Frans B zei:

Als je alleen naar deze zenders kijkt, kan je overwegen om NLziet te nemen. Dat is veel goedkoper dan te investeren in een nog grotere schotel.

Buiten de EU? (Zonder VPN)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een CI kijkt kan onderstaande wellicht ook voor jou van toepassing zijn.

Is een stuk tekst uit de postong van Vrije Fries.

 

"Helaas zijn er een paar ontvangers die 8PSK FEC 3/4 via CI slot/host niet aankunnen, omdat de bitrate meer dan 60 Mbps is, precies 65 Mbps. Aangezien er waarschijnlijk geen muze of technische mogelijkheid is van de fabrikant om dit te repareren, hebben we besloten om FEC 2/3 naar 11.096 te sturen vanaf aanstaande maandag. Dan kunnen deze apparaten zonder problemen gebruikt worden. Bovendien wordt het signaal robuuster en kan het beter worden opgepikt met kleinere campingantennes."

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mojo zei:

Als je met een CI kijkt kan onderstaande wellicht ook voor jou van toepassing zijn.

Is een stuk tekst uit de postong van Vrije Fries.

 

"Helaas zijn er een paar ontvangers die 8PSK FEC 3/4 via CI slot/host niet aankunnen, omdat de bitrate meer dan 60 Mbps is, precies 65 Mbps. Aangezien er waarschijnlijk geen muze of technische mogelijkheid is van de fabrikant om dit te repareren, hebben we besloten om FEC 2/3 naar 11.096 te sturen vanaf aanstaande maandag. Dan kunnen deze apparaten zonder problemen gebruikt worden. Bovendien wordt het signaal robuuster en kan het beter worden opgepikt met kleinere campingantennes."

 

Dat geldt alleen voor een bepaald type kabellio ontvanger. Dus je moet geen dingen uit z'n verband trekken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Codx zei:

 

Dat geldt alleen voor een bepaald type kabellio ontvanger. Dus je moet geen dingen uit z'n verband trekken. 

Wie zegt dat het alleen voor een bepaald type Kabellio ontvanger telt?  Volgens mij heb je een vrije ontvanger keuze.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mojo zei:

Wie zegt dat het alleen voor een bepaald type Kabellio ontvanger telt?  Volgens mij heb je een vrije ontvanger keuze.

 

Een aantal websites zeggen dat het om 1 bepaald merk/type ontvanger draait, die bij kabellio in gebruik is of verkocht wordt,  Wat heeft dat met CDS te maken ? Ik snap niet waarom jij dat er bij haalt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...