Ga naar inhoud


Canal Digitaal - Geen beeld en geluid stottert.


CAardbei

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Mojo zei:

Codx maar wat als de datastroom (>60Mb) de reden zou zijn. Stel dat de CI's met latere  rev nummers de datastroom aankunnen maar de apparatuur waarin de CI zit het niet aankan? Als ik het goed begrepen heb is bij 2/3 de datastroom onder de 60Mb en bij 3/4 boven de 60Mb.

 

Luister, je baseert dit op een bericht over  1 bepaalde kabelio ontvanger, ik geloof van technisat? die dit euvel heeft. Maar nogmaals dat gaat over Kabelio, en heeft absoluut niks met Canal Digitaal te maken. Daarna gaf jij de module de schuld dat die geen 60 mbit zou aankunnen, alleen sprietjes module kan dat wel blijkbaar dus dat is het niet. 

 

Je zit gewoon onzinnige misleidende zelf verzonnen berichtgeving de wereld in te helpen.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sprietje is een uitzondering, die heeft geen Canaldigitaal kaart in het ci module zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Sprietje is een uitzondering, die heeft geen Canaldigitaal kaart in het ci module zitten.

 

Hij heeft er een smartwi client kaart inzitten die zich gewoon gedraagt als een CD kaart.   Maar of er nu wel of niet een kaart in zit, is niet van belang voor het probleem wat er speelt, en ook niet voor die zelfbedachte 60 Mbit limiet. Immers die CI module kan 60 Mbit verwerken, wat er naar de kaart gaat is enkel een ECM stream en wat CW's terug en dat is qua verkeer maar een aantal bytes.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft de vraag waarom er in kopstations en ontvangers het zwarte CI module problemen geeft.

En dat sinds de wijziging van de FEC.

Of CD moet tegelijk nog andere zaken veranderd hebben waardoor die zwarte CI modulen problemen geven.

10 minuten geleden, Codx zei:

Hij heeft er een smartwi client kaart inzitten die zich gewoon gedraagt als een CD kaart. 

Dat zou een mogelijkheid zijn, maar we weten dat pas, wanneer sprietje de kaart rechtstreeks in het ci module stopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Blijft de vraag waarom er in kopstations en ontvangers het zwarte CI module problemen geeft.

En dat sinds de wijziging van de FEC.

Of CD moet tegelijk nog andere zaken veranderd hebben waardoor die zwarte CI modulen problemen geven.

Dat zou een mogelijkheid zijn, maar we weten dat pas, wanneer sprietje de kaart rechtstreeks in het ci module stopt.

 

Je bent gewoon eigenwijs, die kaart veranderd de uitkomst niet.  Het is niet zo dat de module dan ineens niet meer gaat werken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zolang het niet getest is weet ik het antwoord niet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach al dat gekut met die zwarte wereldbol module, je ontvangt een bepaald aantal zenders niet terwijl je er wèl voor betaald.

Ga dan over naar de witte Nagra module.

En als C+ dan weer overstapt naar een andere codering moeten de klanten weer in de buidel tasten.

 

Ik ben blij dat ik er geen klant meer van ben; wat een geldklopperij!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat coderingen niet stil kunnen blijven staan vanwege beveiliging kan ik mij voorstellen. Dat het geklooi is ben ik het helemaal mee eens. Het geeft een boel kans op storingen en werk zeker kostenverhogend. Maar ik ben wel blij dat Nederland codeert in plaats van buitenland want daarmee is een mooi compleet zenderpakket samen te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D-box   

 

Je moet niet overdrijven.  Seca 3 heeft nooit bestaan, in 2008 kreeg iedereen al Nagra kaarten die middels software in Seca mode werken.  De ontvangers werkten ook in seca mode alleen zat er al vanaf het begin een nagra-block in (voor de minder bekenden dat is een blok met versleutelde sleutels)  Pas rond 2014  kwam de M7 801 op de markt en die ontvanger las de kaarten vanaf het begin in nagra mode. (beveiligde modes)  Pas daarna toen ze ook werkelijk van plan waren dit af te dwingen op 1 zender (FSI 2) toen zijn de bestaande boxen en wellicht ook modules voorzien van een update die het mogelijk  maakte dat de kaart ook op die boxen standaard in nagra mode gelezen werden. 

 

Inmiddels zitten we in 2024, nu zijn er pas zo''n 9 zenders waar seca mode uit is en bij sommige alleen de verwijzing is weggehaald. (dan werkt het nog wel maar moet je die caid <> ecmpid verwijzing zelf herstellen) 

 

Kortom ik zou willen zeggen, dan valt het mee,  systeem en oudste boxen zijn inmiddels 16 jaar oud.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruiken hier ook nog zo'n ci module met zwarte wereldbol en deze werkt nog goed. In combinatie met zo'n oranje CD kaart.

 

Daarnaast ook nog zo'n oude Aston module die ook nog goed lijkt te werken.

 

Alles in een samsung tv uit 2010.

aangepast door MarkViaSat
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, MarkViaSat zei:

Wij gebruiken hier ook nog zo'n ci module met zwarte wereldbol en deze werkt nog goed. In combinatie met zo'n oranje CD kaart.

 

Daarnaast ook nog zo'n oude Aston module die ook nog goed lijkt te werken.

 

Alles in een samsung tv uit 2010.

Blij voor je dat je tevreden bent.

Ik ben blij dat ik er weg ben.

Wist je dat je wėl betaalt voor zenders die je niet kan bekijken?

Eens was er een actie bij CDS: iedereen met een bepaald pakket kon zijn zwarte wereldbol module inruilen voor de witte Nagra module; dat heb ik toen gedaan, ik moest een klein bedrag bijbetalen., heb ik ook gedaan (terwijl ik dat desbetreffende pakket niet eens had); met die witte Nagra module kon ik 2 zenders meer bekijken.; ik had nog meer wereldbol modules, contact opgenomen met CDS, en toen werden ze gewoon omgewisseld (gratis).

Dus voor die streek krijgt CDS van mij een pluim.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohja, die AstonCrypt module heb ik ook nog, dan moest ik naar een satelliet winkel in Almere om m te laten updaten; hij had nog een oude Topfield ontvanger.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...