Ga naar inhoud


Canal Digitaal - Geen beeld en geluid stottert.


CAardbei

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, Codx zei:

 

Een aantal websites zeggen dat het om 1 bepaald merk/type ontvanger draait, die bij kabellio in gebruik is of verkocht wordt,  Wat heeft dat met CDS te maken ? Ik snap niet waarom jij dat er bij haalt. 

Kan zomaar zijn dat er hier ook ontvangers zijn die dat probleem hebben.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, Mojo zei:

Kan zomaar zijn dat er hier ook ontvangers zijn die dat probleem hebben.

 

Ja alles kan maar hoezo dan ?  Alleen Kabelio maakt daar een melding icm een bepaalde ontvanger die voor hun pakket verkocht wordt.  En jij denkt gelijk dat dit een globaal probleem is ?   Beetje onlogische redenering volgens mij. 

 

 Trouwens er zijn wel veel meer aanbieders die meer dan 60 Mbps op hun transponders gebruiken en ook met CI+ kaarten werken.  Voor  dat ik het las had ik nog nooit van het probleem gehoord dus dan zal het ook wel meevallen toch ? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het elimineren als je een blindscan uitvoert.

 

Neem een txp die voor die txp zit als begin txp en een txp die na die txp zit als eind txp; dan de blindscan starten.

 

Niet vergeten om alle troep zenders -die je niet wilt hebben- te verwijderen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, D-box zei:

Niet vergeten om alle troep zenders -die je niet wilt hebben- te verwijderen.


Blijft er nog wat over dan? 😄

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, D-box zei:

Je kan het elimineren als je een blindscan uitvoert.

 

Neem een txp die voor die txp zit als begin txp en een txp die na die txp zit als eind txp; dan de blindscan starten.

 

Niet vergeten om alle troep zenders -die je niet wilt hebben- te verwijderen.

 

Geloof je het zelf ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

 

Geloof je het zelf ?

Tuurlijk Rechtse Rakker,

Dan weet je of je ontvanger wèl of niet capabel is.

Veel groeten van je Linkse Rakker 

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een ontvanger wel de transponder van kabelio kan ontvangen maar niet in staat is om in combinatie met een kabelio CI+ module het beeld/geluid te verwerken, omdat er een bottleneck zit in de host bus adapter waardoor de CI+ module niet de volle 67 Mbit van de transponder krijgt.   Dat ga je met een blindscan niet kunnen oplossen.  Inmiddels schijnt kabelio de FEC weer te hebben terug gezet naar 2/3, Let op de discussie ging tussen mij en  Mojo en wij hadden het over Kabelio, niet over CD want die link is er juist niet.  

 

Maar ook als jou reactie niet bedoeld was voor mij , maar voor de topic starter. Dan nog kun je weinig met dit advies. Wie zegt dat zijn ontvanger een blindscan functie heeft. 

 

Ik denk dat we tot de conclusie kunnen komen dat de linkse rakker beter moet lezen voordat hij nog meer domme reacties geeft. 

  • Haha 3

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn ervaring ivm de verandering canal digitaalzenders is laatste weken is dat vooral de zwarte  ci cam modul met wereld bol de boos doener

was bij meerdere tv toestellen,

omwisselen met  de nieuwe witte probleem meteen opgelost,

 Hebben meerdere kijkers  deze ervaring gehad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, HEGUSAT zei:

mijn ervaring ivm de verandering canal digitaalzenders is laatste weken is dat vooral de zwarte  ci cam modul met wereld bol de boos doener

was bij meerdere tv toestellen,

omwisselen met  de nieuwe witte probleem meteen opgelost,

 Hebben meerdere kijkers  deze ervaring gehad ?

Ik heb die witte ci+ destijds aangeschaft om meer zenders te kunnen ontvangen (welke weet ik niet meer), maar ik ben al een tijdje weg bij CDS.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje: Laad de nieuwe testtransponder van Canal Digitaal eens in die op de Astra 3C zit. Dat is 12051V, DVB-S2, 8PSK, SR 29.900, fec 3/4. Grote kans dat die het wel doet. Daarop zitten alle RTL-zenders en nog meer.
De zenders op de Astra 3B zijn zwakker geworden doordat ze de fec van 2/3 naar 3/4 hebben veranderd.

>> Enig idee hoe je dit op een Samsung TV met ingebouwde DVB-T met CI module voor elkaar krijgt?

Op mijn TV die via M7/801 aan de schotel hangt heb ik geen probleem met de zenders. Maar mijn Samsung met CI Module geeft blokkerig beeld, hangt echter aan dezelfde schotel dus ik denk dat het daarom niet kan liggen aan de signaalkwaliteit. Blijft de CI module over als oorzaak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welk ci mofule gebruik je,  witte of zwarte sticker?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, HEGUSAT zei:

mijn ervaring ivm de verandering canal digitaalzenders is laatste weken is dat vooral de zwarte  ci cam modul met wereld bol de boos doener

was bij meerdere tv toestellen,

omwisselen met  de nieuwe witte probleem meteen opgelost,

 Hebben meerdere kijkers  deze ervaring gehad ?

Dezelfde ervaringen met 2 samsung tvs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zwarte met een wereldbol. En met de witte bedoelen jullie de CAM-701 die op de CD wesbite staat, oranje/wit met opdruk CI+-module (boven) en Canal Digital in het witte vlak beneden? Want dan mag ik dus bij de vrienden van CD EUR 99 gaan aftikken??? Of hebben er al mensen ervaring dat ze deze gratis geven als je problemen hebt door deze wijzigingen van CD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ze bellen en het probleem aankaarten.

Vraag om het ci module waar je bestaande losse kaart in past.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, LastWokker1 zei:

Ik heb de zwarte met een wereldbol. En met de witte bedoelen jullie de CAM-701 die op de CD wesbite staat, oranje/wit met opdruk CI+-module (boven) en Canal Digital in het witte vlak beneden? Want dan mag ik dus bij de vrienden van CD EUR 99 gaan aftikken??? Of hebben er al mensen ervaring dat ze deze gratis geven als je problemen hebt door deze wijzigingen van CD?

Nee die bestaat niet meer, daar is nu de 803 voor maar die is niet voor een losse smartcard.

 

Daar is dit het laatste model van.

Screenshot_2024-06-02-22-28-09-783_com.miui.gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...