Ga naar inhoud


Canal Digitaal - Geen beeld en geluid stottert.


CAardbei

Aanbevolen berichten

Gevonden, dan wordt het EUR 60 maar dus niet meer bij CD. Morgen bellen of ze op een of andere manier service bieden dat ze dan een 803 bieden tegen een lage prijs, maar gezien het track record van CD wordt dit weer een lijdensweg. Lang geleden dat ik nog eens een poging heb gedaan ze te bellen, de service en wachtrij zijn nu vast een heel stuk beter🤕

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even een update. Het blijkt inderdaad de CI module te zijn. 

Ik kan het kaartje ook rechtstreeks in de ontvanger stoppen en dan werkt alles opeens.  Dus we kunnen in ieder geval binnen kort voetbal kijken. 😄

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-6-2024 om 23:45, LastWokker1 zei:

Gevonden, dan wordt het EUR 60 maar dus niet meer bij CD. Morgen bellen of ze op een of andere manier service bieden dat ze dan een 803 bieden tegen een lage prijs, maar gezien het track record van CD wordt dit weer een lijdensweg. Lang geleden dat ik nog eens een poging heb gedaan ze te bellen, de service en wachtrij zijn nu vast een heel stuk beter🤕

Ik lees op de website van de consumenten bond het volgende: 

"...bij CanalDigitaal waar een CI+ module inclusief smartcard €99 kost. Heb je al een CanalDigitaal smartcard? Dan kun je ook alleen een CI+ module kopen voor €59,95."

 

Bron: TV kijken via een CI+ module | Consumentenbond 

 

Dus toch gewoon even Canal Digitaal bellen.

 

-------------

Verder vind ik het eigenlijk best raar dat wij voor een CI+ module moeten betalen. Canal Digitaal codeert het signaal en zonder smart-card kan je het signaal niet decoderen. Bij sommige ontvangers/tv's heb je een CI+ module nodig, anders kan je niet de service waarvoor je betaald (maandelijks abonnements geld) niet gebruiken.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom zou je een module met bijhorende beperkingen kopen als het in de box rechtstreeks ook werkt ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat inmiddels veel mensen hier last van hebben en dat bij mij de zwarte CI-modules met wereldbol nog probleemloos werken. Mogelijk gaan ze binnenkort ook problemen geven. Geen nood want ik heb genoeg witte CI-modules liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Vreemd dat inmiddels veel mensen hier last van hebben en dat bij mij de zwarte CI-modules met wereldbol nog probleemloos werken. Mogelijk gaan ze binnenkort ook problemen geven. Geen nood want ik heb genoeg witte CI-modules liggen.


Inderdaad heel apart.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruikt sprietje geen cardsplitter icm die ci modulen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bellejt zei:

en waarom zou je een module met bijhorende beperkingen kopen als het in de box rechtstreeks ook werkt ?

 

Misschien nog zenders die alleen werken met de module?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is kijken welke software versie er in die oude zwarte module zit, en of dat het verschil maakt tussen wel en niet goed werken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Er is destijds al bekend gemaakt dat die zwarte modules niet meer zouden werken na de grote wijziging die keer op keer uitgesteld werd.

Dat het wijzigen van de FEC veroorzaakt dat die zwarte modules niet meer werken lijkt mij heel bizar. Tóch vraag ik mij af of er méér gewijzigd is. Ik heb helaas geen witte module meer liggen en een kaart heb ik sowieso al sinds jaren niet meer dus ik kan nu niets testen.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Codx zei:

Misschien is kijken welke software versie er in die oude zwarte module zit, en of dat het verschil maakt tussen wel en niet goed werken.

Dat gaat helaas niet met de tv's waar ze in zitten. Die laten geen informatie zien over de CI-module en de smartcard. Ik ga ze ook niet in een losse ontvanger zetten omdat ze op de huidige tv's zijn gepaird en ze het dan misschien niet meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...