Ga naar inhoud


Canal Digitaal - Geen beeld en geluid stottert.


CAardbei

Aanbevolen berichten

Ik vermoed dat het probleem met de zwarte CI module met de hogere binnenkomende bitrate te maken heeft. De twee die ik heb gewisseld gaven nog wel vaag wat blokjes in beeld waaruit ik kon afleiden dat ze nog wel decrypten maar het (clock?) gewoon net niet redden. Voorheen was de transponder net onder de 60 Mbit en nu bijna 65. Het kan ook wel met hardware versie te maken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, OFDM zei:

Ik vermoed dat het probleem met de zwarte CI module met de hogere binnenkomende bitrate te maken heeft. De twee die ik heb gewisseld gaven nog wel vaag wat blokjes in beeld waaruit ik kon afleiden dat ze nog wel decrypten maar het (clock?) gewoon net niet redden. Voorheen was de transponder net onder de 60 Mbit en nu bijna 65. Het kan ook wel met hardware versie te maken hebben.

 

Kan niet want sprietje geeft aan dat ze bij hem gewoon werken.  Dan zou iedereen hetzelfde probleem moeten hebben of er moeten verschillende hardware/software revisies zijn. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Codx zei:

 

Kan niet want sprietje geeft aan dat ze bij hem gewoon werken.  Dan zou iedereen hetzelfde probleem moeten hebben of er moeten verschillende hardware/software revisies zijn. 

Ja, ik denk inderdaad een verschil in versies. Ik weet zo niet of er hardware info uit te lezen is? Ik heb de verwijderde modules helaas niet beschikbaar om te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, OFDM zei:

Ik vermoed dat het probleem met de zwarte CI module met de hogere binnenkomende bitrate te maken heeft. De twee die ik heb gewisseld gaven nog wel vaag wat blokjes in beeld waaruit ik kon afleiden dat ze nog wel decrypten maar het (clock?) gewoon net niet redden. Voorheen was de transponder net onder de 60 Mbit en nu bijna 65. Het kan ook wel met hardware versie te maken hebben.

 

Je vermoeden is juist. In andere forums is het ook te spraken gekomen. 

 

Contact opgenomen met TVV en er werd een witte CI module opgestuurd. 

Daarmee was het probleem opgelost. 

 

Mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Contact opgenomen met TVV en er werd een witte CI module opgestuurd. 

Daarmee was het probleem opgelost. 

 

Mvg


Dat klopt exact. Vermoedelijk gecombineerd met een contractverlenging. 😉

 

Ik kan nog weleens kijken of ik overeenkomsten aan enkele zwarte modules kan vinden maar ik verwacht van niet.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

ci2.thumb.PNG.5fcedf57f54f523dbfcccdfaa91a5282.PNGHier is wat ik zie bij beide 'defecte' modules.

Foutje van ondergetekende. Nu zijn de serienummers uiteraard verschillend.

ci1.PNG

 

CI3.PNG

aangepast door John van Dreumel
  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Codx zei:

 

Kan niet want sprietje geeft aan dat ze bij hem gewoon werken.  Dan zou iedereen hetzelfde probleem moeten hebben of er moeten verschillende hardware/software revisies zijn. 

Wat denk je zelf? Natuurlijk zijn er verschillende Rev nummers. En net als bij Kabelio zijn de eerste series de series die problemen geven.

Ik zal eens kijken wat ik  nog heb liggen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2024 om 11:27, Mojo zei:

Wat denk je zelf? Natuurlijk zijn er verschillende Rev nummers. En net als bij Kabelio zijn de eerste series de series die problemen geven.

Ik zal eens kijken wat ik  nog heb liggen.

 

Bij kabelio ging het om een bepaalde ontvanger, en niet om de modules.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

 

Bij kabelio ging het om een bepaalde ontvanger, en niet om de modules.   

Lijkt er op dat een bepaalde chipset in ontvanger of module de hogere bitrate niet aan kan.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gerucht ging al een tijdje dat zelfs een Oyster V met een 85 cm schotel en AutoSkew problemen zou hebben met de ontvangst van de NL zenders. 
Een kennis van mij had net een nieuwe set laten monteren en ik had hem gevraagd om geregeld eens de ontvangst te testen. Het resultaat helemaal in Zuid Spanje is als volgt. De zenders (transponders) NPO 1-2-3 en de andere zenders op die transponders zijn goed. De RTL transponder is niet naar te kijken. Hij is niet technisch onderlegd dus gedetailleerde info kan ik vergeten. Ik heb hem, tegen beter weten in, geadviseerd om bij CD te klagen. Ik verwacht er niets van.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, John van Dreumel zei:

De RTL transponder is niet naar te kijken.

Welke van de 2? Als dat de transponder van Astra 3C is dan kan dat het verschil verklaren

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...