Ga naar inhoud


Xsarius satmeter HD easy pro


Mathjanssen

Aanbevolen berichten

Beste satters, Ik heb bovenstaande satmeter (al enkele jaren) Nu had ik hem nodig en staan er nog maar 2 satelieten in. Op de site van Xsarius vind ik geen software of bestanden om de satelieten terug in de satmeter te zetten. ook e-mail werkt niet . dit is wel heel erg slechte ondersteuning. is er een andere weg?

 

groet Math Janssen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Oei die is goed van jou @bellejt

maar hoe raak je die settings kwijt lijkt me dan de vraag aan @Mathjanssen 😉

 

 

oeps,

ik heb een ander model

xsarius-satmeter-hd-easy-pro ultra

misschien dat daar het verschil ligt met dat geheugen verliezen van de satelliten

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik die settings ben krijtgeraakt weet ik niet. 2 maanden geleden nieuwe schotel laten plaatsen met multifeed. Toen heb ik deze nog gebruikt en stonden er veel sateliten in. Nu nog maar 2  Hotbird en 1 onbeduidende. Er is hier een instalateur geweest en die heeft er ook met zijn vingers aangezeten. Of hij wat gewist heeft durf ik niet te beweren maar zou kunnen.  Wanneer in deze meter nu aan zet, komt in het display "unautorised". het visule menu komt daarna niet in het display.  Maar ik zou als ik weet hoe de satelieten er opnieuw in moeten kunnen zetten.

 

groet Math

Is deze satmeter niet terug te zetten in de fabrieksinstellingen? en zo ja hoe?

 

groet  Math Janssen

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de site staat ook een tooltje en de satfinder wordt via usb aangesloten op windows PC.Google vond meestal veel als je de juiste zoekterm gebruikt en staat zelfs hier op het forum in verschillende topics

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is deze satmeter niet terug te zetten in de fabrieksinstellingen? en zo ja hoe?

 

groet  Math Janssen

Inmiidels sateditor 7.1 gevonden. helaas heeft deze alleen de instellingen com 1 t/m com 8 en niks van USB,

 

groet Math Janssen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker mogelijk terug te zetten en als je handleidingen leest dan staat het erin.Moet de topic starter mss wat moeite doen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding (orgineel) hier voor me liggen, Daar staat over terug zetten helemaal niks in. Er staat wel dat software upgrade via USB mogelijk is maar er staat niet hoe je dit doet.

ja lezen, dat heb ik al zoveel gedaan 

mj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Zodra je de xsarius hebt aangesloten kun je in het configuratie menu van de computer terug vinden welke (virtule) compoort het is.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gezegd zo gedaan.  In apparatenbeheer staat nadat de driver geinstaleerd is dat het com 4 is.   Dan sateditor versie 7.1 geactiveerd, com 4 geselecteerd, sat lijst ingeladen en dan op write gedrukt. Krijg dan de melding, "please check machine power on serial port select. er gebeurt uiteindelijk niks.

 

groet Math Janssen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen, dat de meters van dit merk of beter gezegd dit merk zeer slechte aftersales heeft. Deze meters worden overal verkocht maar drivers voor win11 ho maar, en dat in deze tijd. zou niet moeten mogen.  Maar, we gaan of toppic.   Sorry

 

groet  Math Janssen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...