Bart53 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Afgelopen zaterdag mijn tv aangesloten travelvision met ingebouwde ontvanger en beeld op cd kanalen. Zondag avond tv aangezet en geen beeld op op cd kanalen, maar wel beeld op info kanaal 44 en op bvn 57 en Duitse zenders. CI module er uit gehaald en opnieuw geplaatst maar geen resultaat. Nieuw signaal aangevraagd maar ook geen beeld. Er zit een duo lnb op automatische schotel van travelvision type R7 Sta op de camping kan dus niet testen met een losse ontvanger die ik wel thuis heb liggen. Wat kan ik nog nakijken om beeld te krijgen op cd kanalen. gr Bart Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
Moderator ceesv Geplaatst: 27 mei Moderator Geplaatst: 27 mei Door een verandering van de parameters van de transponders van Canaldigitaal zal je schotel de satelliet niet eer kunnen vinden en je ontvanger het signaal niet kunnen decoderen. De FEC van de transponders is veranderd van 2/3 naar 3/4. Verander op je ontvanger de transponder gegevens voor beeld. Voor je automatische schotel zal een software update noodzakelijk zijn. Tenslotte, wanneer jouw camping aan de rand van de footprint ligt zal het signaal te laag zijn. Voor FEC 3/4 heb je ongeveer 1,5 dB meer signaal nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei (aangepast) Het infokanaal heeft ook fec 3/4 en die doet het. Het kan dus niet aan de fec liggen want die staat al goed ingesteld. Bovendien had je zaterdag al beeld op de CD-zenders dus de zenderlijst is goed ingelezen. De veranderingen zijn vorige week woensdag door CD doorgevoerd. Het infokanaal zit op de zwakste transponder dus als je die ontvangt, ontvang je de andere transponders van CD ook. Het lijkt toch iets met de decodering te maken te hebben. Geeft het signaal van de diverse zenders wel aan dat er signaalkwaliteit is bijv. 80%. Dan is de ontvangst goed maar wordt het niet gedecodeerd. 27 mei aangepast door Sprietje
John van Dreumel Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei De vraag is of TS daadwerkelijk te weinig signaal heeft of dat er een of ander wazig probleem met zijn (witte of zwarte) CI module heeft. Of jouw Travel Vision TV standaard de CD fastscan aan boord heeft is een kwestie van zoeken in het menu. Als het een van oorsprong buitenlandse set is, dit komt veel voor, dan zal de fastscan er niet op zitten. Dan wordt het lastiger om het ontvangst probleem op te lossen. Als jij wél EPG (programmagegevens) ziet dan zou ik in het menu eens gaan zoeken naar CI informatie en de datum van jouw kaart checken. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Oplossing Bart53 Geplaatst: 27 mei Auteur Oplossing Geplaatst: 27 mei Mijn redenering was info kanaal heeft beeld, en Bvn heeft ook beeld dus ik dacht de schotel moet goed staan! Maar toch nog een keer de schotel opnieuw laten zoeken en nu wel beeld. Iedereen toch bedankt voor meedenken. Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo
el renegade Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Ik heb ondervonden dat de oude zwarte module met de wereldbol in een samsung tv sinds de 22e continu blokjes en storingen in het beeld geeft. De laatste witte module voor een losse smartcard was de oplossing om dit te verhelpen.
LastWokker1 Geplaatst: 2 juni Geplaatst: 2 juni @ El Renegade: Heb jij voordat je de CI module vervangen hebt geprobeerd om de FEC instelling te wijzigen op jouw Samsung TV? En indien "ja", waar kan dat in een Samsung TV? Ik kan nergens in het Samsung menu voor expert instellingen van zender en LNB vinden hoe ik een specifieke scan op een transponder kan doen noch een FEC van een transponder kan wijzigen. Maar ik heb n.a.v. jouw bericht zojuist wel even gekeken welke CI module ik heb en dat is inderdaad een zwarte met een wereldbol. Ik heb ook een M7/SAT802 box en die laat je gewoon een compleet nieuwe satellietscan doen, fluitje van een cent. Maar voor een Samsung TV menu en een CI module ben ik duidelijk niet slim genoeg.
el renegade Geplaatst: 2 juni Geplaatst: 2 juni (aangepast) Ik had meteen die storingen na 22 mei. Voor de zekerheid had ik ook nog een nieuwe automatische installatie gedaan ( zoals dat bij samsung heet en dus een Canaldigitaal fast scan geeft) Maar maakte geen verschil. Met de huidige witte module meteen normaal beeld. Ook bij een ander hetzelfde probleem gezien en met de nieuwe module meteen opgelost. 2 juni aangepast door el renegade
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen