Ga naar inhoud


Experimenteren met 4 voudige disecq switch


Dagger38

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi.
Allereerst mijn toestel is een VU+ duo2 oud model.(settings zie foto)
Triac 1 meter antenne met een 4 voudige lnb houder en 4 MAXIMUM XO-R2 universele twin rod lnb (is een oude schotel dat zo volledig is over gekocht van vorige eigenaar)

Was daar wat mee aan het experimenteren, maar kreeg niet alles beeld... zal wel aan de fijnafregeling van de schotel liggen, maar dat is nu niet belangrijk.
De switch was ik aan het nameten en kreeg volgende resultaten: (onbelast, dus zonder lnb aangesloten)


LNB1        LNB2        LNB3        LNB4
19.2          13              23.5         28.2
--------------------------------------------------------

13.62v       -                  -                 -                     ontvanger op 19.2

13.62v      13.62v        -                 -                     ontvanger op 13

18.50v       -                18.50v        -                     ontvanger op 23.5
18.50v       -                 -                18.50v            ontvanger op 28.2

Verschillende voltages voor 19.2 en 13 ,  maar raar dat bij elke setting (13,23.5 en 28.2) de 19.2 uitgang van de switch een spanning heeft?
Is dit normaal?

Bedankt

foto 2.jpg

aangepast door Dagger38

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb de indruk dat de switch defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm... morgen eens mijn andere proberen.
Ook nagemeten, die geeft op 19.2 ook telkens een voltage, maar dan maar 5 v max (maar dat kan wel weg zijn met een lnb er aan)
Bij die ook het verschil 19.2 13 op 13.62 v en 23.5 28.2 op 18.5v
Is DAT normaal ?

 

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel te maken hebben of je ontvanger afstemt op een verticaal of horizontaal gepolariseerde transponder (13 Volt en 18 Volt).

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar...
Met de oude disecq nu (op de signaalzoeker) nu op ALLE lnb's een snr van boven de 80%, maar als ik in de recentste HANS kanalenlijst kijk zijn alle kanalen 0% ontvangst???
Wel geen kaart om te decoderen in de vu zitten (is maar experiment) , maar ik moet tenminste een ontvangst hebben op die kanalen?

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

op FTA kanalen wel als de lijst recent is maar ben je zeker dat 13E en 19.2E niet omgekeerd zijn ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien niet!
Zoals de lnb's zijn aangesloten op de disecq (staat fout op de foto die ik bijvoegde, is aangepast):
lnb1 19.2

lnb2 23

lnb3 28.2

lnb4 13

Zo staat hij ook in de instellingen van de tuner
 

 

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...