Ga naar inhoud


BVN vanaf 1 juni 2024 weer terug op de Hot Bird


Noordzee

Aanbevolen berichten


Dit is het uiteindelijk geworden:

BVN via Kabelio

Satelliet Hotbird 13F
Positie 13· Oost
Frequentie 10.853  MHz
Polarisatie H
Modulatie DVB-S2 8PSK
Symbolrate 29900 Mbaud
FEC 2/3
SID 252
Video PID 2521
Audio PID 2522
   

Hotbird-dekking.jpg

dBW                Schotelmaat

52                    50 cm

50                    60 cm

48                    75 cm

46                    90 cm

44                    120 cm

42                    150 cm

40                    180 cm

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

 

Op 30-5-2024 om 08:24, HG5812 zei:

Hallo 

Wat ik me nog afvraag: hoe kan het dat de uitzending op de hotbird zo'n 10 seconden achter loopt bij die op de Astra1?

 

Op 30-5-2024 om 08:31, Alex1970 zei:

Kennelijk is het signaal op Astra de aanvoer voor de uplink voor de Hotbird?

 

Op 30-5-2024 om 11:27, Codx zei:

 

Dat hoop ik niet, dat zou wel erg amateuristisch zijn, overigens loop je dan geen 10 seconde achter.  Het lijkt me eerder een slecht opgezette IP verbinding die wordt gebufferd.

 

Een bericht van Kabelio aan onze @de vrije fries onthult dat ze gebruik maken van het bekende SRT streaming protocol.

SRT staat voor Secure Reliable Transport. Voor de R van Reliable is wel wat extra latency nodig.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moeten we hier nu weer van maken?

Bij Totaal TV verscheen het volgende:

René van Baaren van BVN bevestigt aan Totaal TV dat satellietdistributie via Hot Bird een extra toevoeging is aan de manieren van kijken naar BVN binnen en buiten Nederland.

Astra1

Dit betekent dat de satellietdistributie van BVN niet stopt of dat er plannen zijn om deze satellietpositie af te stoten nu de zender ook via de Hot Bird satelliet ontvangen kan worden. Het ontvangstgebied van Astra 1 en Hot Bird overlapt elkaar vooral in West-Europa.

 

Gaat BVN dan op twee satellieten ruimte huren voor hetzelfde dekkingsgebied?

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, de vrije fries zei:

10.853 h 29.900 fec 2/3 8PSK

de naam Kabelio TP117_A is veranderd in "Kabelio BVN" en EPG  is nu aanwezig 

via de website van BVN is nu ook de hotbird weer vermeld

BVN via Kabelio

https://www.bvn.tv/ontvangst/#map-EU

Bijzondere constructie. Bandbreedte onderhuur dus bij een derde aanbieder voor een prikkie.  Overigens is een deel van de capaciteit op zeker 1 kabelio transponder gereserveerd voor Eutelsat zelf, maar dat terzijde.  Aan Kabelio is veel nogal apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-5-2024 om 16:10, Codx zei:

Als het aan mij lag ging de stekker vandaag nog uit FunX en ging het geld daarvan naar de distributie van BVN.  

Juist een zender als FunX behoort tot de taak van een publieke omroep. 

De zender is trouwens behoorlijk populair. 

https://npo.nl/pers/persberichten-en-publicaties/npo-fun-x-meest-beluisterde-radiostation-onder-stadsjongeren

 

Ik zou best wel eens willen weten hoeveel kijkers BVN heeft vergeleken met het aantal FunX luisteraars.. 

 

Beetje vreemde redenatie dat je pleit voor het totaal stoppen van een NPO zender voor jongeren - die toch al moeilijk te bereiken  zijn - ten gunste van HD kwaliteit voor een handjevol BVN-kijkers, waaronder veel senioren die het waarschijnlijk weinig kan schelen - als het hun al zou opvallen-  of het beeld op hun camping tv-tje SD of HD is. 

12 uren geleden, Schotelspeller zei:

Bijzondere constructie. Bandbreedte onderhuur dus bij een derde aanbieder voor een prikkie.  Overigens is een deel van de capaciteit op zeker 1 kabelio transponder gereserveerd voor Eutelsat zelf, maar dat terzijde.  Aan Kabelio is veel nogal apart.

Slim!

"We" willen toch zo graag een PO die zo gierig mogelijk opereert? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

 

 

 

Een bericht van Kabelio aan onze @de vrije fries onthult dat ze gebruik maken van het bekende SRT streaming protocol.

SRT staat voor Secure Reliable Transport. Voor de R van Reliable is wel wat extra latency nodig.


voor die latency van kennelijk 10 seconden zijn meer redenen. 
Hoofdzakelijk ontstaat op de weg naar de eindverbruiker. En moet je zoeken het transcoding pad, playoutserver verkeer en pad, toevoer naar de uplink, multi satellite uplink/downlink tijd, coding en encoding en ga zo maar door. Dit is niets ongebruikelijks in het digitale tijdperk. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor hotels is satelliet ontvangst steeds minder interessant.

Bij vervanging van apparatuur schakelen hotels steeds vaker over op Smart TV's. Zowel de zakelijke gast als de toerist hebben tegenwoordig hun eigen TV abonnement bij zich op de smartphone en kunnen dan gemakkelijk casten naar het grote scherm op de hotelkamer. Veel gemakkelijker en goedkoper dan de distributie van lineaire kanalen naar elke hotelkamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Old Satterhand zei:

dat ze gebruik maken van het bekende SRT streaming protocol.

SRT staat voor Secure Reliable Transport. Voor de R van Reliable is wel wat extra latency nodig.


Dit klopt niet. SRT staat juist voor een zeer lage latency omdat het een Point to Point verbinding is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2024 om 10:43, zeeteefje zei:

Ook voor hotels is satelliet ontvangst steeds minder interessant.

Bij vervanging van apparatuur schakelen hotels steeds vaker over op Smart TV's. Zowel de zakelijke gast als de toerist hebben tegenwoordig hun eigen TV abonnement bij zich op de smartphone en kunnen dan gemakkelijk casten naar het grote scherm op de hotelkamer. Veel gemakkelijker en goedkoper dan de distributie van lineaire kanalen naar elke hotelkamer.

Tja de vooruitgang, maar zonder smartphone sta je buitenspel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, astro iris zei:

Tja de vooruitgang, maar zonder smartphone sta je buitenspel.

Feitelijk klopt het natuurlijk wat je zegt, maar toch klink je nu een beetje een "grumpy, old man".. 😁

(Niet te persoonlijk opvatten, hoor!! 😉 )

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

Feitelijk klopt het natuurlijk wat je zegt, maar toch klink je nu een beetje een "grumpy, old man".. 😁

(Niet te persoonlijk opvatten, hoor!! 😉 )

Geen probleem hoor Eduard07, heeft bij mij niks te maken met oud worden (zijn) maar met prioriteiten. misschien zit binnenkort een smartphone wel in de pipeline.  Mijn vrouw haar smartphone is aan vervanging toe en dan ben ik (waarschijnlijk) het vangnet voor de oude, die ik dan ook in de auto kan gebruiken voor online te luisteren.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Eduard07 zei:

Feitelijk klopt het natuurlijk wat je zegt, maar toch klink je nu een beetje een "grumpy, old man".. 😁

(Niet te persoonlijk opvatten, hoor!! 😉 )

Vergeet de mensen niet die deze techniek geheel niet kunnen bevatten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...