Ga naar inhoud


Morgen met de bus naar Frankrijk, waze verwijderen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben een beetje te laat met mijn vraag:

Ik ga morgen, als passagier in 9 personen busje naar Frankrijk.

Ik weet dat daar geen klikvermelders mogen worden gebruikt en dat er daar boete en beslagnames kan gebeuren.

Mag ik met gerust hart vertrekken, of zou ik waze toch moeten wegdoen?

Ik wil mezelf en de organisatoren geen last aandoen, maar als ik waze verwijder, dan ben ik alle instellingen van waze kwijt zeker?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kom net uit Frankrijk, ik ben elke afgelegde 50 km op Waze gecontroleerd door een Gendarme die eruit zag als Louis de Funes.😉

 

Maar eh, ik zou mij geen zorgen maken, verder staan er in Frankrijk hele grote waarschuwingsborden langs de snelweg die waarschuwen dat je een radar controle nadert.

 

image.png

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn juist de gene die niet vermeld worden, hier in Spanje zelfde als Frankrijk je mag niets hebben wat je van te voren waarschuwd en als je gepakt wordt zijn de boetes niet niks. Maar op je mobiele telefoon wordt (nog) niet gecontroleerd, maar die plannen zijn er al wel en zullen in vrij korte tijd werkelijkheid gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Fransen kunnen toch geen Vlaams lezen op uw mobiel en ook niet openen zonder de juiste vingerafdruk + ze mogen uw telefoon niet controleren daar dat een inbreuk van de privacy met zich brengt. Ze mogen alleen uw identiteitskaart en autopapieren plus rijbewijs vragen. Meer niet.

Pas als je een delict of strafbaar feit hebt gepleegd mogen ze meer onderzoeken. Dat geld overal in Europa.

 

Dus ik zou niet paranoia worden als ik de grens over ga.

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En een boete voor te snel rijden is in Frankrijk nog betaalbaar, tot 20 km te snel is € 45,--

 

In Nederland betaal je voor 19 km te snel ruim € 200,--

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zondag terug gereden uit Nederland naar m'n stekkie in Frankrijk. Zelfs via de périphérique door Parijs gereden en nul Gendarmerie gezien. Dwars door Parijs rijden was trouwens een stuk rustiger dan de afgelopen vrijdagavond spits in Nederland waar ik 2,5 uur heb gedaan over 99 km snelweg. Met een gemiddelde van 40 km/h was de kans op een boete voor te snel rijden nul.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Die Fransen kunnen toch geen Vlaams lezen op uw mobiel en ook niet openen zonder de juiste vingerafdruk + ze mogen uw telefoon niet controleren daar dat een inbreuk van de privacy met zich brengt. Ze mogen alleen uw identiteitskaart en autopapieren plus rijbewijs vragen. Meer niet.

Pas als je een delict of strafbaar feit hebt gepleegd mogen ze meer onderzoeken. Dat geld overal in Europa.

 

Dus ik zou niet paranoia worden als ik de grens over ga.

Als ze volgens de regering wel je mobiel mogen controlleren heb je echt niets te willen.

 

Lees dit eens.

 

https://inspanje.nl/waarschuwen-voor-flitsers-via-mobiele-telefoon-kan-verkeersboete-opleveren-in-spanje/

 

Dit gaat ook in Frankrijk gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dat ook rechtmatig is bepaald nog steeds het Europees hof.

En waarom zouden ze langzaam rijdende auto's gaan controleren die zich aan de snelheid houden? Denk er maar eens over na.

 

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn renault kan ik zelfs de app niet verwijderen maar wel uitschakelen.Dit zit vast in de boordcomputer.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...