Ga naar inhoud


Alle tv vlaanderen ( belgische)zenders vallen weg vanaf ongeveer 19 uur en tot lang na zonsondergang TV5 monde werkt


jvasabra2
Ga naar oplossing Opgelost door jvasabra2,

Aanbevolen berichten

Grofweg gesproken bestaan er 2 maten duo-lnb's, voor schotels van 60cm en schotels van 85cm breed, dus zoals dat vroeger was de Triax 64 en de Triax 88.

Voor alle andere maten schotels is het dus een beetje schipperen om de schotel zo goed mogelijk op beide satellieten uit te richten.

Als je meerdere ontvangers gebruikt, zul je ook een (duo)lnb moeten nemen met meerdere aansluitingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Inverto Black Ultra zijn natuurlijk de beste lnb's maar zijn al geruime tijd niet meer te koop. Mooi dat je er nog een paar hebt liggen.
Een splitter gaat niet werken. Wat wel kan is een priority switch. De schakelt dan automatisch over afhankelijk welke ontvanger je aan hebt staan.

 

Sat Priority Switch  verlies 5dB.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, Weeral een stapje vooruit. Ik kijk op xxxxx voor zo een duo lnb met twee uitgangen en dan een priority switch; bij geen enkele lnb staat er bij dat ze voor 60 of 85 cm antennes zijn. Of is dat egrens met een code cijfer zodat ik het niet zie?

 

Ik ga wel eerst eens zo een inverto plaatsen met astra 23 centraal enz ien wat het geeft , maar ik heb in elk geval ook de astra 23 nodig. Ik kom er wel uit.

Nu nog de juiste info over zo een duo lnb voor 85 cm.

Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Xxx link naar shop verwijderd xxxx

 

Hallo, Dit lijkt mij een juiste te zijn. Twee uitgangen dus naar mijn twee ontvangers en voor antenna van 80 cm en astra 23 en 19.

Akkoord hiermee?

 

 

aangepast door ceesv
Denk aan onze huisregels, geen link naar een winkel plaatsen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is voor een schotel van 80cm hoog, dat is 70cm breed.
https://inverto.tv/lnb/499/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish-with-40mm-adaptor-1920e-sat-a-2350e-sat-b

Hart op hart kopafstand 47mm.

 

Deze is voor een schotel van 85cm breed.
https://inverto.tv/lnb/95/quad-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish

Hart op hart kopafstand 54mm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de info. Waarschijnlijk hebben twee berichten mekaar gekruist. Wat denkt u van de lnb die ik heb doorrgestuurd te koop op xxxxx.

De invertos zijn precies moeilijker te koop via internet, maar ik zoek daar ook nog verder.

Antenne 80 hoog en 70 breed?? Ik dacht dat ze rond waren . Ik meet de mijne na.

 

Groeten, Jacques

aangepast door ceesv
Link naar verkoop site verwijderd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nou niemand die even kan uitleggen dat je om twee losse LNB's op één ontvanger aan te sluiten je een DiSEqC-switch nodig hebt en geen splitter en geen priority-switch....?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Elke ontvanger een eigen coax naar de schotel(s).
Bij één ontvanger gebruik je een LNB met (minimaal) één uitgang, een zg. single LNB.
Bij twee ontvangers gebruik je een LNB met (minimaal) twee uitgangen, een zg. twin LNB.
Bij drie of vier ontvangers gebruik je een LNB met (minimaal) vier uitgangen, een zg. quad LNB.


Op één schotel kan je de (bijbehorende) duo-LNB plaatsen, maar of dat verstandig is i.v.m. het verdwijnen van de pre-skew?
Volgens mij heeft de Astra 3C géén pre-skew.
De uitleg in de link gaat over een zg. mono-block, dat is een ander type "duo-LNB", maar het principe blijft hetzelfde.
Een duo-LNB of monoblock heeft een ingebouwde DiSEqC-switch, je ontvanger stuurt een signaal mee bij het overschakelen van satelliet en de LNB schakelt dan om naar die satelliet.

Die duo-LNB's zijn er ook met één, twee of vier aansluitingen.
Elke uitgang voor één ontvanger.

 

Heb je losse LNB's, al dan niet op aparte schotels, dan hebben die geen switch, dus dan sluit je elke uitgang aan op een aparte DiSEqC-switch en de uitgang daarvan gaat naar één ontvanger.
Voorbeeld: Twee LNB's voor twee ontvangers.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de moderator verwijzingen naar commerciële firmas heeft verwijderd. Forum regels waarschijnlijk. Ok voor mijh. Ik pas mijn vraag aan.

Is deze  LNB voor mij de betrer ?

Premium X twin monoblock 4,3° PXMBB-43T full HDTV 4K  voor antenne 80/85           . Als ik die koop is hij in geval beter geschikt voor mijn 85 cm schotel dan de huidige die voor een 60 cm schotel beldoeld is ( originele TVVlaanderen LNB ).

 

Dezelfde bestaat in quad dus met viier uitgangen maar dat heb ik niet nodig. Ik heb twee ontvangers.

PS ik begrijp ook de uitleg van  Alex 1970 met de twee disec schakelaars, dat zou een andere optie zijn , vermits ik twee enkele lnb's liggen heb. Dan moet ik zo een houder kopen om een tweede te moteren. heb ik al gezien op het net.

 

Bedankt voor een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huist gaan meten . 75 cm breed en 81 cm hoog zonder de rand.

Ook nog je ouide instructies gevonend over en tape en de schaduw op de arm. hoe laat staat de zon vandaag  in de juiste stand voor de schaduwtest. Dan probeer ik dat al met de  23° kop in de houder.

 

Groeten, Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Met een schotel van 75cm breed ga je de Astra 23,5 daar niet meer fatsoenlijk ontvangen. Je zult een grotere schotel moeten nemen.

Is die kwaliteit van 78% op alle transponders? Ook NPO 2 en SBS 6?

Dat PremiumX monoblock past ook niet goed op je schotel. Daarvan staan de koppen weer te ver van elkaar.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...