Ga naar inhoud


Alle tv vlaanderen ( belgische)zenders vallen weg vanaf ongeveer 19 uur en tot lang na zonsondergang TV5 monde werkt


jvasabra2
Ga naar oplossing Opgelost door jvasabra2,

Aanbevolen berichten


De zon staat om precies 13:15uur in de richting van de Astra 23,5.

De Astra 23,5 heeft bij je een elevatie van 39,3 graden. De Astra 19,2 waar hij nu op uitgericht is 41,5 graden. Je moet de elevatie dus ruim 2 graden laten zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken maar zonder resultaat.

Ik heb de lnb voor astra 23° in het midden gezet ; probleem is dat dan de andere kop op mijn houder pas na veel gewring naar beneden krijg en ongeveer de juiste hoek. Ik heb dan wel met deze kop geen enkele speling, hij zit klemvast. Ik krijg de lnb niet op 23° oost ( ik neem aan dat dat de eerste plaats ik die ik tegen kom als ik vanaf het ZUIDEN draai . Ik geraak met de schotel tegen de muur omdat de steun verder draaien niet toelaat. ik heb al een stukje uit de muur gekapt en aal de boord van de schotek geplooid om een paar cm te winnen maar nergens beeld. Ook niet op de astra 19* 

 

Ik heb gehermonteerd zoals eerder met astra 19 in het midden en daar heb ik terug beeld maar niks meer te vinden op astra 23.

 

Straks opnieuw beginnen.....

 

Eens ik weet welke de juiste lnb is voor mijn 80 cm ,70cm breed antenne kan ik best die kopen.  Volgende stap zal een grotere antenne zijn en met andre muursteun die verder draaien toelaat. Hoe groot de antenne dan wel moet zijn weet ik ook nog niet. Sprietje en anderen zullen wij wel ter hulp komen.

Groeten, Jacques.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind alleen deze ergens in stock ; alle andere inverto voor 80 cm uitverkocht Bij de gekende internetleverancviers. Behalve in Duitsland en die sturen niet naar Spanje.

 

Deze vind ik beschikbaar . Is die ok qua afstand tussen koppen. Ik lees overal 4.3°  maar nergens een afstand tussen koppen in cm waardoor ik het verschil kan zien. Volgens het forum moet de afstand 47mm voor antenne 80cm dus 70 breed.. Volgens de info is deze  eentje.voor antenne 80cm

Inverto IDLB  QUDM21 MNO43 8PP  

 

Niet simpel dit probleempje....

Groeten, Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jvasabra2 zei:

...al de boord van de schotel geplooid om een paar cm te winnen ...

Dat komt de ontvangst niet ten goede...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vermelden nooit wat de afstand van de koppen is alleen voor welke schotelmaat en dat moet je met een grote zak zout nemen. Als ze de schotelmaat te precies opgeven, dan worden er te weinig duo-lnb's verkocht. Ze geven dus altijd een hele ruime marge in schotelmaat en dan werken ze dus soms niet goed.
Maar als ze de afstand wel zouden geven, dan heeft een leek er nog niets aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hallo allen,

Ik heb een werkende oplossing gevonden. Nu al twee dagen zonder wegvallen.

Ik heb lokaal een duo LNB gevonden ,  merk EK ( Ekselans by ITS)  type is EK LNB 21 MG .

Dat is een uitschuifbare lnb waarmee de afstand tussen de twee koppen heel wat kan gewijzigd worden. 

Deze gemonteerd op mijn bestaande 80 cm antenne, nu met Astra 3 ( 23°) in het midden voor de schotel .

Alle hoeken en  graden aangepast met dank aan de gevens van Sprietje  op het forum en alles werkt. .  Ik heb overdag 79% signaal op astra 3 , Astra 1 werkt altijd natuurlijk.

 

Geen probleem gehad 's avonds en de meeste tv vlaanderen zenders eens uitgeprobeerd.

 

Beste dank dus allemaal.

PS Indien ik terug problemen zou hebben plaats ik een 1 meter schotel, die kan ik ook lokaal kopen.

 

Jacques

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, nu ook een verstelbaar monoblock mét een ingebouwde diseqc-switch.
Ik kende wel een stuk of vijf verschillende merken verstelbare monoblocken maar die hadden op elke kop een F-connector die je dan op een diseqc-switch moet aansluiten. Dat is dan weer niet zo handig maar in deze zit de diseqc-switch dus ingebouwd lees ik in de specificaties.
Mooi, ik lees dat die €26,30 kost en je bent er tevreden over.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de disecq switch zit ingebouwd, alleen moest ik hem op de ontvanger veranderen astra 3 werd , denk ik Disecq 1, en astra 1 de andere.

En zeker geen gekke prijs zoals je gezien hebt.

 

Nogmaals bedankt. jacques

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

In de specificaties staat:
Hotbird 13 is diseqc positie A is de zuidelijke satelliet
Astra 19,2 is diseqc positie B is de oostelijke satelliet

Dan geldt dat voor Astra 1 en 3 ook dus:
Astra 19,2 is de zuidelijke satelliet is diseqc-positie A
Astra 23,5 is de oostelijke satelliet is diseqc-positie B
dus precies hetzelfde als de diseqc-volgorde bij een duo-lnb.

Als het goed is heb je dus niets hoeven te veranderen.

 

Hier de specificaties van het verstelbare monoblock:

https://www.ek.plus/wp-content/uploads/products/LNB21MG/documents/FT_LNB21MG_ES_v01.pdf

 

Ik krijg de indruk dat deze alleen in Spanje te koop is.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

Hier ben ik terug met een vraag over het wegvallen VRT en Canvas. Sinds de nieuwe LNB perfecte ontvangst al drie dagen. Gisteren van 'smorgens gekeken naar verkiezingen... en rond 18.30 begon vrt weg te vallen. Om 19.00 niks meer . Evenmin canvas. De andere zenders als VTM en Play , ook op astra 23° bleven werken. Ze hebben waarschijnlijk enigszins andere golflengten.  Ik heb ooit gelezen dit dit een atmosferische storing kan zijn rond deze tijd van het jaar. Kan iemand mij dat bevestigen ,w ant alles werkte nu zo goed...

 

PS Om 22.00 opnieuw geprobeerd en VRT en Canvas werkten opnieuw zoals het hoort. ook de andere zenders.

 

Leer mij iets bij aub.

Groeten, Jacques

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook die M7 receiver zijn die zijn voeding al na enkele uren niet meer goed werkt (bolle elco's etc), ook je LNB heeft een voeding nodig via die M7 receiver. Dus als de receiver z'n voeding niet meer goed is kan er ook via de ingebouwde tuner in die M7 een ondergrens bereikt zijn waarbij beeld wegvalt.

 

Overigens alles wat er aan spanningsverschillen voor die receiver zit speelt eventueel ook een rol. Dus een verdeelstekker en zijn kabel tot aan de stroom verdeel installatie in je meterkast. En het piekverbruik in je eigen huishouden dan wel in jouw buurt waar die mensen allemaal tegelijkertijd gaan koken of TV kijken.

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...