Ga naar inhoud

Alle tv vlaanderen ( belgische)zenders vallen weg vanaf ongeveer 19 uur en tot lang na zonsondergang TV5 monde werkt

Ga naar oplossing Opgelost door jvasabra2,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat wordt er een hoop bijgehaald zeg!

@jvasabra2 Blijft de signaalsterkte nu ook stabiel gedurende de dag/avond?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ja, wat opvalt is dat er ook nogal wat klachten komen van M7-ontvangers zelf. Op een ander forum vandaag deze klacht:
Wij kijken schotel tv via de MZ104 ontvanger van de M7 groep.
Sinds kort ( na de satelliet veranderingen, en updates? ) gaat het geluid bij weinig volume in de uitzending, helemaal uit en komt bij iets meer volume direct weer terug.
Zachte achtergrond geluiden vallen daardoor geheel weg.
Als we via de app naar canal+ kijken is dat probleem er niet dus naar mijn idee zit het in de satelliet ontvanger of in de uitzending.
In de instellingen van de 104 kan ik het niet vinden, en daar heb ik ook niets veranderd, wie weet raad?

• Like 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Ja, wat opvalt is dat er ook nogal wat klachten komen van M7-ontvangers zelf. Op een ander forum vandaag deze klacht:
Wij kijken schotel tv via de MZ104 ontvanger van de M7 groep.
Sinds kort ( na de satelliet veranderingen, en updates? ) gaat het geluid bij weinig volume in de uitzending, helemaal uit en komt bij iets meer volume direct weer terug.
Zachte achtergrond geluiden vallen daardoor geheel weg.
Als we via de app naar canal+ kijken is dat probleem er niet dus naar mijn idee zit het in de satelliet ontvanger of in de uitzending.
In de instellingen van de 104 kan ik het niet vinden, en daar heb ik ook niets veranderd, wie weet raad?

Hey Sprietje,  ik gebruik ook een M7 Bak (MZ-101).  Een paar weken geleden was de layout/menu "ineens" veranderd. Sommige settings waren ineens niet meer te zien.

Toen ik dit weekend IP-TV kanalen wou kijken, lukte dit niet (foutmelding S006): alhoewel de test successvol was volgense de receiver lukte het nog steeds niet op Xite beeld te krijgen.   

De bak opnieuw herstart (hard èn soft restart) en toen keeg ik foutmelding S004.

Het enigste soelaas was de bak op fabrieksinstellingen terug te zetten : sindsdien doet de bak weer wat ik wil.  De oude settings zijn ook weer terug en ook weer aan te passen.

Geplaatst:

Signaal sterkte blijft +/- gelijk op 79% ,

Soms ( gisterenavond rond 19 uur) springt dus ineens terug naar 36% en dan geeb beeld natuurlijk, enige seconden en dan terug naar 79%  ook kwaliteit.en weer beeld. Dit wordt geregeld herhaald , vanaf 21 uur alles perfect.

?

maar ik leef er mee. VTM en Play hebben dit niet .

Geplaatst:

Die storingen in de signaal kwaliteit en ontvangst kunnen ook van je eigen apparaten in huis komen of die van de buurman.

Erger nog van een of andere zendinstallatie die de frequenties beïnvloed.

Die beïnvloeding kan via de COAX kabels en alle connectors, switches, tuner opstelling en ook randapparatuur geschieden.

Niet te vergeten is dat er ook spanningsverschillen in het stroomnet extern of intern kunnen zijn die je ontvangers tuners negatief beïnvloeden.

Je moet ook zelf je situatie beoordelen wat voor HF stoorbronnen er aanwezig zijn en of je receiver voeding nog wel het voltage en ampères levert.

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen