Ga naar inhoud


Welke satfinder?


Grenzgenger

Aanbevolen berichten

Wij gaan binnenkort weer op vakantie en het afstellen van de schotel vind ik toch altijd een gedoe.

Ik gebruik dan een kompas om ongeveer de richting te hebben en zet in de caravan het volume dat hard zodat ik buiten het resultaat kan horen.

 

Dat moet anders kunnen en overweeg een satfinder aan te schaffen maar welke?

Ik zie vrij goedkope exemplaren van een paar tientjes zoals de Satlink tot peperdure.

Wij kijken op vakantie alleen naar de Nederlandse zenders aangeboden door CanaalDigitaal via de 23.5 satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een goedkope satfinder die ook aangeeft welke satelliet je ontvangt is de Bente. Hij kost slechts €89,- en is geschikt voor een enkele lnb, niet voor een duo-lnb.
Ik zou wel eisen dat hij een update heeft gehad zodat hij de Astra 23,5 kan vinden met de nieuwe fec 3/4 transponders. Voor de verkoper denk ik een fluitje van een cent, voor een gebruiker misschien een groot probleem.

 

Bente.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een huren voor die vakantie periode.

Tenminste dat heb ik al een paar keer gedaan met mijn satelliet signaal meter.

25€ + een formulier over die huur voor de periode ... van ... tot met je vingerafdruk en bsn nummer

Zwarte Piste

Famke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels ben ik met vakantie maar heb wel nog een probleem gehad.

 

Enkele maanden geleden hoorde ik dat de oude CI modules binnenkort niet meer zouden werken.

Ik heb toe gebeld met CD en hun die vraag voorgelegd.

Wanneer dit ging veranderen konden ze mij niet vertellen maar ik zou tegen vergoeding van de verzendkosten een nieuwe module ontvangen waarbij de kaart geïntegreerd was.
Ik heb de module thuis getest in de LG tv die we in de caravan hebben en uiteindelijk werkte dit perfect.

Wat een leuke bijkomstigheid was is dat deze module ook alle filmzenders liet zien terwijl we daar helemaal geen abonnement voor hebben!

Aangekomen op de vakantiebestemming in Frankrijk bleek het niet te werken.

Gelukkig had ik een losse CI module met smartcard meegenomen en kunnen we toch te kijken.

 

Wat doe ik fout met die nieuwe module?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al jaren zo dat als je bij Canal Digitaal een nieuw abonnement neemt, je gedurende korte tijd ook zenders uit duurdere abonnementen kunt zien. Hoe lang die periode is weet is niet precies maar ik dacht 2 tot 4 weken. Waarschijnlijk heb jij ook zo'n kennismakingsperiode gehad.

Wel vreemd dat de losse smartcard nog wel werkte. Als je een nieuwe ontvangt (in dit geval gecombineerd met de CI-module) wordt de nieuwe kaart (CI-module) geactiveerd en de oude (losse) kaar gedeactiveerd. Mogelijk is dat dus niet gebeurt en moet je dat zelf doen via Mijn Canal Digitaal.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen nieuw abonnement afgesloten.

Dat wat ik nu heb gebruik ik al 18 jaar. 
Begonnen met een smartcard en later een bij gekocht voor €1 per maand.

Die nieuwe module heb ik al in bezit sinds november vorig jaar.

Ik heb dus nog steeds mijn 2 werkende smartcards en die nieuwe module die thuis prima werkte.

Bij mij abonnement staan alleen de 2 nummers van de smartcards vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je de nieuwe module waarschijnlijk niet geactiveerd.

Normaal moet die binnen een bepaalde periode (1 a 2 weken) gectiveerd worden via de site.

 

Zoniet gaat deze terug op zwart.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...