Ga naar inhoud


Backup decoder Xarius Galaxy 4K


Boulanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een Galaxy 4K waar in het menu een optie is om een backup te maken. Je kunt dat elke dag laten doen op een directory Root, Media of  op een USB.  Er wordt keurig gemeld dat de backup is gemaakt, maar de back-up is nooit te vinden en hem te gebruiken om te restoren.

In de decoder zit geen harde schijf. Ik heb een losse schijf aan de decoder gekoppeld. Misschien dat de oorzaak???

aangepast door Boulanger
Tikfoutje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dat apparaat ook en die maakt keurig een backups op SSD of USB. Geen enkel probleem. Hij maakt uit veiligheid geen backups in de flash dus je (externe) HDD moet wel gemount zijn

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Om te beginnen, ik ben een volslagen leek maar heb nogal wat problemen met dit apparaat waarvan de leverancier zegt dat het de allerbeste is. 

Ik heb er een losse schijf aan hangen die ik gisteren geformatteerd heb maar hij zag bij de keuze van de locatie toen keuze USB niet.  Dat is nu wel het geval nadat ik herstart heb en ik kan (en heb) zojuist een BU op de USB gemaakt. Opgelost dus.......maar ik heb ook vanavond met een tussentijd van ongeveer 10 minuten weer een BU op de root gemaakt. Als ik op de blauwe button druk om de te restoren krijg ik alleen de BU van de USB te zien en kan niet kiezen tussen USB of Root. Ook zie geen lijstje op het scherm  van de meerdere BU's die ik zojuist gemaakt heb. Kortom: ik kan maar 1 BU restoren en dan houdt het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat klopt ook. De backups heeft steeds dezelfde naam. Alleen de timestamp wijzigt. Zodra je een backups hebt gemaakt moet je deze relaxen. En als je een bepaalde backup wil gebruiken dan moet je die eerst weer terug relaxen naar de originele naam... Omslachtig maar de enige manier...

Relaxed = renamen (klote autocorrectie)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...