Ga naar inhoud


Ziggo beperkt DVB-C met uitfaseren van zenders


Miauw

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ziggo is begonnen met een beperkt aantal pakketten uit te faceren via DVB-C, het betreft nu eerst Arabisch, Hindi, Gay Lifestyle en Turks, deze zender pakketten kunnen alleen via IPTV ontvangers bekeken worden, wat meer komt op NEXT-mini ontvangers of een app van Ziggo die dat ondersteunen zal.

 

Ziggo zegt nog niet DVB-C volledig uit te schakelen, maar ik denk dat iedereen wel kan raden dat het binnen 5 jaar met DVB-C het volledig afgelopen is, de ruimte is nodig voor meer data en om internet only abonnementen aan te kunnen bieden.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Geen DVB-C, dan heeft Ziggo geen meerwaarde meer voor mij.

 

Als dan DVB-C uitgefaseerd is, grote kans dat ze het dan niet gaan winnen t.o.v. glasvezel bij mij.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen van wat ik ervan begrepen heb, meer snelheid met internet via Docis 4 in te zetten vooral bij de upload creëren.

 

Het betreft nu eerst de in het algemeen minder bekeken pakketten, er is nog niets bekend over de andere zenders, maar gezien 59% via IPTV met een NEXT(-mini) kijkt, proberen ze denk ik op die manier het percentage te verhogen tot er een voor Ziggo een aantrekkelijk omslagpunt is, ik vermoed dat de rest dan zal volgen en gok dat het binnen 5 jaar einde DVB-C zal zijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter aanvulling, de betreffende zenderpakketten die op DVB-C er uit gaan is medio juli 2024 einde verhaal, dan is het enkel nog via IPTV via de NEXT(-mini) te ontvangen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn nou niet direct de zenders waar ik wakker van lig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Miauw zei:

Ziggo is begonnen met een beperkt aantal pakketten uit te faceren via DVB-C, het betreft nu eerst Arabisch, Hindi, Gay Lifestyle en Turks, deze zender pakketten kunnen alleen via IPTV ontvangers bekeken worden, wat meer komt op NEXT-mini ontvangers of een app van Ziggo die dat ondersteunen zal.

 

Ziggo zegt nog niet DVB-C volledig uit te schakelen, maar ik denk dat iedereen wel kan raden dat het binnen 5 jaar met DVB-C het volledig afgelopen is, de ruimte is nodig voor meer data en om internet only abonnementen aan te kunnen bieden.

 

Arabische pakket bestaat helemaal al niet meer sinds de fusie van upc met ziggo! Het is iets van voormalig upc gebied wat daar als pluspakket bestond en voor bestaande abonees alleen nog in de upc gebieden werd doorgegeven. Ga maar eens zoeken bij ziggo naar ‘éên Arabisch pakket’. Ben je heel lang aan het zoeken!

15 uren geleden, Miauw zei:

Ze willen van wat ik ervan begrepen heb, meer snelheid met internet via Docis 4 in te zetten vooral bij de upload creëren.

 

Het betreft nu eerst de in het algemeen minder bekeken pakketten, er is nog niets bekend over de andere zenders, maar gezien 59% via IPTV met een NEXT(-mini) kijkt, proberen ze denk ik op die manier het percentage te verhogen tot er een voor Ziggo een aantrekkelijk omslagpunt is, ik vermoed dat de rest dan zal volgen en gok dat het binnen 5 jaar einde DVB-C zal zijn.

Dbvc weg is ik voorgoed weg !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo is de slag langzaam maar zeker aan het verliezen. Hun slogan glasvezel loochenstraft zichzelf. Coax is een 'relic of the old days'. Asynchrone data is zó 2000. Echte glasvezel is synchroon in UL/DL. Ook al zou Ziggo dit willen aanpassen dan vereist dit gigantische investering in hun netwerkstructuur. Die stap kost veel geld en duurt jaren om te implementeren. Alle hardware moet worden vervangen en aangepast aan de veel hogere data-flow over het netwerk. Op dat punt heeft KPN, Delta etcetera allang een (onoverbrugbare) voorsprong

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo zet 4 dvb-c-tv-pakketten om naar IP, geen plannen voor volledige overgang

Ziggo gaat vier dvb-c-tv-pakketten overzetten naar IP. Dit betekent dat deze tv-zenders alleen met mediaboxen met IP-aansluiting of via de app te bekijken zijn en niet langer via de coaxaansluiting. IP-tv is efficiënter dan dvb-c-tv en kan in theorie met hogere internetsnelheden werken.

De tv-pakketten Hindi, Turks, Arabisch en Gay Lifestyle worden vanaf half juli overgezet van dvb-c naar IP, zegt Ziggo. Klanten worden hier vanaf deze week persoonlijk over geïnformeerd. Zodra de zenders zijn overgezet, zijn ze niet meer te bekijken via de coaxaansluiting. Getroffen klanten hebben daardoor mogelijk een nieuwe mediabox nodig, zoals de Next Mini. Deze heeft geen coaxaansluiting en gebruikt dus alleen IP-tv.

Getroffen klanten krijgen van Ziggo alternatieven om naar de tv-zenders te kunnen blijven kijken. "Het verschilt per klant en per alternatief of hier kosten aan verbonden zijn." 'De meeste zenders' uit de tv-pakketten zijn via de Ziggo GO-app te bekijken.

De provider geeft geen reden voor het overzetten van de tv-pakketten naar IP en zegt ook niet welke gevolgen dit heeft voor de rest van zijn dienstverlening. Mogelijk kan Ziggo de omschakeling gebruiken om de internetsnelheden licht te verhogen. Dvb-c-tv gebruikt namelijk een deel van de capaciteit van de coaxkabel, waardoor Ziggo minder hoge upload- en downloadsnelheden kan aanbieden dan technisch mogelijk is met docsiscoaxinternet. Ziggo's director fixed networks zei eerder tegen Tweakers te verwachten uiteindelijk volledig over te stappen naar IP-tv. Overigens zegt Ziggo deze week dat het hier nog geen plannen voor heeft.

 

Bron: Tweakers.net

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kort, Ziggo probeert volgens mij net als CDS abonnees in stapjes over te zetten, dan komt het niet zo hard aan, want nu zullen ze over de 59% IPTV kijkers gaan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Op 30-5-2024 om 01:54, Alex1970 zei:

Geen DVB-C, dan heeft Ziggo geen meerwaarde meer voor mij.

 

Als dan DVB-C uitgefaseerd is, grote kans dat ze het dan niet gaan winnen t.o.v. glasvezel bij mij.

 

Same here,  gaat DVB-C ooit weg,  is het bye bye Ziggo !! 

 

En ik weet ook zeker dat ze het dan helemaal gaan verliezen. Het grote probleem is dat Ziggo duurder is dan de rest, dus daar kunnen ze nooit op concurreren en als je dan niks bijzonders meer hebt tov anderen.  Die internet snelheid kan ook met behoud van DVB-C nog een heel stuk omhoog dus maak geen domme keuzes Ziggo.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uitfaseren is al vaker voorgekomen en dan moest men iets anders of nieuws nemen.

Ouders verhuizen in 2008 via kabelTV analoog (TV) op adres X in Maastricht naar adres Y verhuisd in Maastricht moest er toch een kabel decoder bij komen.

Ongewoon voor ze en met twee afstandbedieningen voor hen destijds heel erg wennen.

 

Ik heb hun destijds ook eens een DM500 geplaatst voor die irdeto kaart maar dat was na een week over.

Ik heb hen toen een mooie Plasma TV gekocht en de CI met kaart daarin gestopt, wat een weelde vonden ze dat.

 

Nu zou je een next mini achter op de TV plakken met ducktape en een LAN kabel eraan of per WIFI van het modem uit streamen.

Dat zullen heel veel Ziggo klanten gewoon doen. Daar zijn wij verwende forumleden natuurlijk niet van gediend.

;)

 

echter of en hoelang ODIDO met zijn service zal blijven lokken en kwaliteit levert moeten we nog gaan zien

de prijzen zullen bij hun ook gaan stijgen en er zullen ook in hun zenderpakket massa's aan wijzigingen komen "let maar op" dedato 1-6-2024

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2024 om 09:49, Tonskidutch zei:

Het uitfaseren is al vaker voorgekomen en dan moest men iets anders of nieuws nemen.

Ouders verhuizen in 2008 via kabelTV analoog (TV) op adres X in Maastricht naar adres Y verhuisd in Maastricht moest er toch een kabel decoder bij komen.

Ongewoon voor ze en met twee afstandbedieningen voor hen destijds heel erg wennen.

 

Ik heb hun destijds ook eens een DM500 geplaatst voor die irdeto kaart maar dat was na een week over.

Ik heb hen toen een mooie Plasma TV gekocht en de CI met kaart daarin gestopt, wat een weelde vonden ze dat.

 

Nu zou je een next mini achter op de TV plakken met ducktape en een LAN kabel eraan of per WIFI van het modem uit streamen.

Dat zullen heel veel Ziggo klanten gewoon doen. Daar zijn wij verwende forumleden natuurlijk niet van gediend.

;)

 

echter of en hoelang ODIDO met zijn service zal blijven lokken en kwaliteit levert moeten we nog gaan zien

de prijzen zullen bij hun ook gaan stijgen en er zullen ook in hun zenderpakket massa's aan wijzigingen komen "let maar op" dedato 1-6-2024

 

Een NEXT-mini heeft 2 plakstrips met klittenband waarmee de 2 andere plakstrips met klittenband aan de achterkant van een TV gehangen kan worden, ik heb er één schuin onder de TV staan, het stoort mij niet en ik zie aan het ledje of de TV en de ontvanger tegelijk aan- of uitstaan, soms gaat het verkeerd en moet ik de boel opnieuw opstarten.

 

Nog wel, de TV ontvanger van Ziggo gaat er uit, de DVB-C ontvangers komt daar voor in de plaats, echter zonder actieve smartcard, dan maar een deel SD zenders naast een paar HD zenders.

 

Ik heb een leuke aanbieding gezien bij ODIDO via de Consumentenbond, ik overweeg die over 2,5 maanden in te laten gaan, daarna is het een kwestie van iedere keer een stapje naar Black Friday te maken voor de betere aanbiedingen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dan wel de fora goed in de gaten houden! Het regent klachten over Odido.. Ze hebben zelfs een rectificatie moeten plaatsen. Ze claimden de beste provider te zijn, maar consumententests wijzen toch iets heel anders uit.  

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Odido zou bij ons alles regelen maar ze zijn nog niet eens in staat terug te bellen omdat er te technische vragen werden gesteld terwijl hun verkopertje alles beloofde en nog eens zwart op wit heeft gezet. Je kunt niet eens in je eigen modem dit moet via de inlog site van Olidom, en wat je dan kunt zakelijk..... is helemaal niets. Het is een organisatie die zeer onbetrouwbaar is geworden sinds ze Odido heten, je moet echt en daar waarschuw ik voor bij deze onderneming wegblijven, wij zijn met heel veel moeite onder hun contract uitgekomen omdat ze de boel na 1 week zonder internet nog steeds niets voor elkaar hadden en dat was zakelijk🤢 een week zonder internet door toedoen van die kl... kleppers😭

 

Wanneer Ziggo stopt met dvb c raken ze alleen de oudere generatie maar. De jeugd neemt geen tv abbo meer en kijkt veelal via streaming.

Het is een wazig verhaal maar met IP tv hebben ze controle over je tv gedrag en bij DVB-c niet en daar zit hun gouden handel, het is de bedoeling dat je straks niet meer even tijdens de reclame kunt weg zappen naar een andere zender en opnames niet meer kunt doorspoelen, ik denk ook dat daarna de volgende stap is; tv stoel van Ziggo verplichten, waar je niet meer uit kan tijdens de reclame om even iets in te schenken of voor een wc bezoekje☠️

Ziggo DVB-c weg wij ook weg is mijn slogan 😆 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...