Ga naar inhoud


Ziggo beperkt DVB-C met uitfaseren van zenders


Miauw

Aanbevolen berichten

Op 13-6-2024 om 09:11, Tonskidutch zei:

Volgens mij heb je die vraag al gesteld en het antwoord ook al gekregen.

zoek in je eigen bijdragen

 

Oeps, moet ik toch even terug in dit topic.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-6-2024 om 10:46, OFDM zei:

Dat is ook wel wat ik ongeveer hoor van dichtbij het vuur. Maar de technische omzettingen en vervanging van hardware zal de snelheid van het proces bepalen lijkt mij.

 

Ik denk dat mee speelt hoeveel procent overgestapt is maar een NEXT(mini), het laatste wat ik las was 59%, dat was voor de omschakeling van een aantal zenders in aanvullende pakketten.

 

Als Ziggo straks nog veel meer sport zal uitzenden, dan denk ik dat ze een flinke omslag kunnen gaan maken.

 

Ik heb door mijn Hollandsnieuwe abonnement een keuze voor 3 pakketten, sport wat normaal doorgegeven wordt, kinder televisie wat ook normaal doorgegeven wordt, of Skyshowtime wat volgens mij alleen via IPTV werkt, wil men het laatste extra pakket, dan kom je volgens mij niet onder de IPTV van Ziggo uit.

 

Ik heb Skyshowtime direct met zo lang ik het behoud krijg ik 50% korting, ook bij verhogingen, dus blijven er voor mij 2 waardeloze pakketten over.

 

Wat wel handig is, ik kan met mijn Skyshowtime abonnement direct op de IPTV ontvangers van Ziggo inloggen en bekijken, volgens mij bieden steeds meer providers die mogelijkheid aan mits het IPTV kastje erbij besteld wordt, dus niet via een TV app van de provider, ik heb nog geen smart tv.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-6-2024 om 01:51, Miauw zei:

 

Ik denk dat mee speelt hoeveel procent overgestapt is maar een NEXT(mini), het laatste wat ik las was 59%, dat was voor de omschakeling van een aantal zenders in aanvullende pakketten.

 

Als Ziggo straks nog veel meer sport zal uitzenden, dan denk ik dat ze een flinke omslag kunnen gaan maken.

 

Ik heb door mijn Hollandsnieuwe abonnement een keuze voor 3 pakketten, sport wat normaal doorgegeven wordt, kinder televisie wat ook normaal doorgegeven wordt, of Skyshowtime wat volgens mij alleen via IPTV werkt, wil men het laatste extra pakket, dan kom je volgens mij niet onder de IPTV van Ziggo uit.

 

Ik heb Skyshowtime direct met zo lang ik het behoud krijg ik 50% korting, ook bij verhogingen, dus blijven er voor mij 2 waardeloze pakketten over.

 

Wat wel handig is, ik kan met mijn Skyshowtime abonnement direct op de IPTV ontvangers van Ziggo inloggen en bekijken, volgens mij bieden steeds meer providers die mogelijkheid aan mits het IPTV kastje erbij besteld wordt, dus niet via een TV app van de provider, ik heb nog geen smart tv.

Volgens mij is de Next decoder van 8 DVB-C tuners voorzien. De mini is IPTV only maar ze kunnen niet te hard gaan met IPTV als de multicast techniek niet helemaal klaar is. Unicast gaat dan teveel Internet bandbreedte opslokken.

 

Skyshowtime heeft vast geen enorm aantal klanten dat het een grote rol speelt in de ombouw van DVB-C naar IPTV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, OFDM zei:

Volgens mij is de Next decoder van 8 DVB-C tuners voorzien. De mini is IPTV only maar ze kunnen niet te hard gaan met IPTV als de multicast techniek niet helemaal klaar is. Unicast gaat dan teveel Internet bandbreedte opslokken.

 

Skyshowtime heeft vast geen enorm aantal klanten dat het een grote rol speelt in de ombouw van DVB-C naar IPTV.

 

Waarom zou de normale NEXT 8 DVB-C tuners aan boord hebben, dat is toch niet handig voor Ziggo, kan je dat uitleggen waarom dat zo is?

 

DVB-C kan door alle abonnees tegelijk ontvangen worden, bij IPTV van Ziggo heeft elke abonnee een eigen stream lijkt mij, dan neemt dat toch enorm veel bandbreedte in beslag?

 

Als ik een zender pauzeer of op een uitzending terug wil kijken, dan heb ik toch ook een unieke stream lopen, dat kost toch ook enorm veel bandbreedte al veel mensen dat vooral tegelijkertijd doen?

 

Skyshowtime kan toch niet via DVB-C i.v.m. dat het een streamingdienst is?

 

Ziggo Sport en de extra kinder zenders kunnen wel via DVB-C, dat lijkt mij dan niet het probleem, maar terug kijken loopt lijkt mij via IPTV van Ziggo.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miauw zei:

 

Waarom zou de normale NEXT 8 DVB-C tuners aan boord hebben, dat is toch niet handig voor Ziggo, kan je dat uitleggen waarom dat zo is?

 

DVB-C kan door alle abonnees tegelijk ontvangen worden, bij IPTV van Ziggo heeft elke abonnee een eigen stream lijkt mij, dan neemt dat toch enorm veel bandbreedte in beslag?

 

Als ik een zender pauzeer of op een uitzending terug wil kijken, dan heb ik toch ook een unieke stream lopen, dat kost toch ook enorm veel bandbreedte al veel mensen dat vooral tegelijkertijd doen?

 

Skyshowtime kan toch niet via DVB-C i.v.m. dat het een streamingdienst is?

 

Ziggo Sport en de extra kinder zenders kunnen wel via DVB-C, dat lijkt mij dan niet het probleem, maar terug kijken loopt lijkt mij via IPTV van Ziggo.

De NEXT decoder kwam toch al jaren eerder op de markt dan de MINI? In deze link staat dat hij 8x DVB-C tuners heeft.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/specificaties

 

Inderdaad is DVB-C een broadcast medium dat daarom veel zuiniger is met bandbreedte dan honderdduizend keer elke abonnee een eigen stream (unicast).

 

Dat is de reden dat Ziggo de veel bekeken zenders niet in unicast wil/kan doorgeven maar in multicast. Dat is dan de IP variant van broadcast maar dat vergt speciale hardware en software oplossingen omdat Internet helemaal niet zo werkt. Zo hoorde ik dat Wifi dat helemaal niet ondersteunt dus is er aan het eind ook weer een omzetting terug naar unicast nodig.

 

Als dit klaar is (t.z.t.) dan werkt het dus zo dat iemand die bij NPOx of RTLx op pauze drukt in het netwerk wordt overgeschakeld van een multicast stream naar een unicast stream. Voor mij is er maar één spannende vraag en dat is hoeveel bandbreedte deze omslag onder de streep oplevert maar er zijn meer redenen bijvoorbeeld het banale gegeven dat er steeds meer via Wifi wordt gekeken in plaats van coax.

 

Pure streamingdiensten werden ooit wel in DVB-C geleverd maar daarin is IP nu natuurlijk de winnaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
13 uren geleden, OFDM zei:

De NEXT decoder kwam toch al jaren eerder op de markt dan de MINI? In deze link staat dat hij 8x DVB-C tuners heeft.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox-next/specificaties

 

Inderdaad is DVB-C een broadcast medium dat daarom veel zuiniger is met bandbreedte dan honderdduizend keer elke abonnee een eigen stream (unicast).

 

Dat is de reden dat Ziggo de veel bekeken zenders niet in unicast wil/kan doorgeven maar in multicast. Dat is dan de IP variant van broadcast maar dat vergt speciale hardware en software oplossingen omdat Internet helemaal niet zo werkt. Zo hoorde ik dat Wifi dat helemaal niet ondersteunt dus is er aan het eind ook weer een omzetting terug naar unicast nodig.

 

Als dit klaar is (t.z.t.) dan werkt het dus zo dat iemand die bij NPOx of RTLx op pauze drukt in het netwerk wordt overgeschakeld van een multicast stream naar een unicast stream. Voor mij is er maar één spannende vraag en dat is hoeveel bandbreedte deze omslag onder de streep oplevert maar er zijn meer redenen bijvoorbeeld het banale gegeven dat er steeds meer via Wifi wordt gekeken in plaats van coax.

 

Pure streamingdiensten werden ooit wel in DVB-C geleverd maar daarin is IP nu natuurlijk de winnaar.

 

8 tuners in de NEXT begrijp ik nog steeds niet, je kan er slechts 1 kijken en als je wilt opnemen kan dat alleen via de cloud waar weer extra voor betaald dient te worden.

 

IPTV is denk ik puur om elke TV in huis van een NEXT-mini te kunnen verhuren, blijkbaar levert dat meer geld op dan DVB-C, echter zal Ziggo dan wel met de prijs voor het standaard abonnement dan vergelijkbaar moeten maken met andere aanbieders, wat dat betreft zijn ze veel te duur.

 

Draadloos IPTV kan met de NEXT-mini, echter wordt het toch door Ziggo monteurs afgeraden, begrijpelijk, want hoe meer er op de zelfde frequentie data door de lucht gaat, hoe groter de kans op storingen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Miauw zei:

 

8 tuners in de NEXT begrijp ik nog steeds niet, je kan er slechts 1 kijken en als je wilt opnemen kan dat alleen via de cloud waar weer extra voor betaald dient te worden.

 

IPTV is denk ik puur om elke TV in huis van een NEXT-mini te kunnen verhuren, blijkbaar levert dat meer geld op dan DVB-C, echter zal Ziggo dan wel met de prijs voor het standaard abonnement dan vergelijkbaar moeten maken met andere aanbieders, wat dat betreft zijn ze veel te duur.

 

Draadloos IPTV kan met de NEXT-mini, echter wordt het toch door Ziggo monteurs afgeraden, begrijpelijk, want hoe meer er op de zelfde frequentie data door de lucht gaat, hoe groter de kans op storingen.

 

Ik weet niet of er nog of oorspronkelijk lokale opslag was voorzien? Anders is 8 inderdaad heel erg vreemd.

 

Vraagt Ziggo huur voor de NEXT mini of alleen voor een 2e? Het apparaat maakt natuurlijk wel de stap naar interactieve TV met alle mogelijkheden.

Het prijspeil van Ziggo is hier niet de discussie en ik heb alleen DVB-C met een old skool Humax PVR.

 

Haha uiteraard weten monteurs dat Wifi ellende geeft maar verkopers laten je natuurlijk geloven dat het allemaal perfect kan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je nu zelf mee aan de desinformatie of zo?

Miauw haalt bewust alles door elkaar en verspreid via z'n vragen over verschillende hardware voor Ziggo ontvangst per kabel al meer dan een jaar twijfels inzake de bruikbaarheid en stabiliteit.

Monteurs zeggen helemaal niets over wifi ellende, uit de duim gezogen laster van Miauw.

 

Wat heeft dat met uitfaseren te maken?

Ik ben nog geen enkele zender kwijtgeraakt.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wifi is inderdaad off topic. Mijn uitspraak daarover is niet van Ziggo monteurs maar in het algemeen. Het uitfaseren van DVB-C zal nog jaren duren en wat mij betreft is het nog geen gelopen race of ze tot de laatste zender gaan maar dat zullen we af moeten wachten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
17 uren geleden, OFDM zei:

Ik weet niet of er nog of oorspronkelijk lokale opslag was voorzien? Anders is 8 inderdaad heel erg vreemd.

 

Vraagt Ziggo huur voor de NEXT mini of alleen voor een 2e? Het apparaat maakt natuurlijk wel de stap naar interactieve TV met alle mogelijkheden.

Het prijspeil van Ziggo is hier niet de discussie en ik heb alleen DVB-C met een old skool Humax PVR.

 

Haha uiteraard weten monteurs dat Wifi ellende geeft maar verkopers laten je natuurlijk geloven dat het allemaal perfect kan werken.

 

Volgens mij kan je met de huidige abonnementen niet om een NEXT-mini heen bij goede aanbiedingen, ik heb de NEXT-mini opgezegd waardoor ik naar internet only overstap, echter is ontvangst van DVB-C gewoon mogelijk, maar zijn op NPO na veel zenders in SD kwaliteit.

 

Er is steeds meer vraag naar internet only, echter zodra ik op ODIDO over stap, is het met TV goedkoper dan internet only, na een jaar wordt dat een ander verhaal, echter is er dan wel weer de volgende aanbieding.

 

Voor de eerste NEXT-mini bij Ziggo betaal ik het eenvoudigste TV pakket, wil ik er een NEXT-mini bij, dan betaal ik extra voor elke aansluiting erbij.

 

Ik heb TV van Ziggo opgezegd wat binnenkort afgesloten zal worden, maar kan zonder smartcard van Ziggo naar diverse TV zenders waarvan de meeste in SD kwaliteit via DVB-C kijken zolang dat (nog) duurt. De meeste HD zenders zijn gecodeerd, het zal mij dan ook niet verbazen als de SD zenders op een gegeven moment uitgeschakeld worden, want dan ontstaat er echt internet only.

 

Er zijn nog steeds behoorlijk wat oude Ziggo abonnementen met TV en smartcard via DVB-C, het is koffiedik kijken wat Ziggo gaat doen, maar dat Ziggo nieuwe klanten of oude klanten met een nieuw pakket, worden maar de NEXT-mini gedreven, al kan je als oude klant met een nieuw pakket gewoon nog DVB-C met smartcard gebruiken waar je € 2,- extra per smartcard en module voor betaald, echter krijgen oude klanten wel de NEXT-mini thuis gestuurd. Die kan je in de kast leggen of gebruiken, maar voor mensen die DVB-C willen blijven gebruiken, blijft het gewoon werken is wat ik gezien heb.

 

Een NEXT-mini kan een hogere kwaliteit beeld weergegeven mits Ziggo deze aanbied, dat kan een Humax ontvanger technisch gezien sowieso niet, dus is UHD-TV of 4K genoemd via DVB-C volgens mij nutteloos en wordt het zover ik weet het dan ook niet aangeboden.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik kwam dat per toeval tegen in een artikel van de BBC (United Kingdom)

Er zijn ook wel meerdere bronnen die de kosten van streamen in beeld brengen, vooral nu nog meer streamingdiensten aangeboden worden alsook de kunstmatige intelligentie die veel stroom vreet, net als bitcoins delven ;)

 

https://www.bbc.co.uk/rd/blog/2021-06-bbc-carbon-footprint-energy-envrionment-sustainability

aangepast door Tonskidutch
link

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...