Ga naar inhoud


Ziggo beperkt DVB-C met uitfaseren van zenders


Miauw

Aanbevolen berichten


Op 20-6-2024 om 03:56, Miauw zei:

 

Volgens mij kan je met de huidige abonnementen niet om een NEXT-mini heen bij goede aanbiedingen, ik heb de NEXT-mini opgezegd waardoor ik naar internet only overstap, echter is ontvangst van DVB-C gewoon mogelijk, maar zijn op NPO na veel zenders in SD kwaliteit.

 

Er is steeds meer vraag naar internet only, echter zodra ik op ODIDO over stap, is het met TV goedkoper dan internet only, na een jaar wordt dat een ander verhaal, echter is er dan wel weer de volgende aanbieding.

 

Voor de eerste NEXT-mini bij Ziggo betaal ik het eenvoudigste TV pakket, wil ik er een NEXT-mini bij, dan betaal ik extra voor elke aansluiting erbij.

 

Ik heb TV van Ziggo opgezegd wat binnenkort afgesloten zal worden, maar kan zonder smartcard van Ziggo naar diverse TV zenders waarvan de meeste in SD kwaliteit via DVB-C kijken zolang dat (nog) duurt. De meeste HD zenders zijn gecodeerd, het zal mij dan ook niet verbazen als de SD zenders op een gegeven moment uitgeschakeld worden, want dan ontstaat er echt internet only.

 

Er zijn nog steeds behoorlijk wat oude Ziggo abonnementen met TV en smartcard via DVB-C, het is koffiedik kijken wat Ziggo gaat doen, maar dat Ziggo nieuwe klanten of oude klanten met een nieuw pakket, worden maar de NEXT-mini gedreven, al kan je als oude klant met een nieuw pakket gewoon nog DVB-C met smartcard gebruiken waar je € 2,- extra per smartcard en module voor betaald, echter krijgen oude klanten wel de NEXT-mini thuis gestuurd. Die kan je in de kast leggen of gebruiken, maar voor mensen die DVB-C willen blijven gebruiken, blijft het gewoon werken is wat ik gezien heb.

 

Een NEXT-mini kan een hogere kwaliteit beeld weergegeven mits Ziggo deze aanbied, dat kan een Humax ontvanger technisch gezien sowieso niet, dus is UHD-TV of 4K genoemd via DVB-C volgens mij nutteloos en wordt het zover ik weet het dan ook niet aangeboden.

 

Internet only is een handige oplossing om gratis DVB-C te kijken. Er zijn veel (minder bekeken) zenders HD FTA geworden omdat het verspillen van bandbreedte door dubbel uitzenden niet meer houdbaar was. Alleen de grote commerciële zenders weigert Ziggo FTA te maken, stel je voor dat je die dan zonder extra betalen kunt kijken!  Dan toch maar liever dubbel in SD en HD doorgaan.

 

Ik ken een ouder persoon die met een Humax en smartcard keek maar die is slachtoffer geworden van smerige aan de deur praktijken. Die heeft nog een beeldbuis TV en kan nul komma niets met Internet. Hem is een Next mini met Internet aanbevolen omdat die verkopers extra verdienen als ze meer verkopen aansmeren.

 

Hij kan niet meer terug want dat pakket bestaat niet meer. Zal dan kabel TV worden zonder smartcard, dan wordt het wel wat goedkoper maar het verlies van een jaar zinloos Internet zal het niet goedmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, OFDM zei:

Internet only is een handige oplossing om gratis DVB-C te kijken. Er zijn veel (minder bekeken) zenders HD FTA geworden omdat het verspillen van bandbreedte door dubbel uitzenden niet meer houdbaar was. Alleen de grote commerciële zenders weigert Ziggo FTA te maken, stel je voor dat je die dan zonder extra betalen kunt kijken!  Dan toch maar liever dubbel in SD en HD doorgaan.

 

Ik ken een ouder persoon die met een Humax en smartcard keek maar die is slachtoffer geworden van smerige aan de deur praktijken. Die heeft nog een beeldbuis TV en kan nul komma niets met Internet. Hem is een Next mini met Internet aanbevolen omdat die verkopers extra verdienen als ze meer verkopen aansmeren.

 

Hij kan niet meer terug want dat pakket bestaat niet meer. Zal dan kabel TV worden zonder smartcard, dan wordt het wel wat goedkoper maar het verlies van een jaar zinloos Internet zal het niet goedmaken.

 

Wat een smerige rotstreek, als je op tijd bent, binnen 14 dagen bedenktijd, dan kan je er nog onderuit, maar ouderen hebben daar vaak moeite mee, en dat weten ze.

 

Als ik het goed heb kan nog steeds een module met smartcard gehuurd worden, het probleem is van wat ik begrepen heb dat de NEXT-mini als eerst verplicht is, daarnaast kan je een CI+ module met smartcard erbij huren zolang dat blijft werken. Als hij Ziggo opzegt kan ineens heel veel, met een smart TV kan je via de app van Ziggo kijken, daar werkt Ziggo en veel andere aanbieders naar toe, want eigenlijk willen ze van die kastjes af, maar als een ouder iemand iets gewend is, dan is het moeilijker. Als hij Ziggo opzegt, dan gaat Ziggo de klant proberen binnen te houden, dan kan hij of iemand anders zeggen waar het op staat, wellicht dat hij weer enkel een module met smartcard krijgt, maar op die manier naar Ziggo kijken wordt ook elk jaar duurder.

 

De commerciële Nederlandse meuk kijk ik nauwelijks maar, en op een HD-TV van 32inch zie ik denk ik nauwelijks verschil.

 

De commerciële zenders zijn van wat ik begrepen heb in SD FTA, maar in HD gecodeerd.

 

Het einde van deze maand komt in zicht, dan wordt mijn abonnement internet only, de zenders die ik kijk kan ik gewoon zien, alleen het terug kijken wordt lastig.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miauw zei:

 

Wat een smerige rotstreek, als je op tijd bent, binnen 14 dagen bedenktijd, dan kan je er nog onderuit, maar ouderen hebben daar vaak moeite mee, en dat weten ze.

 

Als ik het goed heb kan nog steeds een module met smartcard gehuurd worden, het probleem is van wat ik begrepen heb dat de NEXT-mini als eerst verplicht is, daarnaast kan je een CI+ module met smartcard erbij huren zolang dat blijft werken. Als hij Ziggo opzegt kan ineens heel veel, met een smart TV kan je via de app van Ziggo kijken, daar werkt Ziggo en veel andere aanbieders naar toe, want eigenlijk willen ze van die kastjes af, maar als een ouder iemand iets gewend is, dan is het moeilijker. Als hij Ziggo opzegt, dan gaat Ziggo de klant proberen binnen te houden, dan kan hij of iemand anders zeggen waar het op staat, wellicht dat hij weer enkel een module met smartcard krijgt, maar op die manier naar Ziggo kijken wordt ook elk jaar duurder.

 

De commerciële Nederlandse meuk kijk ik nauwelijks maar, en op een HD-TV van 32inch zie ik denk ik nauwelijks verschil.

 

De commerciële zenders zijn van wat ik begrepen heb in SD FTA, maar in HD gecodeerd.

 

Het einde van deze maand komt in zicht, dan wordt mijn abonnement internet only, de zenders die ik kijk kan ik gewoon zien, alleen het terug kijken wordt lastig.

 

Je kan nog steeds een abonnement met CI-module afsluiten voor zover ik weet.

Bijv. https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

 

De commerciële zenders die nog ongecodeerd in SD worden doorgegeven zijn in HD gecodeerd ja.

Dat betreft RTL 4/5/7/8/Z, SBS 6, Veronica en Net 5 volgens mij.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Alex1970 zei:

Je kan nog steeds een abonnement met CI-module afsluiten voor zover ik weet.

Bijv. https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

 

De commerciële zenders die nog ongecodeerd in SD worden doorgegeven zijn in HD gecodeerd ja.

Dat betreft RTL 4/5/7/8/Z, SBS 6, Veronica en Net 5 volgens mij.

 

Dan zal het denk ik met de aanbiedingen te maken hebben waar ik maar kijk, dat is juist met internet vaak voor een periode flink goedkoper.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...