Ga naar inhoud


Europese verkiezingen 6 juni 2024


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Deze keer orienteer ik me meer dan voorheen, ben me er nu meer van bewust dat wat er in Brussel wordt bepaald leidend zal zijn voor de toekomst.

Het valt me op dat er nogal veel (naar mijn idee) splinterpartijen op de kieslijst staan.

Tegelijk mag Nederland maar 31 zetels invullen.

En een restzetel kan alleen gaan naar een partij die tenminste 1 zetel scoort.

Als ik invloed wil hebben laat ik de splinterpartijen liggen, kies dus uit de 'mainstream' partijen eentje die ruimschoots (ivm met risicoreserve) meer dan 3% van de stemmen zal halen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch normaalgesproken stem ik ook gewoon 'wat ik vind', dus niet strategisch. Je moet laten weten wat je wilt, het gaat me niet om de macht.

 

Het valt toch op dat de meest kansloze partijen op de EU-kieslijst de langste kandidatenlijsten hebben.

Bij voorbeeld: volgens kieskompas sympatiseer ik behoorlijk met 50plus (kwam nooit bij mij op), maar die halen de kiesdrempel waarschijnlijk niet.

https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2024/05/peilingen-europese-verkiezingen-overzicht-1413725/

 

Er zijn voldoende verwante alternatieven die de kiesdrempel wel halen, en dat vind ik nu wel even belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Bij voorbeeld: volgens kieskompas sympatiseer ik behoorlijk met 50plus (kwam nooit bij mij op), maar die halen de kiesdrempel waarschijnlijk niet.

 

Ja daar kunnen we het ook oneens over zijn zonder er maar een uitleg of argumentatie over te schrijven.

In elke partij moest een duidelijke vertegenwoordiging zijn van de vergrijzende samenleving. Zo f*ck heb ik toch een argument geplaatst.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Ja daar kunnen we het ook oneens over zijn zonder er maar een uitleg of argumentatie over te schrijven.

 

Ik had toch de argumentatie(-link) er bij gezet? 50plus komt daar nergens voor in de peilingen, nu niet en vroeger ook niet.

Maar ze hebben wel de allerlangste kandidatenlijst, liefst 50 sollicitanten, van het hele stembiljet.

 

Niet om 50plus af te branden. Piratenpartij-De Groenen is ook zo'n geval.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...