Ga naar inhoud


BBQ Seizoen 2024


moonchild

Aanbevolen berichten

Hopelijk knapt het weer binnenkort op en kan het seizoen dan beginnen.

 

Lijkt mij leuk om te delen wat jullie er zoal op gooien en waar jullie het vlees kopen. Supermarkt, slager, online winkel.......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


kolen, briketten, gas, electrisch. Een keramisch ei, een metalen, een tandoor...., met alu folie bakjes etc etc , goede vraag wie of wat en hoe.

 

Dan hier:

Vlees komt hier van een beest en waar we die kopen, net wat uitkomt, meestal simpel eigenlijk Zelf kruiden etc..Zelden voorgekruid en vacuum verpakt spul erop. Das echte meuk en verdoezeld vlees. Dat geven we aaan gasten hahahah. Geintje.

Op een open gietijzer bbq tje met roostertje, daar zo'n matje op leggen. Vind het maar gedoe allemaal, half zwart her en der, gedraai aan stokjes terwijl me pilsje lauw wordt..  Hamburger, speklap of een spies met wat kip en groente, ui etc. Al vrij snel weer klaar mee met dat geklooi en hangen en gerook. Zit liever aan een plank met lekkernijen en een pilsje of wodka etc. Das wel zo'n beetje de gang van zaken hoe ik het zie en ervaar. Hooguit bij gelegenheid, zo'n 3 tot 5 keer per jaar. Eerste is al achter de rug recent.

 

Online nooit besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, moonchild zei:

Lijkt mij leuk om te delen wat jullie er zoal op gooien

Maakt niet uit als het maar lekker is. Hoeft niet veel te zijn

 

13 uren geleden, moonchild zei:

waar jullie het vlees kopen

Dat neemt de slager (mijn broer) altijd mee

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, moonchild zei:

Hopelijk knapt het weer binnenkort op en kan het seizoen dan beginnen.

 

Lijkt mij leuk om te delen wat jullie er zoal op gooien en waar jullie het vlees kopen. Supermarkt, slager, online winkel.......

Je vergeet af te trappen wat jij er zoal op kiepert

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keren dat ik bij een echt lekkere BBCue was in het verleden en mee mocht eten was dat zeker geen voorverpakte worsten met zogenaamde marinades en smaakversterkers. Die overigens de zogenaamde houdbaarheidsdatum oprekken ten opzichte van PUUR vlees.

 

Daarenboven smaken alle producten met die papjes en marinades hetzelfde, "vind ik" . Sulfide en zout puur.

 

Maar ik kom er niet meer voor op bezoek.

 

 

Alyosha - Edit

Susanne Sundfør

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n gietijzeren geval  met geschroeide toestanden is naar de kringloop gegaan en heb hier nu 2 electrieke in de garage staan. Een aantal keren gebruikt en een jaar of 3 geleden voor het laatst, wel met zelf geregeld spul. Ik ben geen barbieknoeier maar schoonzoon wel, dus die laatste keer had hij alles geregeld.

1x een kant en klaar pakket van de supermarkt geprobeerd en daarna nooit meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort heb ik een gasgril met achterbrander en keramische sizzleplaat.

 

worstjes van picnic waren prima na insnijden voor het grillen

gemarineerde spareribs van picnic waren matig, ergens in een fabriek al bijna klaar gegaard. Voor het echte werk heb ik eerst nog Koncis bakken van Ikea nodig om urenlang te stomen

250g ribeyes van picnic waren grote teleurstelling, Begonnen als goed 3/4 cm dikke stukken maar tijdens aanbraden, dit ging wel goed met goede smaak, werden dit platte lappen waar de temperatuursonde niet een in kon. Vlees ook veel te taai.

kippebouten waren ook voorgegaard, adviestijd voor afbakken maar 35 minuten :( , maar na afbakken tot advies kerntemeratuur van 75 graden wel sappig. Maar wij houden bij kip toch meer van dat drogere gevoel van het vlees dat langer gebakken is

 

Conclusie voorlopig is dus om nooit meer supermarktvlees te gebruiken. Dan maar liever 1 x bbq overslaan

 

Morgen komen draaispit en plancha binnen, kans om meer te proberen dus zoals groenten/fruit.......

 

 

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Erwinnaar zei:

gedraai aan stokjes terwijl me pilsje lauw wordt.. 

 

Eén hand draaien één hand bier. Zo moeilijk is dat toch niet? 🤣

 

Maar eigenlijk zijn wij Nederlanders geen BBQ'ers. Goedkope lap vlees erop en het moet in 5 minuten eetbaar zijn.

 

Er zijn op YouTube wel een paar leuke Nederlandse kanalen over BBQ. Leuk om te volgen en te leren.

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens over de landsgrenzen heen kijken mbt streetfood misschien.

In Azië barbeknoeien ze nie maar koken ze het bederfelijke vlees eerst en wokken dan waar de echte smaak erbij komt van kruiden specerijen en groenten.

 

Dat pampje erop smeren voor de kleur en smaak tijdens marineren haalt het niet bij een vers gemaakte saus op een eerlijk stuk vers vlees.

Alyosha - Edit

Susanne Sundfør

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zelfgebouwde bbq in Nederland, gemaakt van mijn afgebroken schoorsteen die stamde uit 1870. Tegen mijn keuken muur aangebouwd, vuur vaste tegels aan de achterkant, keuken muur binnen wordt behoorlijk warm.

 

Met pallethout, dan brander erop. Als het goed fikt dan houtskool er op, dat ding wordt gloeiend heet je hebt vuurvaste handschoenen erbij nodig, om je vlees om te draaien.

 

 

 

 

 

 

 

 

20190915_123018.jpg

20240603_185343.jpg

20240603_185543.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komend weekend weer een BBQ voor een kleine 20 man.

Vlees voor op de BBQ koop ik al jaren niet meer in Nederland maar vrijwel altijd in Duitsland.

Hier in Nederland moet alles zo mager mogelijk en mag er geen randje vet aan zitten maar betaal je daar wel de hoofdprijs voor terwijl in Dld. er juist vet aan moet zitten voor de smaak.

Dat vet bak je er uit zodat je een heerlijk mals en smakelijk stuk vlees overhoudt wat maximaal 10 euro de kilo kost.

 

Er zijn er ook die de houtskool smaak lekker vinden als die aan het vlees zit maar diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat het bepaald niet gezond is.

 

Maar eigenlijk zijn er maar weinig die BBQ-en (dus met de klep dicht) de meesten zijn met de klep open aan het grillen.

Mij is altijd geleerd BBQ-en betekend lage temperaturen en langzaam garen (max 300 graden) ga je met hogere temperaturen werken tot zelfs 500 graden dan is het grillen, hierbij schroei je de buitenkant dicht door de hoge temperatuur, blijft het vlees binnenin mals en is het ook snel gaar.

 

Dus komend weekend is het weer bratwurst, schweine nacken, holtzfallersteaks, hänchenfiles, schweine bauch enz. wat de klok slaat en wat weggespoeld wordt met speciale Belgische biertjes.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, gerrit B zei:

weggespoeld wordt met speciale Belgische biertjes.

 

En maandag iedereen pijn in de harses 😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor moet zaterdag avond al terug rijden vanuit Belgenland.

Maar een hele avond achter de BBQ zorgen dat iedereen voldoende en geen aangebrand eten krijgt, slecht slapen in een tentje en dan zaterdag overdag ook een drukke dag dan heb ik de zondag toch wel nodig om weer op krachten te komen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...