Ga naar inhoud


Wie heeft er al een Fiber netwerkverbinding


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wie heeft er een Fiber netwerkverbinding ?

Ikzelf heb sedert maart vorig jaar de fiber in het klein frans dorpje "Pierrefitte-sur-Sauldre" 

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sinds april 2022 glasvezel 500/500Mbit..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergat het debiet te vermelden : download 2Gbs en upload 800Mbs

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan tot 1 Gb, maar dat heb ik niet nodig

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de betere vraag is, wie heeft er nog geen fiber of kabel verbinding.  Dat zal een stuk schaarser gaan worden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog steeds geen glas. Vorige maand is er wel glasvezel opgehangen aan de telefoonpalen, dus ik hoop voor einde van het jaar 8 GB/s symmetrisch te kunnen aanschaffen. De prijzen liggen in Frankrijk veel lager dan in Nederland, voor de prijs ( €45/maand, incl 200 TV zenders en mifi backup) hoef je/ik het niet te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb 8 Gig fiber

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is tegenwoordig de standaard snelheid die mijn provider aanbiedt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij geeft een keuze, dus hoef niet persee het maximale te nemen alhoewel 300Mbps het minimale is wat je kunt afnemen. Het werkt allemaal met pakketten inclu TV zenders, vaste lijn en mobiele telefoons, ze proberen wel steeds ons te overtuigen hoger pakket te nemen met meer tv zenders en Internet snelheid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Penthe zei:
18 uren geleden, ceesv zei:

 

Dat is voor het gebruik hier absoluut overkill, waar heb je al die snelheid voor nodig?

Je vergeet dat dit de maximum snelheid is.

Een minimum snelheid wordt voor particulieren nergens gegarandeerd door de glasvezel aanbieders. Als het druk wordt op het knooppunt waar je op bent aangesloten, dan leggen de goedkoopste abonnementen het eerst het loodje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- 1,5 jaar aanleg in de wijken en dus ook in mijn straat

- ondertussen enkel colportage aan de deur en via ongewenste email

- nu ligt het er 6 maanden in mijn wijk / buurt

- nog geen enkel persoon/woning heeft een aansluiting met glasvezel modem binnen

- en voor een flatgebouwtje zoals het mijne gaat dat beslist nog wel een vet jaar duren

 

Situatie in heel Maastricht op dit moment.

 

overigens de netwerksnelheid is enkel voor de thuiswerker interessant of "de gamer" die oorlogje speelt met derden.

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...