Ga naar inhoud


Wie heeft er al een Fiber netwerkverbinding


Aanbevolen berichten

1 uur terug, zeeteefje zei:

Je vergeet dat dit de maximum snelheid is.

Een minimum snelheid wordt voor particulieren nergens gegarandeerd door de glasvezel aanbieders. Als het druk wordt op het knooppunt waar je op bent aangesloten, dan leggen de goedkoopste abonnementen het eerst het loodje.

Heb sinds ik fiber heb nog nooit een vermindering van snelheid gezien of meegemaakt, dat was met ADSL wel het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bij ftth is je contract snelheid gegarandeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2024 om 08:53, Tonskidutch zei:

- 1,5 jaar aanleg in de wijken en dus ook in mijn straat

- ondertussen enkel colportage aan de deur en via ongewenste email

- nu ligt het er 6 maanden in mijn wijk / buurt

- nog geen enkel persoon/woning heeft een aansluiting met glasvezel modem binnen

- en voor een flatgebouwtje zoals het mijne gaat dat beslist nog wel een vet jaar duren

 

Situatie in heel Maastricht op dit moment.

 

overigens de netwerksnelheid is enkel voor de thuiswerker interessant of "de gamer" die oorlogje speelt met derden.

 

Beetje geduld, het komt vast.  Heeft hier > 5 jaar geduurd maar toen de kabel eenmaal lag was t binnen een jaartje gepiept ;-)

Op 3-6-2024 om 13:02, ceesv zei:

Bij ftth is je contract snelheid gegarandeerd.

Tja, contract snelheid wel maar doorvoer van/naar een externe lokatie niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-6-2024 om 15:02, ceesv zei:

Bij ftth is je contract snelheid gegarandeerd.

Echt niet. Alleen voor bedrijven en tegen heel andere prijzen.

Ook jij deelt één 10 Gb XGS-PON met maximaal 128 aansluitingen. Jouw snelheid kan in het slechtste geval terugzakken naar 10/128=78 Mb/s in plaats van de geadverteerde maximale snelheid van 8 Gb/s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mij is verteld dat ik een rechtstreekse verbinding heb met het POP.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, JoeC zei:

Heeft hier > 5 jaar geduurd maar toen de kabel eenmaal lag was t binnen een jaartje gepiept 😉

Niet dat het heel wenselijk is om te worden vastgebonden op de rug van een firmware gesloten "interactieve" IPTV box die er dan voor geleverd wordt, ik zit er niet op te wachten.

En om al die snelheid te kunnen verantwoorden of daadwerkelijk te gebruiken moet het aanbod ook dramatisch opgewaardeerd worden.

Eigenlijk het omgekeerde van de Energie Netwerken die het niet aankunnen, wordt hier een infrastructuur aangelegd die nooit gebruikt zal worden.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

wordt hier een infrastructuur aangelegd die nooit gebruikt zal worden.

Zelfde als Windows 11 toch daar gebruik je ook 80% niet van, maar dat wordt schijnbaar de mode.

 

Gelukkig hoef ik hier nog niet de maximale snelheid af te nemen want daar hangt ook weer een prijskaartje aan. En gesloten box valt wel mee als je het ww veranderd komt de provider er niet meer in, maar dan kunnen ze ook niet meer je firmware upgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ceesv zei:

Mij is verteld dat ik een rechtstreekse verbinding heb met het POP.

Natuurlijk, en in het POP zit je aangesloten op een XG(S)-PON met minimaal 64 en maximaal 128 aansluitingen. Die delen deze 10 GB/s verbinding. Gezien de prijs van SFR 8 Gb zijn dat eerder 128 dan 64 aansluitingen. Hoe veel er daadwerkelijk in gebruik zijn weet alleen de provider. En natuurlijk zitten die niet allemaal tegelijk maximaal te downloaden. Bovendien heeft je modem maar vier 1 Gb/s poorten dus je moet echt flink moeite doen om in de richting van die maximale 8 Gb/s download te komen. Maar je provider heeft in ieder geval minimaal een XG-PON in die POP staan. Dat doet niet iedere provider, en dan deel je in het slechtste geval een 1 Gb/s verbinding met maximaal 256 buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...