Ga naar inhoud


Geen ontvangst NL zenders via Canal Digitaal


Erres

Aanbevolen berichten

Dank voor alle tips, helaas is het me niet gelukt om meer dan 45% signaal op astra 23,5 te krijgen. De bevestiging van de LNB heb ik omgedraaid zodat nu de LNB voor 23,5 an de arm zit, beeld van 19,2 blijft prima (signaalsterkte >80%). Deze zomer een nieuwe poging, dan probeer ik een beugel mee te nemen die zorgt dat de schotel voor de overkapping komt te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het dus goed heb, heb je wel signaalwinst gehaald. Je had het in je eerste bericht over 30% voor de Nederlandse zenders en nu over 45%. Dat is al een flinke stap maar nog steeds veel te weinig. Omdat je geen vulcaniserende tape hebt gebruikt zou ik de coaxkabel maar eens opnieuw aansnijden. Als er vocht in de coaxkabel komt, wordt de middenader mat en geoxideerd. Snij er telkens 2cm af totdat de middenader weer helemaal blank en glimmend is. Dat kan al de nodige signaalwinst opleveren. Levert dat niets op, dan zou ik toch maar een grotere schotel aan schaffen wat deze 60cm schotel is met de nieuwe parameters van Canal Digitaal aan de krappe kant en dan blijft het sukkelen met slecht weer. Je kunt dan kiezen uit een schotel van 70cm breed en 78cm hoog of een schotel van 85cm breed en 95cm hoog, beide spiegelmaten. Zeker voor de grootste maat heb je ook een andere duo-lnb nodig, voor de kleinste maat bestaat er een bijpassende duo-lnb maar het kan ook met de huidige.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

ook ik heb vanaf 23.05 geen ontvang meer. Hier in mijn omgeving kan niemand mij helpen.

We hebben een Schotel met 2 LNB , een voor de NL zenders en een voor de duitse zenders,

Reciever Topfield 2001CI . Disec onder het dak, waar de kabel in de verdeler voor 4 aansluitingen in het huis kommen.

Als ik probeer over zoeken geeft de reciever bij Astra 1 pegel 100 kwaliteit 99-100%. Op Astra 3 ( daar zouden de Nl zenders zijn ) Pegel Total heen en weer , kwaliteit 0%.

Wat zou moet evt. opnieuw worden ingestelt . Het liep 22 jaar alles prima ?

Mvg swallow 4.

Heb me net gisteren nieuw aangemeld, Dank voor alle hulp!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom.

Cd heeft de uitzend norm veranderd,de fev is van 2/3 naar 3/4 gewijzigd.

Verander de trandponder patameters of doe een nieuwe fastscan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2024 om 20:40, Sprietje zei:

Ik heb geen enkel probleem met de zwarte modules. Ik gebruik ze nog dagelijks in combinatie met de SmartWi omdat de witte modules niet werken met de SmartWi.

Ik heb twee zwarte modules uit een headend gevist. Daar kwamen alleen nog blokjes resten van beeld uit. Witte erin en weer draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Sprietje zei:

levert dat niets op, dan zou ik toch maar een grotere schotel aan schaffen wat deze 60cm schotel is met de nieuwe parameters van Canal Digitaal aan de krappe kant en dan blijft het sukkelen met slecht weer.

 

Sprietje, je weet toch dat hij recht in de footprint zit en dus 60 cm makkelijk moet voldoen.  Kortom zijn probleem moet elders liggen.

 

Een grotere schotel mag altijd maar dit voorstellen om een probleem op te lossen wat niet aan de schotel maat ligt is geen echte oplossing.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, swallow4 zei:

Hallo ,

ook ik heb vanaf 23.05 geen ontvang meer. Hier in mijn omgeving kan niemand mij helpen.

We hebben een Schotel met 2 LNB , een voor de NL zenders en een voor de duitse zenders,

Reciever Topfield 2001CI . Disec onder het dak, waar de kabel in de verdeler voor 4 aansluitingen in het huis kommen.

Als ik probeer over zoeken geeft de reciever bij Astra 1 pegel 100 kwaliteit 99-100%. Op Astra 3 ( daar zouden de Nl zenders zijn ) Pegel Total heen en weer , kwaliteit 0%.

Wat zou moet evt. opnieuw worden ingestelt . Het liep 22 jaar alles prima ?

Mvg swallow 4.

Heb me net gisteren nieuw aangemeld, Dank voor alle hulp!!

 

 

Hoe groot is je schotel en waar woon je ergens. ?  De ontvangst drempel van de zenders is van 6,6 dB naar 7.9 dB gegaan dat is maar 1,3 dB verschil, als jij dan zegt het liep 22 jaar prima... heeft die schotel waarschijnlijk al een veel langere tijd slecht uitgericht gestaan en had je maar net genoeg signaal om beeld te krijgen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb van alle 60 cm consumenten schoteltjes welgeteld nul klachten gehad en dat zijn er genoeg om als test door te kunnen gaan. Ze zijn ook niet allemaal door mij geplaatst of uitgericht. Dus ik denk niet dat 60 cm te krap is.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Codx zei:

 

Sprietje, je weet toch dat hij recht in de footprint zit en dus 60 cm makkelijk moet voldoen.  Kortom zijn probleem moet elders liggen.

 

Een grotere schotel mag altijd maar dit voorstellen om een probleem op te lossen wat niet aan de schotel maat ligt is geen echte oplossing.  

 

Als je goed leest, heb ik het over regenreserve. Die is door de fec verandering minder geworden. Een iets grotere schotel zorgt er voor dat de regenreserve weer als van ouds terug keert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

 

Als je goed leest, heb ik het over regenreserve. Die is door de fec verandering minder geworden. Een iets grotere schotel zorgt er voor dat de regenreserve weer als van ouds terug keert.

 

Maar hij heeft nu al niet genoeg signaal, dat heeft dan niks met slecht weer reserve te maken, bovendien is een 60 cm schotel genoeg voor zijn regio. Dan is er toch iets anders aan de hand ? 

 

Je zegt idd dat hij de coax opnieuw moet aansnijden, prima opmerking maar anders maar een grotere schotel aanbevelen lijkt me niet de oplossing als er wat anders speelt. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat hij eerst eens beginnen met de fecv an de transponders goed in te stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Codx zei:

 

Hoe groot is je schotel en waar woon je ergens. ?  De ontvangst drempel van de zenders is van 6,6 dB naar 7.9 dB gegaan dat is maar 1,3 dB verschil, als jij dan zegt het liep 22 jaar prima... heeft die schotel waarschijnlijk al een veel langere tijd slecht uitgericht gestaan en had je maar net genoeg signaal om beeld te krijgen. 

Hallo , dankjewel. Mijn Schotel is 80cm , ik ben ca. 60km van Venlo/Roermond.

Hoe moetten die LNB dan precies ingestellt zijn?

Als ik een monteur hier krijg moet dat zeker weten.

LNB voor duitse en een voor NL 

Als ik het hier gelesen heb zijn op Astra 3B of Astra 3C en waar liggen die precies.

Veel dank Wallow4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is de kans groot dat je schotel niet het probleem is.

 

Nogmaals Canaldigitaal heeft de uitzend parameters veranderd welke je ook in je ontvanger moet  veranderen.

Zolang dat niet gebeurd is zal je geen ontvangst hebben.

 

De FEC parameter is veranderd van 2/3 naar 3/4.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...