Ga naar inhoud


VU+ UNO 4k SE, zwart beeld na backup terug zetten.


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door BrunoVP,

Aanbevolen berichten

Na het opstarten krijg ik nu een heel mooi zwart scherm. Op de tv dan toch.
Akkoord, ik wou absoluut alles overnieuw installeren.

Vooreerst dit: het hele tv gebeuren draait rond een Harman Kardon AVR 171S.
Alle randapparatuur verloopt via HDMI.
BlueRay start zowel de Harman als de tv in. CEC. Werkt prima. Nu nog trouwens.
Voor de VU+ is het nog even verder uitzoeken. Maar dat is voor later.

Gisteren (5/6/2024) uiteindelijk toch beeld verkregen. Werkelijk een pak van mijn hart.
Deze ochtend (6/6/2024 om 0700u) alles even gestart. En ja. Ik krijg beeld. Maar echter van 1 enkele satelliet. Momenteel Astra 28.2 E. 5 of 6 zenders. En eigenlijk alle de zelfde.
Ik ga het kort houden. Ik heb een grote fout gemaakt.
De enige vraag die ik nu stel.
Hard reset. Alles draait rond Linux. Maar nergens vind ik een mogelijkheid om handmatig, als is het met een tandenstoker, te resetten.
Website van VU+ is een ramp. Niks te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Opnieuw die usb stick gebruiken en opnieuw de backup terug zetten.

nu voor 1080 i kiezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

Opnieuw die usb stick gebruiken en opnieuw de backup terug zetten.

nu voor 1080 i kiezen.

Alles maar dan ook is om zeep.
Prachtig, machtig mooi zwart scherm.
Ik heb het verknoeid.
Maar waar is de reset knop? Elke computer heeft toch ergens een hardware button?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is geen computer, maar een satelliet ontvanger.

Die heeft geen reset knop.

 

En dat zwarte scherm komt niet omdat je ontvanger geen beeld geeft maar omdat je tv geen 1080p kan weergeven.

 

Blijft de vraag waarom je in de eerste plaats die usb backup wilde terug zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Dit is geen computer, maar een satelliet ontvanger.

Die heeft geen reset knop.

Klopt als een bus. Maar draait wel onder Linux. Moet hoe dan ook kunnen gereset worden. Of niet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dan selecteer je in het menu toch fabrieksinstellingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ja, dan selecteer je in het menu toch fabrieksinstellingen.

Maar in welk scherm dan?
TV is nu een fiasco. Mooi zwart. Op de VU+? Ja, maar waar? En hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar zijn 3 oplossingen voor.

De eerste heb ik je al gegeven, opnieuw flashen van de software.

De 2e oplossing is het aansluiten van een beeldscherm wat 1080p ondersteunt, bijvoorbeeld een uhd tv.

De 3e mogelijkheid is via de webif en de netwerk aansluiting de video resolutie terug zetten  naar 720 p of 1080 i.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar VU+ UNO 4k SE, zwart beeld na backup terug zetten.
Geplaatst: (aangepast)
10 uren geleden, ceesv zei:

Daar zijn 3 oplossingen voor.

De eerste heb ik je al gegeven, opnieuw flashen van de software.

De 2e oplossing is het aansluiten van een beeldscherm wat 1080p ondersteunt, bijvoorbeeld een uhd tv.

De 3e mogelijkheid is via de webif en de netwerk aansluiting de video resolutie terug zetten  naar 720 p of 1080 i.

 

 

Ergens begin ik er ziek van te worden.
1: Opniew flashen. Mij goed. Maar hoe? Met wat? En als het met een usb stick zou moeten gebeuren. Waar vind ik dan de nodige files? De website van VU+?
    Ik vind er niets in terug. En als ik even sarcastisch mag zijn? mijn kat ook niet.
2: 1080p scherm. Ik ga geen nieuwe tv kopen die UHD ondersteund. Heb wel een tijdje geleden een beamer gekocht welke 1080p zou ondersteunen.
     Alles netjes aangesloten, en opstarten. Mooi. Ik zie de VU+ verschijnen. Dan het opstarten. Om achteraf de melding van de beamer het volgende te krijgen  "niet ondersteund".
3: Webif. Ja ik heb toegang. Gelukkig maar dat ik via allerlei omwegen het IP adress vind. Maar iets aanpassen van resolutie? Nergens te vinden. Dan ben ik maar oerdom.

Maar ik blijf erbij. Ik heb nu al meer tijd en geld in het systeem gestoken om dan tot de ontdekking te moeten komen dat ik niks meer kan zien.

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, BrunoVP zei:

Ergens begin ik er ziek van te worden.

Dat is eenvoudig te voorkomen.

Verander geen zaken waarvan je niet weet wat de consequenties zijn.

We proberen je steeds te helpen, maar jij volgt die raad niet op en springt van de hak op de tak en verandert settings die je steeds verder afbrengen van het doel.

 

Dat de beamer de melding geeft niet ondersteund komt omdat jij de video resolutie van de Vu op 1080p hebt gezet.

Je beamer ondersteunt die resolutie niet.

Dat was jouw eigen beslissing.

 

En hoe je de schotel  kan laten draaien, heel eenvoudig door een zender uit de zenderlijst van de gewenste satelliet te kiezen

 

Ik heb je alle nodige antwoorden gegeven waarmee je weer beeld terug krijgt, lees je in hoe je de ontvanger opnieuw kunt flashen.

Stop met klagen maar volg die aanwijzingen op!

 

Download de software en installeer die opnieuw.

 

Lukt je dat niet, zal je iemand moeten vinden die dat voor je wil doen.

 

Mijn vrees is dat het dan kort zal werken totdat je de ontvanger weer ontregelt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Dat is eenvoudig te voorkomen.

Verander geen zaken waarvan je niet weet wat de consequenties zijn.

We proberen je steeds te helpen, maar jij volgt die raad niet op en springt van de hak op de tak en verandert settings die je steeds verder afbrengen van het doel.

 

Dat de beamer de melding geeft niet ondersteund komt omdat jij de video resolutie van de Vu op 1080p hebt gezet.

Je beamer ondersteunt die resolutie niet.

Dat was jouw eigen beslissing.

 

En hoe je de schotel  kan laten draaien, heel eenvoudig door een zender uit de zenderlijst van de gewenste satelliet te kiezen

 

Ik heb je alle nodige antwoorden gegeven waarmee je weer beeld terug krijgt, lees je in hoe je de ontvanger opnieuw kunt flashen.

Stop met klagen maar volg die aanwijzingen op!

 

Download de software en installeer die opnieuw.

 

Lukt je dat niet, zal je iemand moeten vinden die dat voor je wil doen.

 

Mijn vrees is dat het dan kort zal werken totdat je de ontvanger weer ontregelt.

 

Dan liegt de verpakking. Is de fabrikant niet eerlijk geweest? Het enige scherm dat nog iets of wat weergeeft is van de uno zelf. Maar geen satbeelden.
Zelfs die klok loopt niet juist.
Ik hou er mee op.

IMG_20240607_091248291_MFNR.jpg

IMG_20240607_100522616_MFNR.jpg

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de stick die je bij mij had is geen backup maar een image om te flashen.Gewoon doen zoals het moet en deze keer voor 1080i kiezen.Sluit de vu direkt op tv aan en probeer alles zonder al die extra apparatuur eerst werkende te krijgen.

 

 

Om t eflashen via usb stick : image downloaden van website ( https://www.openvix.co.uk/ ) en direkt ontzippen op de stick.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De klok gaat pas het juiste uur aangeven als je op een zender bent afgestemd.

de informatie wordt uit de stream gehaald.

 

Maar zoals eerder gezecht gewoon opnieuw flashen en van nul af aan beginnen.

Je ontvanger staat dan in de jouw gevraagde fabrieksinstellingen

 

Als je OpenPli installeerd (mischien ook bij Openvix) wordt er tijdens de installatie gevraagd of er een zenderlijst moet geînstaleerd worden.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...