Ga naar inhoud


VU+ UNO 4k SE, zwart beeld na backup terug zetten.


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door BrunoVP,

Aanbevolen berichten

Quote

Vooreerst dit: het hele tv gebeuren draait rond een Harman Kardon AVR 171S.

 

als je wisselt van monitor gaat het altijd mis met hdmi-cec

kijk maar eens naar de sources in het webinterface van die Harman Karton 😁

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer Bruno eens begint met onze aanwijzingen op te volgen is het binnen een dag gefixt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses als mijn taalgebruik vanaf nu niet meer normaal zal zijn.
En ja @ceesvik doe, of ten minste ik tracht, alles op te volgen. Noppes, nougabollen.
Zelfs een USB stick in zijn gat, haalt niks uit.
Ik blijf maar naar een mooi zwart scherm kijken.

En dat 2.4" Front Mini TV. Dat is een lachert nu. De meeste tekst is niet leesbaar. Laat staan dat ik er wijs uit raak.

De grootste grap nu?

Men TeeVee heeft een ingebouwde sat tuner. En godverd........ krijg er nu beeld op.
Vraag me niet op welke sat ik aan het kijken zou zijn.
ANIXE HD
SHOPLC HD

QVC HD
En nog meerdere.
Enige conclusie nu. Schotel staat ergens goed. Waar de motor hem gezet heeft weet ik nog niet. Voorlopig niet mijn echte zorg.
Kan maar enkel tot het besluit komen dat ik die VU+ naar de kl**ten heb geholpen.
400 Euro goed voor het stort?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je fantaseert weer een concusie die nergens op slaat.

Je hebt gewoon de video resolutie op 1080p gezet, je eigen woorden.

 

Je zegt dat je onze adviezenopvolgt, heb je de software gedownload?

Even opnieuw flashen en alles werkt weer.

5 minuten werk.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Je fantaseert weer een concusie die nergens op slaat.

Je hebt gewoon de video resolutie op 1080p gezet, je eigen woorden.

 

Je zegt dat je onze adviezenopvolgt, heb je de software gedownload?

Even opnieuw flashen en alles werkt weer.

5 minuten werk.

Ja ik heb software gedownload. Maar is het wel de juiste?
@bellejtheeft mij een link doorgestuurd. https://www.openvix.co.uk/.
Was effe zoeken. Maar dan toch een zipbestand gevonden.Release? Ergens eind april dit jaar.
Uitgepakt en op een blanco usb geplaatst.
Volgende files staan er op:
imageversion
initrd_auto.bin

kernel_auto.bin
mkpart.update
rootfs.star
splash_auto.bin

Stick in het onderste usb gat van de uno. Onder spanning zetten. En effe geduld.
Om dan uiteindelijk terug op een pikzwart scherm uit te komen.
Komaan he zeg. 5 minuten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Tonskidutch zei:

tis heel eenvoudig te herstellen hoor

 

Screenshot_12.thumb.png.0a96f061095789c5c21369e585825d70.png

Thanks voor het idee en de hulp. Maar ga er echt niet aan beginnen. Zou trouwens ook niet weten waar die settings te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook eerst via je router het IP-adres van je box opzoeken en daarna via de webinterface de betreffende instelling aanpassen via het menu. 
Is even iets prutsen en dan werkt het gewoon weer. Flashen hoeft dus niet persé.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, BrunoVP zei:

Thanks voor het idee en de hulp. Maar ga er echt niet aan beginnen. Zou trouwens ook niet weten waar die settings te vinden zijn.

Met een beetje moeite van jouw kant gaat je dat lukken.

Je was tenslotte ook degene die de resolutie op 1080p hebt gezet.

Is het teveel moeite stuur je de ontvanger naar de leverancier met het verzoek het op te lossen voor een vergoeding.

 

Wanneer je in het water valt en je kan niet zwemmen zijn er ook 2 mogelijkheden.

Je doet niets en je verdrinkt.

Of je leert heel snel zwemmen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Met een beetje moeite van jouw kant gaat je dat lukken.

 

Is het teveel moeite stuur je de ontvanger naar de leverancier met het verzoek het op te lossen voor een vergoeding.

Ik denk dat dat laatste nog het beste zal zijn. Nu nog terug vinden vanwaar in Nederland deze is verzonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu gewoon die stick die ik voor jou maakte gebruikt dan moet je de flash gewoon kunnen uitvoeren met het oudere bestand.Updaten kan later nog.Die stick geeft gewoon een blanco flash war je alles opnieuw ingeeft.

 

Op de stick na ontzippen krijg een directory vuplus , daarin een directory 4K en in die staan de files.

 

https://www.openvix.co.uk/index.php/downloads/vu-plus-images/vu-uno4k-se/

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BrunoVP zei:

Thanks voor het idee en de hulp. Maar ga er echt niet aan beginnen. Zou trouwens ook niet weten waar die settings te vinden zijn.

het staat er verdomme zelfs gewoon bij man

 

begin er ook een beetje ziek van te wordenScreenshot_1.png.1c9900db9dcdbbb7ffadaa68cc159d16.png

 

Shuck Dub

R.L. Burnside

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

config.av.surround_3d_speaker=extrawide
config.av.videomode.HDMI=1080p  naar 1080i zetten
config.av.videorate.1080p=60Hz   naar 50hz zetten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Een Vu+ Uno 4K SE flashen


Download deze image van: https://www.openvix.co.uk/index.php/downloads/vu-plus-images/vu-uno4k-se/

(Neem de bovenste, dat is de meest recente versie)

Pak het ZIP-bestand uit op je PC en kopieer de inhoud op een FAT32 geformatteerde USB-stick.

Best een niet te grote capaciteit hiervoor gebruiken, het gaat maar om 164 Mb.
 

Het resultaat is dat u op de USB Stick één directory vuplus krijgt en in deze directory vindt u een directory uno4kse waarin de benodigde bestanden staan.
 

STARTEN:

Schakel de VU+ Uno 4K se uit (spanning af, niet stand-by!).

Stop de USB stick in de VU+ Uno 4K se *

 

Zet de spanning op VU+ Uno 4K se weer aan
Na het inschakelen van de Uno 4K se, als de USB-stick goed herkend wordt ziet u de volgende tekst verschijnen (afwisselend) Update! Press Power

Druk tijdens het tonen van bovenstaande tekst op de aan/uit-knop (links voor op de ontvanger!)

Na de flashprocedure laat je de USB stick maar gewoon zitten, niet gaan panikeren dat de opstart procedure nogmaals word getoond, gewoon negeren, na enkele seconden wordt de Uno 4K se automatisch opnieuw opgestart.

Nu kom je in de installatie wizard, die bedien je met de remote controle: taal, setting tuner enz,,,,

* Opmerking: Houd er rekening mee: Om een image te flashen mag alleen de USB stick in de VU+ zitten. Als er meer USB-apparaten zijn aangesloten, zal de flashprocedure niet eens starten!

aangepast door mebo870
  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870,

Geweldige uitleg!

Chapeau!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...