beertjerene Geplaatst: 10 juni Geplaatst: 10 juni dit moet je hebbe menu possitonieren gebruiken in het komt goed m.v.g
FGH77 Geplaatst: 10 juni Auteur Geplaatst: 10 juni 4 uren geleden, Tonskidutch zei: Ik had niet eens aan de skin gedacht maar je gebruikt een HD skin terwijl je TV HD ready si is dus dat past niet samen je moet een SD skin nemen Ik heb de enige SD skin geselecteerd die voor handen was in het skin menu (750S) en nu was wel de hele onderbalk wel te zien. Kan ik nu ook nog kijken of er andere SD skins zijn die ik persoonlijk mooier vind?
Tonskidutch Geplaatst: 11 juni Geplaatst: 11 juni Die zijn er beslist in het skin forum van VTI => link https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?board/75-skins/ Maar dat wordt wel zoeken daar iedereen voor HD en FHD aan het skinnen is. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
FGH77 Geplaatst: 11 juni Auteur Geplaatst: 11 juni Ok. Gelukkig dat tot nu toe alles het weer goed doet: goed signaal door de nieuwe externe voeding die goedkoper was dan bij de satellietboer en de enige voorgeprogrammeerde SD skin op de Solo2.
FGH77 Geplaatst: 13 juni Auteur Geplaatst: 13 juni 17 uren geleden, beertjerene zei: zit standaard in vti dus het werk Zeker, alleen jammer dat ik geen andere SD skins heb kunnen vinden. Ook vind ik het jammer dat die VU HD 1080 skin niet in SD is, want persoonlijk vind dat ik een duidelijke en overzichtelijke skin.
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni Er zijn wel SD skins van VALI bijvoorbeeld, nuchter en eenvoudig maar die zijn zo oud (2010) dat nieuwere plugins op het VTI 11 image er niet mee en/of goed mee zullen werken. Skinnen kun je leren maar dat is toch een behoorlijke klus. Ik zou sparen voor een echte UHD TV. 😉 Nothing Compares 2U Jimmy Scott
jeevanhoof Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni Het probleem heeft niets met de skin te maken. Waarschijnlijk heb je nu een skin in gebruik die niet beeldvullend is gemaakt en daardoor lijkt het dat die op je tv past. Ik heb nooit een skin moeten aanpassen omdat die op een niet HD tv te breed zou zijn. Zoek het probleem maar in je TV. Als dat niet lukt kan je in het menu van je box bij beeldinstellingen het beeld in de breedte en de hoogte kleiner maken met kleine stapjes. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni @jeevanhoof, een hd ready TV is geen hd TV ik heb precies hetzelfde gehad met m'n Panasonic plasma hd ready en mijn eerste Vu+ Duo (oud model 2010) en fgh77 heeft het immers al bevestigd door het kiezen van de VTI 750s skin Nothing Compares 2U Jimmy Scott
FGH77 Geplaatst: 24 juni Auteur Geplaatst: 24 juni Ik heb laatst nog iets ontdekt wat betreft de skins. Het blijkt dat er van de 4 skins er 2 HD zijn en die passen wel beeldvullend op het scherm (ik was toch niet helemaal tevreden over het uiterlijk van de SD skin). Misschien dat ik nu toch nog andere HD skins kan vinden (misschien wel van die VU 1080) om uit te proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen