Ga naar inhoud


technisat digiplus uhd s geen tv vlaanderen meer


swa

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

sinds een update van tv vlaanderen heb ik geen ontvangst meer van tv vlaanderen enkel nog geluid.

de dealer waar ik deze heb aangekocht vertelde mij dat het door een update komt en dat technisat met een update zou komen voor dit probleem.

is er iemand daarvan op de hoogte van .

het info kanaal geeft wel beeld .

heb deze maar als rezerve toestel en heeft ervoor goed gewerkt.

mvg swa

aangepast door swa
typ fout
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • swa wijzigde de titel naar technisat digiplus uhd s geen tv vlaanderen meer

  • Moderator

Je hebt dus een probleem met de decodering?

Welk ci module gebruik je?

Bij Canaldigitaal blijkt het ci module met de zwarte sticker niet goed te werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, swa zei:

de dealer waar ik deze heb aangekocht vertelde mij dat het door een update komt en dat technisat met een update zou komen voor dit probleem.

is er iemand daarvan op de hoogte van .

En wat zegt Technisat? Ik neem aan dat je hun de vraag ook gesteld hebt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, swa zei:

heb ik gedaan en wacht op antwoord

Antwoord

Een niveau in het satellietbereik van meer dan 70 dB kan leiden tot overbelasting van de tuners op de eindapparaten. Dit kan tot allerlei problemen leiden, zoals beeld- en geluidsonderbrekingen, algemene storingen en zelfs het niet ontvangen van programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niets van op vrije zenders nog meer db en daar wel beeld.

En neen ligt niet aan de module want gelijk welk merk daar werkt die module wel is een ci+ witte onder navragen licence

5 uren geleden, ceesv zei:

Je hebt dus een probleem met de decodering?

Welk ci module gebruik je?

Bij Canaldigitaal blijkt het ci module met de zwarte sticker niet goed te werken.

Nee in andere box geen probleem witte ci+ onder navragen licence

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Je hebt dus een probleem met de decodering?

Welk ci module gebruik je?

Bij Canaldigitaal blijkt het ci module met de zwarte sticker niet goed te werken.

 

20240610_142151.jpg

Zojuist, swa zei:

 

20240610_142151.jpg

Deze werkt wel in andere box

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, swa zei:

Klopt niets van op vrije zenders nog meer db en daar wel beeld.

Dat terug geven als feedback.

Het is gewoon een smoesje om jou af te schepen. Je moet ze gewoon confronteren met het feit dat alleen de transponder gegevens zijn gewijzigd van fec2/3 naar fec3/4 niet de uitzendsterkte

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 uren geleden, swa zei:

het info kanaal geeft wel beeld

Die werkt dus wel en is ook fec 3/4.

 

15 uren geleden, swa zei:

enkel nog geluid.

Geluid is er wel, geen beeld, hetgeen mij doet vermoeden dat het toch een decodering probleem is.

 

Maar met het witte ci module zijn geen problemen bekend, dus heb ik ook geen andere suggesties.

 

Je zou kunnen proberen de gehele zenderlijst te wissen en opnieuw in te lezen, wie weet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een signaal van 70 dB?? Ze durven wel bij Technisat! Meer als 10.6 dB komt er niet uit (Astra1 op 100% uitslag). Maximum is zo'n 18dB wat Technisat nooit Nederland redt  Hoe ze aan 70dB komen is mij een raadsel. Ik bezit een Technistar S5 die met de CI+ modules prima werkt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Die werkt dus wel en is ook fec 3/4.

 

Geluid is er wel, geen beeld, hetgeen mij doet vermoeden dat het toch een decodering probleem is.

 

Maar met het witte ci module zijn geen problemen bekend, dus heb ik ook geen andere suggesties.

 

Je zou kunnen proberen de gehele zenderlijst te wissen en opnieuw in te lezen, wie weet.

 

dit had ik ook al geprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Een signaal van 70 dB?? Ze durven wel bij Technisat! Meer als 10.6 dB komt er niet uit (Astra1 op 100% uitslag). Maximum is zo'n 18dB wat Technisat nooit Nederland redt  Hoe ze aan 70dB komen is mij een raadsel. Ik bezit een Technistar S5 die met de CI+ modules prima werkt.

volgens mij gewoon een software probleem meer niet maar breng dat maar eens aan hun verstand

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, swa zei:

volgens mij gewoon een software probleem meer niet maar breng dat maar eens aan hun verstand

zo nu maar afwachten pff

 

Hartelijk dank voor uw bericht!

We hebben het door u beschreven probleem doorgestuurd naar onze afdeling ontwikkeling en technologie voor verder onderzoek.

Het spijt me zeer dat ik u geen directe hint heb gegeven over de onmiddellijke oplossing
.

Wij vragen uw begrip voor het feit dat het onderzoek enige tijd in beslag zal nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond swa

 

als ik de gegevens samen met mijn dealer Hans beschouw is er maar één duidelijke conclusie ,   iets in de Technisat digiplus uhd s  mankeert om de codering met de witte module correct uit te voeren.  Het lijkt dus  geen probleem van de witte module gezien deze in een ander toestel het doet . Conclusie  codering door firmware  maar deze stamt uit  1  januari 2013  en heeft daarvoor nog gewerkt .  Zou  er iets in het CAM  menu kunnen gewijzigd zijn ?  (instellingen )

signaal  OPT  knop  dan  status transponder  min  6.0db  (kwaliteit ) zo weet je dat het signaal voldoende  is.  bijvoorbeeld op VTM  ( nummer 3)

menu coderingssysteem  zien of de nagra module in  het hoofmenu coderingsysteem staat  en dat het smart card nummer zichtbaar is onder smartcard info.

de maximum kwaliteit is 10.5 db.

beeldinstellingen controleren onder hoofdmenu instellingen beeld instellingen.

hoofdmenu coderingensysteem instellingen conderingssysteem   :  ci dubbele codering  auto . cam  mheg autostart aan.

 

en dan ook op accepteren  indien de instellingen veranderd of gewijzigd werden.

graag feedback

 

herbererie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, hereberie1234 zei:

goede avond swa

 

als ik de gegevens samen met mijn dealer Hans beschouw is er maar één duidelijke conclusie ,   iets in de Technisat digiplus uhd s  mankeert om de codering met de witte module correct uit te voeren.  Het lijkt dus  geen probleem van de witte module gezien deze in een ander toestel het doet . Conclusie  codering door firmware  maar deze stamt uit  1  januari 2013  en heeft daarvoor nog gewerkt .  Zou  er iets in het CAM  menu kunnen gewijzigd zijn ?  (instellingen )

signaal  OPT  knop  dan  status transponder  min  6.0db  (kwaliteit ) zo weet je dat het signaal voldoende  is.  bijvoorbeeld op VTM  ( nummer 3)

menu coderingssysteem  zien of de nagra module in  het hoofmenu coderingsysteem staat  en dat het smart card nummer zichtbaar is onder smartcard info.

de maximum kwaliteit is 10.5 db.

beeldinstellingen controleren onder hoofdmenu instellingen beeld instellingen.

hoofdmenu coderingensysteem instellingen conderingssysteem   :  ci dubbele codering  auto . cam  mheg autostart aan.

 

en dan ook op accepteren  indien de instellingen veranderd of gewijzigd werden.

graag feedback

 

herbererie1234 signaal is ok 9.5db module en kaart ook zichtbaar en staat op autostart

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...