Ga naar inhoud


technisat digiplus uhd s geen tv vlaanderen meer


swa

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, swa zei:

 

 

5 minuten geleden, swa zei:

 

de fout zit in de transponder gegevens tv vlaanderen is van fec2/3 naar fec 3/4 gegaan .

als ik zenders wis en nieuw laat zoeken geeft die de verkeerde waarde aan nog steeds 2/3 ipv 3/4.

spijtig dat er geen set edit voor bestaat dan had ik kunnen proberen handmatig dit te wijzigen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die is er wel... SetEdit gebruik ik voor mijn TechniSat.. .

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

Die is er wel... SetEdit gebruik ik voor mijn TechniSat.. .

 voor welk model ik heb een digiplus UHD S

en waar heb je die setedit vandaan toevallig wolf....litz.....maar ondersteund mijn model niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook de tuner naar de dealer gebracht, die vervolgens met Technisat contact heeft opgenomen. Antwoord was dat er inderdaad een softwareprobleem was en dat eraan werd gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De setedit ST1 als ik me niet vergis werkt op de gangbare modellen. Het formaat is nooit aangepast

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2024 om 16:26, Mimisiku zei:

De setedit ST1 als ik me niet vergis werkt op de gangbare modellen. Het formaat is nooit aangepast

 een vraagje waar heb jij die st1 vandaan

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond swa

 

ik ben meer te weten gekomen over de software problemen met technisat digiplus UHS S  en technisat digiplus UHD S2  (second edition )

 

 

de problemen situeren zich op het niveau van codering  CI+ 1.4  en het operating system(codering )   is  dus duidelijk gewijzigd tegenover het vorig model .

 

Dat is ook de reden dat de deltacam module en unicam prime module niet feilloos meer werken in deze ontvangers .  Dus volgens mij zijn enkel gecodeerde kanalen getroffen bij  een of  andere wijzigingen van de transponder parameters ,  en daarom  zouden de FTA  transponders bij  mogelijke transponderwijzigingen,  feilloos worden aangepast.  Dat is dan ook de reden dat het FTA  kanaal van info TV Vlaanderen wel beeld gaf  met fec 3/4 wijziging en  al de andere kanalen (GECODEERDE ) deze fec wijziging  niet hebben ondergaan bij een update van de zenderlijst.

 

De reden van de nieuwe software wijzigingen op gebied van CI+ 1.4   hebben volgens mij te maken met het " strenger " worden van elke manipulatie met gecodeerde kanalen .  het lijkt zo een beetje op meer beperkingen die moeten ondergaan worden als  het verhinderen dat reclame wordt doorgespoeld.

 

Spijtig dat al deze negatieve "verbeteringen" niet leiden tot een feilloos operating systeem  , wat wel bij de DIGIT ISIO STC  (voorganger ) die nu niet meer geproduceerd wordt , wel het geval was en nog steeds is.

 

Ik denk dat  er voor de programmeurs bij Technisat  een inspanning nodig is om alles terug in orde te krijgen.  Daarom wens ik  jullie een snelle oplossing toe.
 

Hereberie1234

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-6-2024 om 18:41, hereberie1234 zei:

goede avond swa

 

ik ben meer te weten gekomen over de software problemen met technisat digiplus UHS S  en technisat digiplus UHD S2  (second edition )

 

 

de problemen situeren zich op het niveau van codering  CI+ 1.4  en het operating system(codering )   is  dus duidelijk gewijzigd tegenover het vorig model .

 

Dat is ook de reden dat de deltacam module en unicam prime module niet feilloos meer werken in deze ontvangers .  Dus volgens mij zijn enkel gecodeerde kanalen getroffen bij  een of  andere wijzigingen van de transponder parameters ,  en daarom  zouden de FTA  transponders bij  mogelijke transponderwijzigingen,  feilloos worden aangepast.  Dat is dan ook de reden dat het FTA  kanaal van info TV Vlaanderen wel beeld gaf  met fec 3/4 wijziging en  al de andere kanalen (GECODEERDE ) deze fec wijziging  niet hebben ondergaan bij een update van de zenderlijst.

 

De reden van de nieuwe software wijzigingen op gebied van CI+ 1.4   hebben volgens mij te maken met het " strenger " worden van elke manipulatie met gecodeerde kanalen .  het lijkt zo een beetje op meer beperkingen die moeten ondergaan worden als  het verhinderen dat reclame wordt doorgespoeld.

 

Spijtig dat al deze negatieve "verbeteringen" niet leiden tot een feilloos operating systeem  , wat wel bij de DIGIT ISIO STC  (voorganger ) die nu niet meer geproduceerd wordt , wel het geval was en nog steeds is.

 

Ik denk dat  er voor de programmeurs bij Technisat  een inspanning nodig is om alles terug in orde te krijgen.  Daarom wens ik  jullie een snelle oplossing toe.
 

Hereberie1234

 

 

 

 

 bedankt hoop op een oplossing want heb deze gekocht als rezerve box en 300€ voor zo maar in de kliko te moeten gooien omdat het nooit meer zal werken vindt ik wel wat te veel.

deze zou gegarendeerd beeld blijven met orginele cam van tv vlaanderen en canaal digitaal.

heb dit geschreven naar technisat en zouden het onderzoeken maar moest geduld hebben want diT kost wel tijd voor onderzoek werd mij verteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2024 om 11:33, Manam zei:

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook de tuner naar de dealer gebracht, die vervolgens met Technisat contact heeft opgenomen. Antwoord was dat er inderdaad een softwareprobleem was en dat eraan werd gewerkt.

 goed om dit te horen bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met Technisat is dat updates zeer traag worden geïmplementeerd.. Het antwoord van Technisat doet me meer vermoeden dat ze het niet weten… CI+1.4 wordt door Canal Digitaal en TVVlaanderen helemaal nog niet ingezet. De witte CI module werkt namelijk gewoon (CI+1.3)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

downloads of updates, dit zeggen ze er zelf over

 

Quote

Downloads

You are free to install the software updates provided by us (TechniSat). However, we (TechniSat) would like to explicitly point out that we (TechniSat) shall not be liable for material defects which are solely caused by the fact that the update, the availability of which we have (TechniSat has) informed you about, has not been installed by you within a reasonable period of time although we have (TechniSat has) provided you with faultless installation instructions.

 

vertaald

Quote

Downloads

Het staat u vrij om de door ons (TechniSat) beschikbaar gestelde software-updates te installeren. Wij (TechniSat) willen u er echter uitdrukkelijk op wijzen dat wij (TechniSat) niet aansprakelijk zijn voor materiële gebreken die uitsluitend zijn veroorzaakt doordat de update, waarvan wij (TechniSat) u op de hoogte hebben gesteld, niet binnen een redelijke termijn door u is geïnstalleerd, hoewel wij (TechniSat) u foutloze installatie-instructies hebben verstrekt.

 

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-6-2024 om 05:22, Mimisiku zei:

Mijn ervaring met Technisat is dat updates zeer traag worden geïmplementeerd.. Het antwoord van Technisat doet me meer vermoeden dat ze het niet weten… CI+1.4 wordt door Canal Digitaal en TVVlaanderen helemaal nog niet ingezet. De witte CI module werkt namelijk gewoon (CI+1.3)..

 zo ver was ik al mee😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...