Toyota Geplaatst: 28 juli Auteur Geplaatst: 28 juli (aangepast) Dat weet ik maar was maar een test. En het werkt tijdelijk prima, totdat ik de rail heb. ik ben ff uit de brand zo en morgen haal ik de rail; de schotel moet ik dan even goed afstellen op 19.2 en van daar gaan we verder. 28 juli aangepast door Toyota
Sprietje Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Werkt goed hè met de zon uitrichten. Eerst een half uur zitten draaien en niks gevonden en met de zon en tape zo gepiept.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Een echte vent doet dat ook zonder de zon. 😂😂😎😎 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Frans B Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli 2 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Een echte vent doet dat ook zonder de zon. 😂😂😎😎 idd, Met een goede satmeter kan je het ook in de nacht doen....met de zon uitrichten heb ik nog nooit gedaan. System Administrator (niet van deze site)
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Ik heb dat africhten met de zon nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Ik zie me al staan te hannesen. Neem een compass en gebruik je verstand. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Toyota Geplaatst: 28 juli Auteur Geplaatst: 28 juli Nou dat geeft wel direkt aan met de zon waar je moet zijn. Ik heb een meter maar een grote schotel vergt echt meer precisie dan een 64 of 80 merk ik. Ik heb ook een kompas maar dan nog is dat nooit precies genoeg om dit in 1 keer uit te richten.
Toyota Geplaatst: 28 juli Auteur Geplaatst: 28 juli Het gaat om het resultaat en dat heeft niks er mee te maken of je een echte man bent. Wat betekent een echte man. Dat je ook zaken kan toegeven en dat doe ik ook, dus ik stel vragen voor een oplossing.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli 2 uren geleden, Toyota zei: Wat betekent een echte man. Zie het toch eens wat van de humoristische kant. Wees niet zo droogkloterig. 😆😀 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Wat is er nu makkelijker dan dat je diverse mogelijkheden krijgt aangeboden om de schotel op de satelliet uit te richten. - kan met een satmeter maar niet iedereen heeft die - kan met een kompas maar niet iedereen heeft die en is niet erg nauwkeurig - kan met dishpointer maar als je een kaal landschap voor je hebt of de zee, heb je geen referentie - kan heel nauwkeurig met de zon maar dan moet de zon wel schijnen
Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli Nou Sprietje, ik wil jou zien staan hier in mijn gebied met de zon in je nek bij 50°C en meer een schotel africhten. Veel plezier. Ik doe het liever 's avonds of 's nachts. Een kompass koop je voor een habbekrats. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Frans B Geplaatst: 28 juli Geplaatst: 28 juli 39 minuten geleden, Sprietje zei: Wat is er nu makkelijker dan dat je diverse mogelijkheden krijgt aangeboden om de schotel op de satelliet uit te richten. - kan met een satmeter maar niet iedereen heeft die - kan met een kompas maar niet iedereen heeft die en is niet erg nauwkeurig - kan met dishpointer maar als je een kaal landschap voor je hebt of de zee, heb je geen referentie - kan heel nauwkeurig met de zon maar dan moet de zon wel schijnen Ik heb al een tijdje geleden aangeboden om te helpen met afstellen, maar krijg er geen reactie op. Ik woon er 15 km vandaan. Ik heb een sat meter en 25 jaar ervaring op kreta..... System Administrator (niet van deze site)
Toyota Geplaatst: 29 juli Auteur Geplaatst: 29 juli Frans ik weet dat je het aangeboden hebt maar ik dacht: ik val je op zondag niet lastig. En voor de finetuning ben je zeer zeker welkom, maar ik moet eerst de rail regelen. Als het goed is kan ik die vandaag ophalen.
Sprietje Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli 11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Nou Sprietje, ik wil jou zien staan hier in mijn gebied met de zon in je nek bij 50°C en meer een schotel africhten. Veel plezier. Ik doe het liever 's avonds of 's nachts. Een kompass koop je voor een habbekrats. IJzerbout Wie wil er nu ook in zo'n land wonen.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli We zitten er warmpjes bij....😂 😂 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
OFDM Geplaatst: 29 juli Geplaatst: 29 juli (aangepast) Ik richt ook nooit op de zon uit. Heb wel eens meegemaakt dat een collega met een sat app had geschouwd wat achteraf absoluut niet de richting van de zon was. Voor mij is het vooraf kijken op Google maps en de richting bepalen. Eventueel met streetview objecten die kunnen blokkeren waarnemen. Live is het allersnelste met een MSK 33 op constellation diagram met vooraf ingestelde unieke SR en FEC maar dat raakt uit de tijd helaas. En je ziet geen bal in de felle zon dus liever in de avond. Een kompas herinner ik uit de begintijd van satelliet TV: Ze stonden de hele dag op dak te draaien totdat iemand ontdekte dat het kompas op straat iets héél anders aanwees lol. Iets van metaal onder het dak..? 29 juli aangepast door OFDM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen