Ga naar inhoud


Nieuwe netcapaciteitskaart, wachtrij-informatie en uitvoeringsdashboard


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De stand van zaken: De waarheid is dat we de komende jaren nog met netcongestie te maken zullen hebben"

 

Klik voor capaciteitskaart.

 

https://www.netbeheernederland.nl/artikelen/persbericht/nieuwe-netcapaciteitskaart-wachtrij-informatie-en-uitvoeringsdashboard-nu

 

In 2023 zijn er ruim 110.000 nieuwe kleinverbruik aansluitingen gerealiseerd en zijn er meer dan 11600 publieke laadpalen bijgekomen. Maar nog is het niet genoeg; de vraag naar capaciteit blijft sneller groeien dan netbeheerders kunnen bijbouwen. “Ondanks het tempo waarin netbeheerders bouwen en verzwaren en de stroomcapaciteit nog nooit zo hoog is geweest als nu, is de waarheid ook dat we de komende jaren nog met netcongestie te maken zullen hebben” waarschuwt Hans-Peter Oskam, directeur Beleid en Energietransitie Netbeheer Nederland.

 

Opvallend in de cijfers van 2023 is de terugloop in het aantal gerealiseerde grootverbruik aansluitingen, van 4267 in 2020 naar 2929 aansluitingen in 2023. De oorzaak daarvan is de netcongestie; er is helaas steeds minder ruimte beschikbaar voor nieuwe aansluitingen.

 

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://nos.nl/artikel/2524159-adviesraad-ook-burger-verantwoordelijk-voor-klimaatbestendig-nederland

 

Ze adviseren onder andere om daar te bouwen waar er geen ernstige wateroverlast is of verwacht wordt en dat gebied kun je ook letterlijk aan die kaart van jouw koppelen waar er net congestie is en reeds veel bouwprojecten geen stroom krijgen na oplevering.

Toekomstveiligheid, zal er wel niet voor 100% zijn, maar je kan er vergif op in nemen als je de randstad blijft verdichten met stroom afnemers dat het daar vaker fout zal gaan.

aangepast door Tonskidutch
typo

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben die Rotterdammers dan maar mooi voor elkaar!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wit op de kaart dus geen capaciteitsprobleem.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier, op het industrieschap Medel gaan ze over tot het massaal aanbrengen van zonnepanelen, enorme accupakketten en een gas generator. Alleen maar om de kavels verkocht te krijgen. Het wordt qua elektra grotendeels stand-alone. Ze krijgen geen openbare aansluiting, het net ziet hier vol.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hier staat het ook nog eens iets uitgebreider uitgelegd, met suggesties en oplossingen.

https://tweakers.net/reviews/12316/netcongestie-files-op-het-stroomnet.html

 

en tegelijk las ik hedenochtend in verband met de zoektocht voor betere en goedkopere accu's <vs> atoom batterijen

https://news.mit.edu/2022/aluminum-sulfur-battery-0824

Quote

Hij wijst erop dat wanneer elektrische voertuigen zo gewoon worden op de weg dat meerdere auto's tegelijk willen opladen, zoals nu gebeurt met benzinepompen, “als je dat probeert te doen met accu's en je wilt snel opladen, de stroomsterktes gewoon zo hoog zijn dat we die hoeveelheid stroom niet hebben in de leiding die de faciliteit voedt”.

 

slimmer en geautomatiseerd stadsdelen en wijken reguleren doen de energie leveranciers al, maar we staan toch altijd samen in de file.

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met mijn diesel tank ik een equivalent van 700 kWh. in 4 minuten.

Met electisch laden gaat dit de komende jaren niet lukken, mocht het al ooit zover komen.

 

Idem de gasaansluiting in je huishouden weghalen, die levert in doorsnee ook 20 - 30 kWh. aan energie.

 

Iets wat elke technicus al jaren de politiek vertelt.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Met mijn diesel tank ik een equivalent van 700 kWh. in 4 minuten.

Dat is natuurlijk een waarheid als een KOE. Dat bevestigde de link natuurlijk ook die ik gaf.

 

Maar wat dan doen?

Is er ook maar iemand in de auto-industrie of wetenschappelijk onderzoek die zich bezig houdt met de opvang van schadelijke uitlaatgassen van brandstofmotoren ? Diesel of BENzine!

Ik denk het niet, na mij de zondvloed.

De autofabrikanten hebben al lang onderkend dat E- mobiliteit en/of Waterstof mobiliteit een andere gouden KOE is. 2035 einde oefening fossiele brandstof motoren. Dat zijn nog maar 10 jaar.

 

Ja dat krantenartikel van gisteren dat die tweedehands e-auto's niet verkocht worden door leasefirma's en er mee in hun maag zitten en al die andere contract concepten die jouw alleen maar geld, extra kosten dat is the GAME.

Dan kom ik toch even terug op de "witte fiets" het fietsdeelplan uit 1965 als voorbeeld voor meer efficiënt gebruik van auto's . Maar oké dat kent helemaal niemand meer. Delen is geen hedendaags thema meer. Delen van eigendom al helemaal niet.

 

Het lijkt echter erop dat eerst de netwerken moeten worden aangepast voor de e-mobiliteit. Of men gaat toch meer uit van langzaam opladen en delen van die capaciteit die de auto accu dan heeft. En delen van een beschikbaar opgeladen auto. Dat kan een publiek eigendom zijn.

 

Carpooling was tijden geleden heel goed geaccepteerd. Moet je nu die één man in zijn gouden troon op wielen vragen?

 

 

 

 

 

 

 

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Is er ook maar iemand in de auto-industrie of wetenschappelijk onderzoek die zich bezig houdt met de opvang van schadelijke uitlaatgassen van brandstofmotoren ? Diesel of BENzine!

Zeker wel, een moderne diesel is tegenwoordig schoner als een e-auto.

 

En waterstof heeft aan het einde van de keten een rendement van slechts 35%.

Mits de waterstof opgewekt is met kernenergie is de diesel nog steeds schoner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan 8 jaar rijden met een moderne diesel alvorens die de produktieuitstoot van een E wagen bereikt maar die laatste is de nieuwe milieu melkkoe van europa.Zeker dat batterijen geen 8 jaar zullen meegaan.Al de alternatieven die echt milieubesparend zijn zitten halverwege de koelkast omdat olie nog steeds de massa winst levert.Als eiropa echt voor milieu gaat dan maken ze elktriciteit spotgoedkoop en neemt iedereen dit maar dan verliezen multinationals hun record winsten en  politici dik betaal  ebonussen door beheerraadsplaatjes

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-8-2024 om 15:26, Tonskidutch zei:

Carpooling was tijden geleden heel goed geaccepteerd

 

Geaccepteerd? Hou toch op. We hadden hier de eerste carpool strook. Dat was een giller.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren twee manieren van Carpool.

1 je reed naar zo'n parkeerplaats en stapte over in de auto van een collega die je dus meenam (met anderen).

2 je reed naar de collega's hun huis en pikte hun op en ging naar de werklocatie, de bestuurders wisselden zich met hun auto af.

 

Nou dat heb ik jarenlang gedaan en we bespaarden hectoliters benzine per maand.

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deden jij en je collega's. Maar toen de carpoolstrook geopend werd op de A1 en de overheid dacht dat we massaal zouden gaan carpoolen want geen files bleek dat ze de plank volledig missloegen. Het werd dan ook een spitsstrook.

 

Een stukje geschiedenis: https://nl.wikipedia.org/wiki/Carpoolstrook

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar ik had het over die auto's met meer mensen erin en niet over de naam van een extra rijstrook, die de Camiel Eurlings, big boss van rijkswaterstaat, op die A1 drie jaar lang dicht liet. X O O

https://nl.wikipedia.org/wiki/Camiel_Eurlings

heeft ie toch z'n excuses voor aangeboden

afijn off topic genoeg geweest.

 

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...