Ga naar inhoud


Noviteiten


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Mijn buurmeisje heeft een nieuwe fiets; electrisch, niet zo byzonder zou je zeggen.

Maar nu komt het: ze heeft geen ketting!

Ze heeft een distributie snaar!

Voor het eerst in mijn leven heb ik zoiets gezien op een fiets.

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, dan heb je toch een poosje niet opgelet. Vrijwel alle nieuwe fietsen hebben een snaar.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Mijn fiets had dat al 5 jaar geleden.

 

image.jpeg

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok jongens, weer wat geleerd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Nou, dan heb je toch een poosje niet opgelet. Vrijwel alle nieuwe fietsen hebben een snaar.

 

 

Dat is niet helemaal waar. De duurdere e-bikes hebben een snaar, de goedkopere hebben nog een ketting.

Tenminste, zo is bij alle fietsen van de Accell Group,  ( Batavus, Sparta, Koga, Carqon, Babboe )  waar ik werkzaam ben als inkoper / storingsmonteur Technische Dienst.

De e-bike met snaar is inderdaad al enige jaren verkrijgbaar. 

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ketting en riem hebben beiden voor en nadelen. De elite heeft op dit moment een versnellingsbak van Pinion en een achterasnaafmotor van TDCM.

De allernieuwste ontwikkeling is de Pinion MGU,  motor met geintegreerde versnellingsbak die electrisch automatisch kan schakelen. Fietsen met deze MGU beginnen rond de 7000 euro.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks elitairs aan, hoor, maar inderdaad wel duurder dan ketting + externe versnelling.

Persoonlijk was ik het reinigen/ontvetten en hersmeren van de ketting beu. Steeds opnieuw bij regenweer dat zand tussen de tandwielen dat aan het vet blijft kleven, ik was er klaar mee.

Met een riem: gewoon even afspoelen met de gieter en klaar.

 

Schakelen vind ik wel beter gaan met ketting/buitenversnelling. Dit doe je terwijl je trapt. Bij Pinion moet je even stoppen met trappen, je schakelt en daarna trap je weer door. Als dit niet vloeiend genoeg gaat verlies je telkens eventjes ondersteuning tijdens het schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op mijn fiets zit een traploze variabele overbrenging in de achteras.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ceesv zei:

Mijn fiets had dat al 5 jaar geleden.

 

Fiets met jarretel aandrijving 😜

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, moonchild zei:

Fietsen met deze MGU beginnen rond de 7000 euro.


Man, man, daar koop je al een behoorlijke 2e handse auto voor. 
En dan lopen ze hier op dit board te zeveren dat een Formule1 abonnementje zo duur is. 👀😳🥶

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Man, man, daar koop je al een behoorlijke 2e handse auto voor. 

Maar hebben we nog meer auto's nodig?

 

De gemiddelde woon-werkafstand in nl is 22 km. Op een snelle fiets doe je er ruim een half uur over. Zonder co2 uitstoot en wel met sportieve activiteit en een veel beter zengevoel dan in de auto. Als ik eens noodgedwongen met de auto naar het werk moet dan baal ik er echt van ;)

  • Haha 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon een besparing, zo'n riem breekt veel sneller dan een ketting en wie zou daar baat bij hebben denk je ?  Tegelijk is zo'n riem in beweging zetten wellicht makkelijker dan een ketting?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net om die auto's van de weg te halen dat fietsen in België fiscaal gestimuleerd wordt.

In mijn persoonlijk geval beschik ik via mijn werkgever over een fiscaal vrijgesteld jaarlijks budget van zo'n 1250 € dat ik aan een leasefiets kan spenderen.

Wil ik dat bedrag als loon ontvangen, dan betaal ik daar 13,07 % sociale bijdragen en 53,50 % belasting op. Van die 1250 € hou ik dan nog 505 € over.

 

Dan weet ik wel wat ik kies. Tel daar nog eens de fietsvergoeding van 0,35 € per kilometer bij die mijn werkgever mij betaalt (fiscaal vrijgesteld tot 3500 €) en dan is de rekening vlug gemaakt.

Een fiets van 7000 € is op die manier voor velen een haalbare kaart voor woon-werk verkeer en een degelijk alternatief voor de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...