Ga naar inhoud


energie leverancier nieuw contract


blitz10

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, ton68 zei:

het is moedwillig fraude plegen

Hoe kom je bij deze onzin?

Ik zie het als dat als het stoplicht voor fietsers op rood staat gewoon even afstappen en als voetganger door het groene licht gaan om even later weer verder te fietsen.

Dus hoezo is het fraude plegen?

Die installaties waren toch gewoon helemaal afgekoppeld en er werd toch ook geen energie meer opgewekt?

Dus gewoon netjes afgemeld en er is dus helemaal niets gebeurd wat niet zou mogen en wat als fraude gezien zou kunnen worden.

 

Daarnaast wordt enkel vastgelegd op welke meter je e.e.a aansluit, welke omvormer je gebruikt en hoeveel energie je mogelijk op kunt gaan wekken en verder niet.

 

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk is dat fraude. Je bent verplicht jou PV installatie aan te melden bij energieleveren.nl. Je gaat dus een nieuw contract aan bij een andere leverancier om terug leverkosten te vermijden.

 

Hierbij ga je moedwillig verzwijgen ik heb geen zonnepanelen (terwijl je die wel degelijk hebt) want die heb/had je aan moeten melden dat is geen vrijwillige iets maar een wettelijke verplichting. Daarna ga je (de bestaande) installatie pas na een aantal maanden weer aanzetten of zoiets?

 

Essent e.d. zijn echt niet van van gisteren. ik werk zelf in een tak van  deze branche.  Dit is uiteraard al voorbij gekomen dat bepaalde mensen denken daarmee weg te komen. alle EAN nummers van de meters staan bij de netbeheerder genoteerd en zijn gedeeld met elke leverancier in NL. behoudens wat lieden met een ouderwetse draai schijfmeter. Ga je dit truukje uithalen vraag ik me af of die provider je nog wel als klant wil hebben. Wat denk je zelf?

 

 

aangepast door ton68
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ton68 zei:

Natuurlijk is dat fraude. Je bent verplicht jou PV installatie aan te melden bij energieleveren.nl. Je gaat dus een nieuw contract aan bij een andere leverancier om terug leverkosten te vermijden.

Ja en bij energieleveren.nl kun je dus een afgekoppelde installatie ook weer afmelden.

Dus heb keurig mijn installatie afgekoppeld en bij energieleveren.nl weer afgemeld.

Wat is daar mis mee?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gerrit,

 

Wat daar mis mee is dat je doelbewust wat verzwijgt en een bestaande installatie afmeld om op die manier een een contract af te sluiten om de terug leververgoeding te omzeilen. Daarna meld je exact dezelfde  PV installatie (neem ik aan?) weer aan. In theorie zou dat kunnen mits de installatie is veranderd (meer/minder panelen) wat je nu doet of hebt gedaan is exact dezelfde installatie weer aanmelden.

 

Ik neem aan dat je voor jou huidige PV installatie op exact het aan geschafte bedrag de btw terug hebt gevraagd. Gaan ze een keer controleren of jij naar eer en geweten (hebt) gehandeld tijdens de aanvraag wordt het m.i. lastig om uit te leggen Maar goed tot nu toe kom je er kennelijk mee weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Staat binnenkort een busje voor de deur van @gerrit B ?

fraude of onwetendheid, that is the question.

Men gaat -nog steeds- bij voorbaat uit van kwade trouw:

 https://www.accountancyvanmorgen.nl/2024/06/13/belastingdienst-heeft-niets-geleerd-van-toeslagenaffaire/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ton68 zei:

Wat daar mis mee is dat je doelbewust wat verzwijgt en een bestaande installatie afmeld

Nee, dat verzwijg ik helemaal niet, mijn PV installatie is afgekoppeld en buiten werking zodra deze geen verbinding meer heeft met het 230V netwerk. (Zoals elk PV systeem) en een buiten werking gestelde PV installatie is toch geen PV installatie meer?

Zou men terug kijken in de historie dan kan men zien dat op het moment dat ik de installatie heb afgemeld er ook geen energie meer is opgewekt en dus ook niet meer hoefde te betalen voor het terug leveren bij de oude leverancier.

Op het moment van leveren door de nieuwe energieleverancier werd er ook nog steeds geen stroom opgewekt.

Dus er is niets verzwegen, er was op dat moment geen werkende PV installatie aanwezig en er is ook nergens bij de nieuwe energie leverancier gevraagd of ik ook van plan ben om binnen X maanden een PV installatie aan te gaan sluiten oid.

 

Als ik een PV installatie in onderdelen op zolder heb liggen hoef ik toch ook niet te melden dat ik een PV installatie op zolder heb liggen die mogelijk aangesloten gaat worden?

 

Jou redenatie doet me denken aan de vrouw die met de visroeiboot van het man is gaan varen en op een plekje in het riet lekker in het zonnetje een boek is gaan lezen.

Komt er een boa langs die vraagt om haar hengelsportakte, dus de vrouw vraagt "hoezo ik ben toch niet aan het vissen maar een boek aan het lezen"

waarop de boa zegt ja dan kan wel zijn maar u heeft alle spullen bij u om te kunnen gaan vissen, dus uw visakte tonen en anders krijgt u een boete"

Waarop de vrouw zegt "als u mij een boete geeft dan ga ik u aanklagen voor verkrachting"

De Boa reageert verbaasd en roept "mens hoe kom je daar bij ik heb je nog niet eens aangeraakt"

Waarop de vrouw antwoordt "ja dan kan wel zijn maar u heeft wel alles bij u om dat te kunnen gaan doen"

 

 

  • Bedankt 2
  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij je auto verkoopt stopt op dat moment toch ook de wegenbelasting?

Dan zegt de belastingsdienst toch ook niet van "Ja...... dat kan wel zijn maar straks koop je weer een ander dus je blijft maar lekker wegenbelasting doorbetalen"?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ton68 zei:

Maar goed tot nu toe kom je er kennelijk mee weg. 

Wat ik al zei. Maakt mij persoonlijk niets uit maar is randje/randje en de mazen opzoeken. Zal ook wel niet zo lang meer duren dat men deze "truuk" kan blijven uithalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ton68 zei:

Zal ook wel niet zo lang meer duren dat men deze "truuk" kan blijven uithalen. 

Ik vraag me af of GerritB als ondernemer op dit soort sluwe klanten zit te wachten die op oneigenlijke manier een lagere rekening voor de werkzaamheden zitten af te dwingen.

 

Terugleverkosten ga je er nu in elk geval niet meer mee ontwijken want die  zijn nu standaard in elk nieuw contract opgenomen of je nu wel of geen panelen hebt. Blijft enkel nog over het voordeel van meerjarig contract kunnen afsluiten met ietsjepietsje voordeligere stroomprijzen omdat je geen panelen hebt.

Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat energieleveranciers niet zitten te wachten op dit soort sluwigheden van klanten.

Als je gedurende de looptijd van het contract panelen gaat aansluiten dan pas je eenzijdig de voorwaarden van het contract aan. Kan me zo voorstellen dat daardoor juridisch het contract ontbonden kan worden.

Maar de energieleverancier zal er wel niet wakker van liggen voor hun zal wel een speldeprikje zijn.

Totdat iedereen deze truuk gaat uithalen dan gaan ze echt wel juridisch actie ondernemen tegen dit soort schaamteloze "omdat het kan" fraudeurs.

 

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Volgens mij is er een overdracht protocol nodig van de oude leverancier naar die nieuwe inzake het gebruik.

Dat klopt. zie je als klant niet veel van maar wordt inderdaad gedaan vandaar wordt ook het voorschot bepaald. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...