Ga naar inhoud


Linux Manjaro distributie voor nieuwe en oudere pC's


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

https://kde.org/nl/plasma-desktop/

 

https://manjaro.org/download/     kies de juiste chip architectuur als je die wilt downloaden

 

Screenshot_1.png.6ad4be78bb3bf8ce62dff788b7814b98.png

 

het iso image op USB stick kopiëren en je pC laten opstarten met die USB stick (als je dat vooraf aangepast hebt als opstartvolgorde in de BIOS van de pC)

 

dan gaat eigenlijk alles van zelf

let wel je gaat eventueel op de harddisk partities wissen en een volledig ander filesystem erop installeren dus je DATA moet je vooraf wel backuppen

wees niet bang Linux leest ook de Windows backup media (andersom is lastiger)

nadien heb je eigenlijk een zeer uitgebreide en redelijk eenvoudig in te richten gebruikers interface van KDE ~ Plasma

de meest essentiële programma's zijn allemaal gratis en evenwaardig aan Windows (met de betaalsoftware erop)

 

 

 

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb het nu ook zelf gezien, heel erg spectaculair vind ik het niet 😉

 

Zelf vind ik de tools in Manjaro, zoals Dolphin verkenner met dubbelvenster en de bestand informatie veel gaver.

Naast het feit dat je erg veel tools hebt als standaard en essentiële applicaties als standaard die iedereen zich wenst op de pC.

( afgezien van @Psychosammie :P )

Je kan zo op de enigma2 receiver bestanden zien lezen editen en opnames afspelen. Windows NTFS bestanden kun je gewoon gebruiken in Manjaro.

 

mocht je meer naar Apple neigen moet je niet de KDE Plasma interface kiezen maar de GNOME interface

 

 

onder KDE de desktop veel beter configureerbaar mbt layout en tekstgrootte etc

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gisteren nog met Zorin gespeeld onder VMware. Installeert nog steeds oude versies van Lazarus en handmatig installeren is me deels gelukt. Bij opstarten van Lazarus knetterden de fouten me om de oren. Weer klaar mee!

 

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

We assume you have installed Manjaro 22.06 distro on your Khadas VIM3

 

Ik ben al afgehaakt!

En dan nog al die vervolgstappen.

 

Windows

  1. Downloaden
  2. Installeren
  3. Starten en werken maar!

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik heb het nu ook zelf gezien, heel erg spectaculair vind ik het niet 😉

 

Zelf vind ik de tools in Manjaro, zoals Dolphin verkenner met dubbelvenster en de bestand informatie veel gaver.

Naast het feit dat je erg veel tools hebt als standaard en essentiële applicaties als standaard die iedereen zich wenst op de pC.

Onder Linux vind ik het wel vrij cool zo´n taskbar het is normaal altijd zo simpel, dat het vrij in te stellen is naar je wensen onder kde maakt het al gebruiksvriendelijker dan Windows 11. Dolphin verkenner is inderdaad heel erg prettig werken en je kunt gelijk vrijwel overal bij. Alle apps die je zo kunt installeren naar eigen wensen is ook een win win.

 

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

mocht je meer naar Apple neigen moet je niet de KDE Plasma interface kiezen maar de GNOME interface

Daar moet ik nog naar gaan kijken maar gaat geen meerdere interfaces gebruiken onder de zelfde Manjaro https://wiki.manjaro.org/index.php/Install_Desktop_Environments Dat wordt een andere install dan. Op dit moment ben ik tevreden met de KDE Desktop, dus heb geen haast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2024 om 11:23, Penthe zei:

Hier een screenshot van mijn Manjaro met die zwevende taskbar.

 

Screenshot_20240613_111931.thumb.jpg.ca650bb2381f714bae8723a7761f5ad8.jpg

Dat is niet specifiek Manjaro, dit is enkel de KDE desktop, deze heb ik ook op mijn Fedora systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Robert28 zei:

Dat is niet specifiek Manjaro, dit is enkel de KDE desktop, deze heb ik ook op mijn Fedora systeem.

Ik weet dat het de KDE desktop is, maar vind het er cool uitzien voor een Linux distro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Zonder een vraag te hebben gesteld, is manjaro op je pC wel de oplossing.

 

Als je mij bedoeld, dan is het antwoord nee ik kan de juiste software niet vinden die aan mijn wensen voldoet, het zal dus altijd een 2e os blijven. Wel een fijne maar met minder mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

je snapt het niet; ik bedoelde ik kan als vraagsteller een antwoord als oplossing markeren, maar omdat ik zelf een topic opende markeer ik geen antwoord als "de Oplossing"

Het was dan ook een zeer onduidelijke opmerking voor moi vandaar, en op sommige topics zoals bijv. deze kun je eigenlijk geen oplossing markeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...