Ga naar inhoud


Wat is er tegen het eten van paardevlees?


Zunigkyk
Ga naar oplossing Opgelost door Con,

Aanbevolen berichten

In de jaren 50 en 60 was er in de stad Groningen een aantal zeer gerenommeerde paardeslagerijen. 

De laatste paardeslagerij was aan het Damsterdiep en is in 2020 na 72 jaar gestopt.

Onze eetcultuur lijkt blijvend veranderd.

 

Ik vond als kind een stukje paardenworst prima smaken. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de betere slager kan je gewoon paardenworst halen. Haal regelmatig een hele.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In rusthuizen staat er wel vaker paardevlees op het menu. Ouderen mensen zijn dat iets meer gewoon van te eten. Mayonaise met hersenen was courant en zelfs een delicatesse. Er is niet mis met een varkenspoot, wel eerst kuisen ☺️.

 

Mensen eten met hun oren en ogen.  Sinds ik de ingredienten bekeek van cornet beef en zag dat er hart inverwerkt was lust ik het niet meer.

 

Nooit haggis gegeten, daar zitten longen in.

 

Bij ons zijn de gerookte cervelas van paardevlees. Is misschien regionaal. Lokerse Paardeworst, Vilvoorde heeft ook hun eettentjes waar paardevlees op het menu staan. Zolang er maar frietjes bij zijn 😁.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
20 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Zolang het paard dood is lijkt het mij geen probleem.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, simp zei:

Sinds ik de ingrediënten bekeek van cornet beef en zag dat er hart in verwerkt was lust ik het niet meer.

zo kreeg ik toen de kinderen nog klein waren een verontruste ouder aan de lijn.

"wat hoor ik nu van mijn dochter wat eten jullie in hemelsnaam"

Toen dochterlief vroeg wat we gingen eten was het vooraf dooide koeienstaarten soep, (ossenstaartsoep) en dat was blijkbaar vreemd en was deze ouder nogal verontwaardigd.

Dus ik vroeg "snijden jullie de staart dan soms levend van de koe"?

Het was even stil en toen viel het kwartje pas.😁

 

Mijn vader zei altijd tegen de kinderen "getver, wie eet er nu dooie vis"? (hij hield niet van vis als het geen kibbeling was)

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hart is op  zich een erg mooie spier, heel mager vlees.

 

We aten in de jaren 70 in Groningen vaak paardevlees. Aan de Folkingestraat zat een erg goede slager. Het vlees bereide je met mosterd, azijn, peper en zout.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Hart is op  zich een erg mooie spier, heel mager vlees.

 

We aten in de jaren 70 in Groningen vaak paardevlees. Aan de Folkingestraat zat een erg goede slager. Het vlees bereide je met mosterd, azijn, peper en zout.

De Folkingestraat was ooit het centrum van de Jodenbuurt. Veel winkels (nog steeds). Er zaten meerdere (koosjere) slagers, waaronder ook paardeslagers. Er bestaan vooroorlogse foto's waar mensen bij die slagers in lange rij op hun beurt stonden te wachten. (Aan het eind van de Folkingestraat  pronkt  nog steeds de synagoge en even eerder op de hoek de Joodse school.) 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2024 om 09:59, gerrit B zei:

Maar bij de slachterij waar ik werkte (is inmiddels al wel 30 jaar geleden) was ook toen al het protocol antibiotica gebruikt? dan ging de koe na het slachten de afvalbak in. (het vel werd nog wel gebruikt)

Vooral koeien die bij de noodslachtplaats kwamen (ziek, gebroken poot enz.) werden geslacht (gingen als laatste over de slachtband of werden geslacht in de noodslachtplaats) werden in een afzonderlijk ruimte in de koeling bewaard en er werden samples genomen die getest werden in het laboratorium.

Werd er dan antibiotica gevonden (ze zullen ook wel op meer zaken getest hebben) dan kwamen de stempels "afgekeurd" er op, werden ze aan stukken gezaagd en dan naar het destructiebedrijf.

Kan ik beamen. Behalve de noodslacht. Daar kwamen de dieren die al dood waren(niet te lang dood natuurlijk). Later werden de zieke en zwakke of dieren voor de verwerking al bekeken. Meestal allemaal doden en weggooien. Kwamen niet eens meer op de slachthaak

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2024 om 20:11, mereltje zei:


Hier idem. Eerst stappen totdat het peilglas vol was en je daarna richting Herman spoeden. Meer als 15 man konden er niet binnen. De enige plek waar net zo veel vet op de muren zat als in de pan. De boter die van gisteren nog in de pan zat werd weer opgewarmd aangevuld met een half pakte boter en zo waren de pannen weer klaar om de beroemde paardenbiefstuk te bakken. Ik had een vast tarief voor vrienden. Twee bordjes met een paardenbiefstuk + frites voor slechts fl 10.-. samen. 😉 Weer een markant stukje Nijmegen verdwenen.

 

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, John van Dreumel zei:

Eerst stappen totdat het peilglas vol was en je daarna richting Herman spoeden.

Het laatste stukje dan met minder spoed. Daar zijn er een hoop van de trap naar beneden geflikkerd.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 16-6-2024 om 21:30, Mojo zei:

Het laatste stukje dan met minder spoed. Daar zijn er een hoop van de trap naar beneden geflikkerd.

 

Filmpje met Vette Herman

 

 

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...