Ga naar inhoud


vervanging Alps lnb op visiosat bisat G2


krisv

Aanbevolen berichten

Sprietje, mijn vorig bericht mag je als nietig beschouwen. Ik kon foto niet onmiddellijk zien. Is satlex calculator de referentie ?

idd, zie ik ook net. Niettemin goede ontvangst (snr 89 + 14,5 db)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

7 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Ik had hetzelde met de te korte hals van de pll lnb  deze daarna geretourneerd. Mvg Ricardo 

De hals van de Interto Ultra PLL is 38,3mm. De lnb-klem is 20mm dik. De lnb kan dus 18,3mm naar voren geschoven worden. Dat is best veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag werk van kunnen maken. 19,2 en 23,5 zijn in orde op basis van de 11,5 ° die ik ontving van Sprietje.

Uiteindelijk is de vervanging van de inverto een dur ultra lnb (met langere hals) geworden.

Ondanks ik de nieuwe dur gebruik voor de 23,5 blijven de horizontale transponders op astra 3 kuren verkopen...; soms beeld, soms niet... Verticalen komen goed binnen.

wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, lees zonet : 'of je ontvanger levert onvoldoende spanning voor de LNB voeding.'

kan dit het geval zijn aangezien de horizontalen er soms wel doorkomen ?

Skew werd m.i. max. afgesteld gezien mijn echtgenote signaalzoeker in het oog had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de verticale transponders te ontvangen, moet de lnb 13 volt ontvangen.
Om de horizontale transponders te ontvangen, moet de lnb 18 volt ontvangen.
Het kan zijn dat de coaxkabel te veel elektrische weerstand heeft zodat er nooit geen 18 volt op de lnb komt te staan en de horizontale transponders niet ontvangt. Maar ja, dat moet dan wel altijd zo zijn en niet af en toe.
Als er te veel weerstand in het spel is, kan dat door een aantal factoren komen:
- een erg lange coaxkabel
- veel oxidatie bij de aansluitingen van de F-connector
- een coaxkabel met een middenader van ijzer i.p.v. koper
In dit laatste geval gaat het dan om CCS- coax. CCS staat voor Copper Clad Steel ofwel en ijzeren middenader die verkopert is met een laagje van een paar honderdste millimeter koper. Heb je deze coaxkabel, dan moet je hem vervangen door coaxkabel met een koperen middenader.
Of je coax hebt met een ijzeren middenader , kun je testen met een magneetje. Even een stukje blank maken en er een magneetje tegenaan houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Belden h125 -)kabel is idd lang (ongeveer 20m) maar doet het vanaf 2006 feilloos; tevens totaal geen oxidatie. Intussen gemerkt dat ook 19,2 horizontaal soms niet doorkomt. Heb destijds via youtube een elco vervangen aangezien box niet meer raakte opgestart. Kan ik dit voor dit euvel ook proberen en zo ja welk exemplaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...