Ga naar inhoud


Uhd. Ek voetbal 24


tetron

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, ceesv zei:

Fransat zendt 13 wedstrijden in UHD uit op satelliet.

Wanneer je toegang hebt tot Franse tv kan  je voetbal in in UHD kijken.

 

Afgelopen voorjaar hadden de Fransen de rugby wedstrijden ook in UHD gecoverd.

Waar vind ik fransat cees ? 

Ander bouquet ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Fransat is te ontvangen (gecodeerd) op 5 West.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk die 15 Mbit maar nu graag gecombineerd met 1080i of liever 1080p en als het kan ook HEVC (dan heb je 30 mbit vergelijkbaar AVC)  en dan zonder HDR.  

 

En ja progressive is beter voor beweging maar 1280x720 is niet meer van deze tijd.  Je ziet duidelijk gebrek aan resolutie en dan kun je met hoger bitrate niet goed gemaakt krijgen. 

 

Vroeger had je ook SD met 8 Mbit, prachtig SD plaatje... maar het wordt geen HD.

 

Low bitrate HD ziet er dan al snel mooier uit dan high bitrate SD dus de resoluties speelt ook een belangrijke rol, eigenlijk is het een combi van en en. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4k/HDR/HLG ook daar op RTL Duitsland via de Astra 19E gewoon een testbeeld te zien ... schandalig :mad: Hadden ze nu gewoon van alle landen meerkanaal toon erbij gedaan en dan het wk dan had het toch mogelijk moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanavond om 9 uur is er op het Franse SFR ook een 4k UHD voetbal wedstrijd te zien.

 

Ik moet wel daarbij aantekenen dat 4k voetbal niet mijn favoriete uitzending is, teveel details van alle tatoeages van de heren voetballers worden zichtbaar!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn dus wel degelijk 4k uitzendingen.

En het is echt 4k, geen opgeschaald HD signaal.

 

Screen capture TF 1.

20240616_213011[1].jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

En het is echt 4k, geen opgeschaald HD signaal.

Waaruit kun je dit opmaken? Het is moeilijk of niet te zien op de foto, maar zit er echt geen verschil in scherpte tussen het 4K-TF1 logo en de banner met de score?

Misschien is het duidelijker om een echte screenshot te beoordelen i.p.v. een shot met de smartphone.

Ik kan het jammer genoeg zelf niet testen, want ik heb geen 4K-TV.

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zondag eens voor gaan zitten maar de beeld kwaliteit op veel aanbieders is echt onder de maat. 

Het beeld Denemarken - Kroatië was een aanfluiting gewoon SD in een HD jasje maar slecht gewoon 2008 waardig.....

Ik heb rechtstreeks op de Duitser van de Astra en Ziggo gekeken of dit beter was maar dat viel helemaal tegen terwijl vroeger de Duitser de beste beeld en geluidskwaliteit had is dit een tegenvaller. Zit je dan met een 4 K UHD beamer met sd kwaliteit.

Dat 4 K signaal kan ik helaas niet ontvangen maar wel jammer dat het in Nederland niet in 4K is te ontvangen en UHD signaal op Ziggo tja ik heb betere beelden gezien op deze Beamer.

Dus laat de 8K tv voorlopig maar in de winkel staan wanneer je alleen maar TV kijkt.

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Wer sich auf die Fußball-Europameisterschaft 2024 in 4K-Qualität freut, wird erstmal enttäuscht sein. Trotz des Hypes um 4K-Fernseher werden die Spiele der EURO 2024 nämlich nicht in nativer 4K/UHD-Auflösung übertragen.

Quote

Iedereen die uitkijkt naar het Europees Kampioenschap voetbal 2024 in 4K-kwaliteit zal in eerste instantie teleurgesteld zijn. Ondanks de hype rond 4K-televisies zullen de wedstrijden van EURO 2024 niet in native 4K/UHD-resolutie worden uitgezonden.

 

bron

https://www.chip.de/news/EM-2024-in-4K-gucken-So-bekommen-Sie-die-Spiele-in-bester-Aufloesung_142430800.html#:~:text=Trotz des Hypes um 4K-Fernseher werden die Spiele,der EURO 2024 nämlich nicht in 4K%2FUHD-Auflösung übertragen.

  • Like 2
  • Bedankt 1

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan direct duidelijk en in het artikel staat bij gebrek aan 4K afname.....ja in Duitland zeker, daar moet het echt niet meer te herstellen zijn voordat er een nieuwe TV wordt aangeschaft, merendeel kijkt daar zeker nog in SD bij gebrek aan afname HD TV abonnementen..................

Ronduit belachelijk dat op 4K UHD is bezuinigd ik hoop dat dit niet in Parijs gaat gebeuren bij de Zomerspelen van 2024.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, hugogertie zei:

ik hoop dat dit niet in Parijs gaat gebeuren bij de Zomerspelen van 2024.

Nee, In Frankrijk moeten de Olympische spelen zelfs door iedereen gratis in UHD te zien zijn via DVB-T.  Of ze dat gaan halen weet ik niet, er zijn nog veel DVB-T zendmasten zonder transponder met UHD zenders. (France 2 en -3 UHD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, hugogertie zei:

ik hoop dat dit niet in Parijs gaat gebeuren bij de Zomerspelen van 2024

Dat gaat Macron niet laten gebeuren met alle ogen van de wereld op Frankrijk gericht.

Hier nog een artikel over het euro2024-onderwerp: https://www.ibc.org/features/uefa-relegates-uhd-for-euro-2024-and-champions-league-final/10918.article

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...