Ga naar inhoud


Wat is de handigste manier om een kapotte houder triple lnb herstellen


simp
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wat is de handigste manier op zoiets te herstellen. Deze is voor een tripple lnb van tv vlaanderen, tv vlaanderen verkoop deze niet of ik heb het toch niet gevonden.

 

Om af te regelen moet deze iets los staan om nadien vast te zetten en dan mag je niet onhandig zijn dat deze niet meer beweegt. Vastplakken met cyliconen of zoiets? Deze schotel staat maar op 1 meter van de grond en is dus onderhevig aan brutale mishandeling. (kat durft deze wel eens als springplank te gebruiken, vraag met niet waarom)

 

Groeten,

 

 

DSCF0499.thumb.JPG.40956bcd7e529b8ff3b5754cf5e121c5.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste simp

 

Eerst de belichting van de foto maar wat aangepast om te zien wat er aan de hand is. Ik zie dat het nokje aan de bovenzijde kapot is. Tja, eigenlijk is deze kunststof lnb-klem niet geschikt voor zo'n zware triple-lnb. Je kunt ze gewoon los bestellen.
Maar er bestaan ook aluminium klemmen. Die zijn veel steviger en beter geschikt voor een triple-lnb. Je kunt ze zo in de aluminium lnb-arm schuiven en moet hem dan met een schroefje vastzetten. Kost ongeveer even veel als die plastic rommel. Daar zal je kat niet veel aan kunnen vernielen.

 

Triax lnb klem.JPG

Triax lnb-klem.jpg

Feedhalter-Adapter-TRIAX.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-6-2024 om 06:00, Sprietje zei:

Beste simp

 

Eerst de belichting van de foto maar wat aangepast om te zien wat er aan de hand is. Ik zie dat het nokje aan de bovenzijde kapot is. Tja, eigenlijk is deze kunststof lnb-klem niet geschikt voor zo'n zware triple-lnb. Je kunt ze gewoon los bestellen.
Maar er bestaan ook aluminium klemmen. Die zijn veel steviger en beter geschikt voor een triple-lnb. Je kunt ze zo in de aluminium lnb-arm schuiven en moet hem dan met een schroefje vastzetten. Kost ongeveer even veel als die plastic rommel. Daar zal je kat niet veel aan kunnen vernielen.

 

 

 

 

Het is leuk te weten welke mogelijkheden ik heb. Ik zou niet graag een nieuwe schotel of lnb willen kopen voor een plastic houder. Die verkooptrukken ken ik.

 

Ik heb deze nog eens goed bekeken en misschien kan ik een nood-herstelling proberen. Als het een jaar stand houd is het misschien een goede herstelling. Je weet niets zonder te proberen. Lukt het niet koop ik een nieuw stuk. Ik vind het toch een zwak punt.  Dan denk ik toch voor een aluminium te gaan, hoewel aliminium ook moeilijk herstelbaar is.

 

Ik heb een nieuwe satfinder bestelt, dus eens alles testen. 't is bijna tour en olympische dingen, en dan is elke tv welkom 😃

 

Groeten,

 

BTW: weet iemand of je een (gesloten) lnb in een ultrasonic mag cleanen? 'k heb al eens gezocht maar geen antwoord. Ik heb nog te weinig geoefend met die ultrasonic.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, simp zei:

BTW: weet iemand of je een (gesloten) lnb in een ultrasonic mag cleanen? 'k heb al eens gezocht maar geen antwoord. Ik heb nog te weinig geoefend met die ultrasonic.

 

Ik zou het niet doen. Een lnb is niet waterdicht alleen druipwaterdicht. Gewoon met een borstel met wat water schoon maken met de aansluitingen omlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
6 uren geleden, simp zei:

Dan denk ik toch voor een aluminium te gaan, hoewel aliminium ook moeilijk herstelbaar is.

 

 

Denk je nu echt dat die aluminium lnb-klem kan breken als de kat er op springt? Dan breekt eerder de lnb-arm af. En ga toch niet zitten prutsen met siliconenkit. Dat gaat absoluut niet en de triple-lnb blijft los in de klem zitten.

b28966d39bbeb87f76f4d7dc1ee4dc65-1000x1000-70.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Misschien ziet de kat zich in een min of meer spiegeling van de schotel en denk, dit is mijn tuin, weg wezen, springt er tegen aan en schrikt van zijn/haar schaduw.

 

Of anders als springplank om naar een hoger gedeelte te komen?

 

Als het een jonkie is, dan is het speelsheid of puber gedrag.

 

Het zou ook nog kunnen dat het beetjes één of meerdere insekten ziet, heb blijven tenslotte roofdieren.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miauw, jij moet als ervaringsdeskundige toch beter weten. Een kat gaat hoog zitten om van het uitzicht te genieten en om te hopen dat er per ongeluk een vogel in zijn bek vliegt.
En nu wil je zeker ook weten hoe die kat daar gekomen is? Al koorddansend.
En één ding is zeker, het baasje heeft geen ontvangst meer.

 

cat.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Miauw, jij moet als ervaringsdeskundige toch beter weten. Een kat gaat hoog zitten om van het uitzicht te genieten en om te hopen dat er per ongeluk een vogel in zijn bek vliegt.
En nu wil je zeker ook weten hoe die kat daar gekomen is? Al koorddansend.
En één ding is zeker, het baasje heeft geen ontvangst meer.

 

cat.jpg

 

Die zit daar uit protest om verse vis op het menu te krijgen, anders geen beeld voor de baas, zo gek zijn ze ook weer niet. 😉

  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-6-2024 om 09:29, Sprietje zei:

 

Denk je nu echt dat die aluminium lnb-klem kan breken als de kat er op springt? Dan breekt eerder de lnb-arm af. En ga toch niet zitten prutsen met siliconenkit. Dat gaat absoluut niet en de triple-lnb blijft los in de klem zitten.

b28966d39bbeb87f76f4d7dc1ee4dc65-1000x1000-70.jpg

 

Een mooi en stevige houder, die heb ik nog nooit eerder gezien.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...