Ga naar inhoud


LNB gebruiken op grotere schotel.


waterpas
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een duo-LNB voor Astra-1 en Astra-3, ze is ontworpen voor een 66 cm schotel. Als het verlies van het Astra-1 signaal, (de Astra 3-LNB komt in het brandpunt), binnen de perken blijft, overweeg ik om ´m te gebruiken op een schotel met de afmetingen van 86 cm. De afstand tussen de LNB´s is in dit geval niet juist natuurlijk,  maar is het signaal verlies verwaarloosbaar?

Zojuist, waterpas zei:

Ik heb hier een duo-LNB voor Astra-1 en Astra-3, ze is ontworpen voor een 66 cm schotel. Als het verlies van het Astra-1 signaal, (de Astra 3-LNB komt in het brandpunt), binnen de perken blijft, overweeg ik om ´m te gebruiken op een schotel met de afmetingen van 86 cm. De afstand tussen de LNB´s is in dit geval niet juist natuurlijk,  maar is het signaal verlies verwaarloosbaar?

Vergeet te melden dat de installatie in SE staat

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Beste waterpas

 

Ik ga er van uit dat die 66cm de hoogte van de schotel is en die 86cm de breedte zoals dat standaard gebruikelijk is, dus   bijv. een Triax 64 en Triax 88.
Bijbehorende afstanden zijn dan 38mm en 53mm en daar zijn ook duo-lnb voor te koop. Wil je dus die duo-lnb voor een schotel van 60cm op een schotel van 85cm breed plaatsen, dan komt de kop voor de Astra 19,2 er 15mm naast te staan. Dan ga je geen signaal vangen. Dat kan alleen als je ook op de Astra 23,5 er een beetje naast gaat zitten (laten we zeggen 5mm) zodat de Astra 19,2 er "maar 10mm" naast komt te staan.
Het lijkt me beter een duo-lnb te kopen voor een schotel van 85cm, zie: https://inverto.tv/lnb/451/twin-monoblock-23mm-lnb-430-for-80cm-dish-with-40mm-adaptor-1920e-sat-a-2350e-sat-b

En dat de schotel in Zweden staat maakt weinig uit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Sprietje, duidelijk. Ik ga dus voor de LNB die je aangeeft in de link. Nog eens bedankt

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het ook gevonden!😃

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat ´m meenemen.

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...