Ga naar inhoud


(enkel) fallback tuner bij opstart twin tuner


krisv

Aanbevolen berichten

Goede avond,

 

xtrend et 9000 - open pli 7.3

 

Onlangs werd de ontvanger enkele malen van de electriciteit gehaald (o.a. voor het vervangen van de lnb's). Wanneer nadien terug wordt opgestart kan ik in de instelling 'tuners en zenders zoeken' enkel een fallback tuner terugvinden. (en dus niet het scherm in bijlage)

Nadat ik 2 of 3 x herstart (dus knop achteraan toestel uit) krijg ik uiteindelijk terug het scherm in bijlage. Kan iemand even toelichten waarom dit niet vanaf de eerste keer gebeurt ?

Tevens is het zo dat - als ik enkel de knop van de ontvanger achteraan uitzet -  ik telkens bij activatie de tunerconfiguratie terug moet ingeven.

instelscherm.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat de flash vol zit of de image beschadigd is geraakt.

 

Wat je moet doen is kijken naar de vrije ruimte en anders zien of je wat kunt verwijderen.  Andere oplossing is de box opnieuw flashen.  Het kan ook dat de flash slecht aan het worden is.  Dan wordt het lastiger.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, krisv zei:

Tevens is het zo dat - als ik enkel de knop van de ontvanger achteraan uitzet -  ik telkens bij activatie de tunerconfiguratie terug moet ingeven.

 

Ja op die manier een Satelliet Receiver met enigma2 erop uitschakelen is zeer onverstandig. Met andere woorden je maakt het alleen maar erger.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank heren,

mag ik verzoeken om onderstaande file in dit geval nog even te bekijken. Ik maak er nl. niets van 😔

geheugen.jpg

was iets té snel. Flash werd een maand geleden uitgevoerd. 1ste keer in 10 jaar ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...