Ga naar inhoud


CI+ i.p.v Kaart


Aanbevolen berichten

Mijn Mut@nt HD51 werkt met een Kaart. Maar ze leveren tegenwoordig alleen nog CI+ modules bij een abonnement (KPN/Digitenne in dit geval). Weet iemand of er een mogelijkheid is om een CI+ module op een HD51 te zetten of de CI+ software op een (lege) kaart te zetten, als dat kan werken?

Een CI+ module zit ook in KPN's eigen tunertje, maar dan kun je niks meer opnemen. Hier moeten toch meer mensen last van hebben!

 

Nu ontvang ik Ned. 1-2-3 prima via Digitenne, maar voor de rest heb je een abonnement nodig. Werken die kaarten nergens meer?

 

Wie weet raad?

 

Alvast bedankt!

 

Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
11 uren geleden, BentSat zei:

Weet iemand of er een mogelijkheid is om een CI+ module op een HD51 te zetten of de CI+ software op een (lege) kaart te zetten,

Je kan de gegevens van een CI module met geïntegreerde kaart niet overzetten op een lege losse kaart.

Je zal op zoek moeten naar een ontvanger met CI + slot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BentSat zei:

+Mijn Mut@nt HD51 werkt met een Kaart. Maar ze leveren tegenwoordig alleen nog CI+ modules bij een abonnement (KPN/Digitenne in dit geval). Weet iemand of er een mogelijkheid is om een CI+ module op een HD51 te zetten of de CI+ software op een (lege) kaart te zetten, als dat kan werken?

Een CI+ module zit ook in KPN's eigen tunertje, maar dan kun je niks meer opnemen. Hier moeten toch meer mensen last van hebben!

 

Nu ontvang ik Ned. 1-2-3 prima via Digitenne, maar voor de rest heb je een abonnement nodig. Werken die kaarten nergens meer?

 

Wie weet raad?

 

Alvast bedankt!

 

Ben.

 

Jou aannames kloppen niet. KPN levert kaartloze boxjes of een kaartloze CI+ module. Er is geen kaart meer.  En een CI+ module in KPN eigen tunertje is het ook niet want alles wordt geëmuleerd in de SoC. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2024 om 09:35, Codx zei:

 

Jou aannames kloppen niet. KPN levert kaartloze boxjes of een kaartloze CI+ module. Er is geen kaart meer.  En een CI+ module in KPN eigen tunertje is het ook niet want alles wordt geëmuleerd in de SoC. 

Ik neem niks aan, maar zoek naar oplossingen. Met dat KPN kastje kun je niet opnemen en al die andere mogelijkheden zijn opnemen in de cloud, zoals ik nu moet doen. Met de HD51 neem ik op mijn eigen HD op en kun je dat bewaren. In de cloud verdwijnt het op een gegeven moment. Vroeger deed je er een kaart in, maar nu leveren ze alleen een voorgeprogrammeerde CI module, die niet in een HD51 kwijt kan. De vraag is: weet iemand of en hoe je dat om kunt bouwen of is er een vergelijkbare ontvanger waar de CI in kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2024 om 02:14, theboyk zei:

Mutant HD51 (heb er hier nog 2 staan) werken prima met CI module van Canal Digitaal

In dit geval is het voor KPN Digitenne, maar dat is een zelfde slot. Waar prik je die CI dan in? Of zijn ze omgebouwd? Bij mij kan er alleen een kaart in!?

Hoor het graag!

Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, BentSat zei:

Ik neem niks aan, maar zoek naar oplossingen. Met dat KPN kastje kun je niet opnemen en al die andere mogelijkheden zijn opnemen in de cloud, zoals ik nu moet doen. Met de HD51 neem ik op mijn eigen HD op en kun je dat bewaren. In de cloud verdwijnt het op een gegeven moment. Vroeger deed je er een kaart in, maar nu leveren ze alleen een voorgeprogrammeerde CI module, die niet in een HD51 kwijt kan. De vraag is: weet iemand of en hoe je dat om kunt bouwen of is er een vergelijkbare ontvanger waar de CI in kan.

 

Je doet wel aannames want je schrijft dat de CI+ module ook in KPN's eigen tuner zit en dat is niet waar. !   De informatie uit de module halen en op een kaart schrijven of nog beter in een softcam is niet te doen.  

 

En nu schrijf je dat je mutant HD51 geen CI slot heeft maar dat heeft die toch wel. (staat in de specs zo te zien zelfs 2 modules.)   Alleen de vraag is krijg je de CI+ module aan de gang, want dat moet met certifcaten etc.   En dan nog ben je beperkt qua opnames want de module kan vermoedelijk geen 2 zenders tegelijk decoderen.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, BentSat zei:

In dit geval is het voor KPN Digitenne, maar dat is een zelfde slot. Waar prik je die CI dan in? Of zijn ze omgebouwd? Bij mij kan er alleen een kaart in!?

Hoor het graag!

Ben.

Let op want de CI module van Digitenne werkt niet overal in. Zeker niet in de dreamboxen maar wel in de VU+.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Codx zei:

 

Je doet wel aannames want je schrijft dat de CI+ module ook in KPN's eigen tuner zit en dat is niet waar. !   De informatie uit de module halen en op een kaart schrijven of nog beter in een softcam is niet te doen.  

 

En nu schrijf je dat je mutant HD51 geen CI slot heeft maar dat heeft die toch wel. (staat in de specs zo te zien zelfs 2 modules.)   Alleen de vraag is krijg je de CI+ module aan de gang, want dat moet met certifcaten etc.   En dan nog ben je beperkt qua opnames want de module kan vermoedelijk geen 2 zenders tegelijk decoderen.

 

 

In het KPN kastje zit natuurlijk geen fysieke CI, maar is dat daar geïntegreerd. Verder leveren ze bij een abonnement een CI module voor in de TV of wat dan ook, maar in de HD 51 heb ik daar niet veel aan, begrijp ik van je. (Ik zie het slot nu ook zitten, nooit opgevallen noch gebruikt: altijd alleen een kaart) Ik moet op zoek naar wat anders.

 

Bedankt!

 

Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Begrijpen we de vraag die in het subforum Canal+ Digitaal staat?

 

Kan @BentSat nog even zijn vraag verduidelijken? En zijn ontvangst installatie ook nader toelichten?

 

De HD51 lang gebruikt voor satelliet Canal+, maar de laatste jaren met DVB-C tuners. Werkte naar tevredenheid, totdat in december het kabelsignaal eraf ging en je nu alle interactief kunt kijken met opnemen in de cloud. Ik was gewent om op te nemen en bewaren wat ik wilde en dat is nog steeds mogelijk met Digitenne, maar nu alleen op 1,2,3. De rest zit achter de betaalmuur. Met een abonnement krijg je een KPN kastje of een C+ module. Op de HD51 werkt dat niet, begrijp ik uit de reacties en moet ik op zoek naar een andere tuner met de mogelijkheden van de HD51. Daar zoek ik nu een oplossing voor.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen HD51 maar de KPN CI+ getest op een aantal Enigma2 boxen. De VU+Ultimo4K, de VU+Zero4K, de DM920 en DM525. Op de laatste echt een behoorlijk geklieder om de zenders zichtbaar te krijgen.. Qua opname ging de tussenstap van box1 naar box2 via HDMI IN (maar dat hebben maar weinig boxen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet "on topic".

Heb nog nooit een of andere smartcard en/of module gehad. Ontzag altijd dat "geklieder" met diverse softcams om alles zichtbaar te krijgen. Ik heb nooit goesting gehad hierin , is gewoon tijd en geld verspilling.
Die providers zijn een bende geldwolven die teveel "content" erop zetten die geen kat bekijkt. Waarom zoveel uitgeven aan die mannen als je deze zichtbaar krijgt met een HD Viark satelliet ontvanger. De juiste firmware erin een kijken maar... 😏

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2024 om 08:28, Tonskidutch zei:

Heb je het nu over Canal+ Digitaal of over KPN/Digitenne.

Digitenne. 1,2,3 werken prima, maar voor de rest de CI+ nodig. Slot gevonden. Oud draadje ondertussen gelezen. Zijn er ondertussen nog inzichten bijgekomen voor de HD51 (met OpenPli 9) na deze opmerking en met de huidige CI+ van KPN?:

Digitenne.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...