Ga naar inhoud


UTP stekker past niet goed in Experiabox 12 van KPN


Miauw

Aanbevolen berichten

Bij mijn moeder loop ik tegen een probleem aan de de UTP stekker van de woningcorporatie niet vast klikt in de Experiabox 12 van KPN, dat is een label die tijdens de bouw door het plafond/muur van de woning van uit de meterkast naar de woonkamer loopt. Hiervoor had ze Ziggo en paste de stekker volgens mij prima, daarvoor had ze nog Telfort wat ook prima paste.

 

Ik begrijp niet waarom de stekker van de UTP label in de Experiabox 12 van KPN niet vast wil klikken. Gebruik ik een andere kabel, hoor ik wel die klik en zit de UTP kabel vast, maar waarom het voorheen geen probleem had en al even wel, dat begrijp ik niet.

 

Er is geen koperen lijn in huis aanwezig, daar is het appartement te nieuw voor, ik meen 5 jaar. Glasvezel en kabel zitten al sinds de oplevering in de meterkast, de UTP kabel ook.

 

Wijkt de Experiabox 12 iets af als het om een UTP aansluiting gaat?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Even een andere utp stekker in dat modem stoppen, vergrendelt die wel zal de andere stekker vervormd zijn.

Soms heeft een nieuwe utp bus een braampje en moet je de eerste keer wat meer kracht zetten om de stekker te vergrendelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ligt het aan de UTP stekker die de aannemer van de woningcorporatie daar aangelegd heeft, goedkoop plastic waar een ronde kabel in geprobeerd is vast te zetten, dat past ook niet goed.

 

Bij verhuizing ging Telfort mee, dat is echter door een monteur aangesloten, later is Ziggo door een monteur aangesloten waar ik bij was i.v.m. dat deze niet wist dat er door één van de vele leidingen een UTP kabel liep, ik hem daarop gewezen heb, waar hij overigens heel blij mee was. De laatste keer stuurde KPN een zelf doen pakket, toen kwam ik er achter dat de UTP stekker niet klikte, maar in het Ziggo modem was het geen probleem. Pakte ik een goede kabel van KPN klikte deze wel in het modem, maar die is veel te kort.

 

Normaal zijn zelf aangebrachte UTP stekkers plat, wil je het goed doen, dan is de UTP kabel ook plat, maar deze is rond waar op een waardeloze manier draadjes een beetje uit de kabel gehaald zijn om het in de stekker vast te zetten.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Miauw zei:

Volgens mij ligt het aan de UTP stekker die de aannemer van de woningcorporatie daar aangelegd heeft, goedkoop plastic waar een ronde kabel in geprobeerd is vast te zetten, dat past ook niet goed.

 

Bij verhuizing ging Telfort mee, dat is echter door een monteur aangesloten, later is Ziggo door een monteur aangesloten waar ik bij was i.v.m. dat deze niet wist dat er door één van de vele leidingen een UTP kabel liep, ik hem daarop gewezen heb, waar hij overigens heel blij mee was. De laatste keer stuurde KPN een zelf doen pakket, toen kwam ik er achter dat de UTP stekker niet klikte, maar in het Ziggo modem was het geen probleem. Pakte ik een goede kabel van KPN klikte deze wel in het modem, maar die is veel te kort.

 

Normaal zijn zelf aangebrachte UTP stekkers plat, wil je het goed doen, dan is de UTP kabel ook plat, maar deze is rond waar op een waardeloze manier draadjes een beetje uit de kabel gehaald zijn om het in de stekker vast te zetten.

Jij hebt er duidelijk verstand van

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed stekkertje kost niet veel. Als je een UTP tang hebt, gewoon vervangen. Als je dit niet kan doen, stop dan iets veerkrachtigs onder het klik pinnetje. Rubber ofzo.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tang inclus connectors heb je voor 13 euro binnen   week geleverd :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een UTP kabel is nooit plat.Die is altijd rond.

Een patchkabel komt wel eens in een platte versie, maar er is een reden dat UTP rond is.

Élk aderpaar heeft een twisting over de gehele lengte van de kabel, die twisting is per aderpaar net anders. Dit om overspraak te voorkomen.

Bij een platte kabel is dit onmogelijk. Ik heb ze bij KPN en Ziggo heel enkel wel een in de doos zien zitten maar ik gooi ze direct weg.

Dit wil je zeer zeker niet gebruiken als je storing wilt door externe signalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De platte LAN kabels zijn meestal patchwork kabels en staat serieel signaal op. De RJ45 stekker is gekozen voor uniformiteit. Meestal alleen RxD, TxD, Gnd, DTS/DSR. CTS signaal met Dsub9 connector aan de andere kant.. Denk aan Server apparatuur.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
12 uren geleden, Mojo zei:

Jij hebt er duidelijk verstand van

 

Nou, dat valt wel mee, anders vroeg ik het hier niet.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, Toyota zei:

Een UTP kabel is nooit plat.Die is altijd rond.

Een patchkabel komt wel eens in een platte versie, maar er is een reden dat UTP rond is.

Élk aderpaar heeft een twisting over de gehele lengte van de kabel, die twisting is per aderpaar net anders. Dit om overspraak te voorkomen.

Bij een platte kabel is dit onmogelijk. Ik heb ze bij KPN en Ziggo heel enkel wel een in de doos zien zitten maar ik gooi ze direct weg.

Dit wil je zeer zeker niet gebruiken als je storing wilt door externe signalen.

 

Daar heb ik er meer van liggen, de Ziggo versie, zijn die echt zo slecht i.v.m. dat er alleen data doorheen gaat?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
10 uren geleden, Toyota zei:

Buig het pinnetje iets terug en hij klikt wel.

 

Al eerder geprobeerd, kan niet te ver gaan, dan breekt de stekker, nou ja, het lipje.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...