Ga naar inhoud


UFO's gesignaleerd boven Tilburg (op 23-06-2024 ~10:30-10:45)


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Gisteren, zondag, zag ik boven Tilburg een onregelmatig flitsend object aan het firmament, soms zeer helder licht. Kwam uit zuidwestelijke richting.

Misschien was het een vliegtuig? Maar die lichtflitsen waren daar te onregelmatig voor.

Onder het object vloog een tweede, kon een volgend sportvliegtuigje zijn.

Het stel vloog niet heel hard, want ik heb ze misschien wel 10 minuten kunnen volgen voor ze uit zicht verdwenen. Ik heb geen (motor-)geluid waargenomen en ook geen condensstrepen.

Ik dacht aanvankelijk dat het misschien een tankvliegtuig was die oefende met de volger.

Later dacht ik meer aan experimenteel object, voor het weer ofzo. Maar waarom die soms zeer felle lichten?

Het grotere lichtende object zette zijn weg voort in N-O- richting, leek steeds hoger te gaan en verdween uit mijn zicht.

Het volgend object maakte een lange bocht rechtsom, koerste dus terug richting ergens tussen oost en zuid, en leek ook steeds hoger te gaan, tot ik het uit het oog verloor.

 

Rara, wat was dat stel aan het doen, wie waren zij???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk vervolgens eerst even op adsbexchange voor dat je alternatieve ideeën krijgt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zweefvliegtuig!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo ongeduldig Tonskidutch, het waren gewoon de starlink satellieten van Elon Musk, lees:
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2292014/zag-jij-ook-een-rij-lichtjes-door-de-lucht-vliegen-dit-was-het

 

https://www.bd.nl/brabant/indrukwekkende-rij-lichtjes-gespot-die-als-trein-boven-brabant-beweegt-ufo-meldpunt-stroomt-vol~a52a9f56/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

En IJzerbout, het waren dus niet de Russen maar de Amerikanen.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het waren waarschijnlijk inderdaad gewoon zweeg vliegtuigen,  je zit vlak bij Gilze Rijen daar. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag gisteren een lange lichtgevende draad in de lucht, hij had een v-vorm, geen geluid waargenomen, na 10 minuten was het langzaam naar het zuiden vertrokken; het vloog boven de vliegtuig routes van en naar Schiphol en vloog erg langzaam.

 

Tsja, ik als nuchtere Hollander trek me er geen reet vanaan.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik hou het maar op een sleepvliegtuig en een zwever, al leken ze me allebei groter. Of ze zo lang aan elkaar vast zaten? Ik denk dat ze elkaar nog even gezelschap hielden, en dat dan de zwever terugzwenkte richting Gilze-Rijen.

Op flightradar24 vind ik het koppel rond die tijd echter niet terug. Misschien hoeven ze geen signaal uit te zenden? Op het veld/vlakbij Gilze-Rijen waren wel zweefvliegtuigen.

Wat ik ook wel vreemd vind is dat die sleper nogal wild met zijn verlichting heen en weer flitste: waarom richt hij die lampen zo vaak dwars op zijn vliegrichting naar de grond, soms "naar mij". Ik dacht dat het zonnespiegels waren, zo fel.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt het hier over 10:30 s'avonds  dus 22:30 dan is het al deels donker dus dan kun je toch amper bepalen hoe groot het is. Het kan ook nog zijn dat je reflecties van de zon ziet op dat moment die net onder is maar het vliegtuig nog kan beschijnen, dat kan de lichten verklaren. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Sprietje we leven inmiddels in 2024 dat is na 11-12-2023 en 08-05-2021

 

image.png.1998a1861b59822de42fd10fc5a660ae.png

 

image.png.2b2cc228da65e43622abd3ce4f191cce.png

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja ik begrijp het. Al die satellieten zijn inmiddels neergestort.

Yeah wright🤪

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Codx zei:

Maar je hebt het hier over 10:30 s'avonds  dus 22:30 dan is het al deels donker dus dan kun je toch amper bepalen hoe groot het is. Het kan ook nog zijn dat je reflecties van de zon ziet op dat moment die net onder is maar het vliegtuig nog kan beschijnen, dat kan de lichten verklaren. 

Hoe kom je daarbij? Het was zondagmorgen, en zonnig weer met overwegend blauwe lucht, slechts hier en daar een wolk(-je). In mijn herinnering duurde de voorstelling 10...15 minuten; ik heb het dus "aardig goed" kunnen bekijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Hoe kom je daarbij? Het was zondagmorgen, en zonnig weer met overwegend blauwe lucht, slechts hier en daar een wolk(-je). In mijn herinnering duurde de voorstelling 10...15 minuten; ik heb het dus "aardig goed" kunnen bekijken!

 

Je hebt het over lichtflitsen en zeer felle lichten en dat ze zo wat lichten op jou schenen, dat klinkt niet als overdag.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...