Ga naar inhoud


VU+ Uno 4K SE en DreamSet 2.4.13


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Het was effe zoeken om beide te laten communiceren. Maar dat is nu gelukt.
FTP verbinding is ok.
Schotel kan zonder enig obstakel zowel 75° oost als west draaien. Astra 4.8°E komt binnen.
Enkel de elevatie van de schotel nog bij te stellen. Kan nog iets beter. Nog niet echt aan de orde.
Dreamset opstarten.
File>Internet Settings>KingOfSat.
Aanvinken van satellieten welke denkbaar kunnen gebruikt worden. Radio is leeg. Geen behoefte aan.
Ik heb nu al "lamedb" (voorlopig).
In de linker kolom zie ik nu alle mogelijke zenders.
Sommige met een groene, grijze en witte achtergrond. Betekenis is mij nog niet duidelijk.
In deze kolom is het ook mogelijk om de ontvanger al te sturen naar een zender. Rechtsklik (Vieuw Channel On TV).
Schotel gaat naar die positie. Ditmaal zonder haperen. Eindelijk. Zie maar naar mijn vorige 26 pagina's tellende post.
Maar dan is er iets fout.
BVN (Beste van Vlaanderen en Nederland) zit ook op Hotbird 13°E. 10853 MHz, pol H, FEC 2/3.
Maar krijg in de plaats helemaal iets anders. Een oosteuropese zender.
Met de vorige rotor ( wat of hoe ik het ook gepresteerd heb gekregen) kon ik genieten van BulgariaSat op 1.9°E.
Deze is in de "File>Internet Settings>KingOfSat" niet te vinden. Waarom? Of zie ik iets over het hoofd?
Voor alle duidelijkheid: voor mij enkel FTA nu.
Staps gewijs eerst lamedb op punt zetten.
Dan bouqetten aanmaken?
En als laatse xml creëren om in de ontvanger te plaatsen. Maar zover ben ik nog niet. Ga nog niet vooruit lopen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Tja als je eerder mee gegeven suggesties niet wilt gebruiken (in je eigen topics) zal het wel weer uitlopen op 30 pagina's gefrut.

 

 

Neen man. Dit wil ik nu juist gaan vermijden. Heb al @stevenvc19 gevraagd om te schotel in de perfect mogelijke posite te zetten. Ditmaal staat de schotel ergens een beetje op punt. Kan nog beter.
Maar deze topic draait nu om DreamSet. En het gebruik ervan.
En nu ben ik brutaal. Leer lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dan heb je eerder gegeven antwoorden en suggesties zelf ook niet gelezen.

En een cursus Dreamset zit er vandaag niet in.

Na bijna een half jaar geklungel, is het nu gelukt om schotel, rotor en ontvanger op 1 lijn te krijgen. Die klomp is nu gelijmt. Eindelijk!
En dat die cursus DreamSet er voor vandaag nog niet inzit, kan en wil ik best begrijpen. Maar de site van DreamSet maakt mij echt niet wijzer.
Vandaar deze topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg enkel dit als suggestie, voor dreamboxedit de betere tegen kandidaat als settings editor zijn massa's youtube instructie filmpjes te zien op internet.

En daar heb je echt geen half jaar voor nodig, misschien een dag.

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

Ik zeg enkel dit als suggestie, voor dreamboxedit de betere tegen kandidaat als settings editor zijn massa's youtube instructie filmpjes te zien op internet.

En daar heb je echt geen half jaar voor nodig, misschien een dag.

Thank for the advise. Zal ik doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk heel goed deze screenshot.
De eerste 4 hebben een witte achtergrond. De daarop volgende zijn ingekleurd. Wat is hier de bedoeling van?
En BVN heb ik aangevinkt. BVN is FTA. Maar met hier rechts op  te klikken"View Channel On TV". Zie ik absoluut geen BVN.
WAAROM?
Waar zit de fout? In mijn onzekerheid dan toch.
image.thumb.png.f859f7d5a3b7b14b039d7f5d09ba0beb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan u maar een goede raad geven betreft die FTA zenders

Ga eerst bij kingofsat per satelliet kijken onder FTA zenders, of er iets interessant op die satelliet zit.

Dat zal u veel werk en tijd besparen.

Normaal staat er achter de naam altijd een kleine beschrijving, welk soort zender het is, zoals Various, Religious, Entertaiment, Music, Teleshoping, erotic, etc..., dan kan je al gaan schrappen.

Ook de taal waarin word uitgezonden staat daar rechts ergens vermeld, zo haal je de meest interessante zenders eruit.

 

Zo maak ik mijn FTA boeketten aan, ik kies eerst de satelliet bij Kingofsat, daarna klik ik op toon FTA zenders, vervolgens op SID.

Die SID is het identificatie nummer op de satelliet, dat SID nr vind je ook terug onder Dreamset, Dreamboxedit en E_Chanelizer.

Dan gaan selecteren, Ha, die lijkt interessant en heeft SID nr zoveel, die slepen we naar ons boeket.

Zo zal je op de Astra 28.2 QUEST HD terug vinden onder SID nr 52580

 

Natuurlijk werkt het zaakje om naar een bepaalde zender op een satelliet te draaien pas als je de hele zenderlijst met wijzigingen naar de ontvanger stuurt.

 

PS welke settingseditor je gebruikt is een persoonlijke keuze, ik maak gebruik van E_Chanelizer, maar de methode blijft dezelfde.

 

quest.jpg

echan.jpg

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Lees je ook andere berichten inzake de BVN zender op hotbird?

De info van BVN heb ik volgens hun website. Zijn deze dan fout?
Zouden volgens KingOfSat ook op Astra 1L 19.2E te ontvangen zijn. Nog niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, mebo870 zei:

PS welke settingseditor je gebruikt is een persoonlijke keuze, ik maak gebruik van E_Chanelizer, maar de methode blijft dezelfde.

 

je moet die methode natuurlijk wel aanleren.

dat ontbreekt

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, mebo870 zei:

Ik kan u maar een goede raad geven betreft die FTA zenders

Ga eerst bij kingofsat per satelliet kijken onder FTA zenders, of er iets interessant op die satelliet zit.

Dat zal u veel werk en tijd besparen.

Normaal staat er achter de naam altijd een kleine beschrijving, welk soort zender het is, zoals Various, Religious, Entertaiment, Music, Teleshoping, erotic, etc..., dan kan je al gaan schrappen.

Ook de taal waarin word uitgezonden staat daar rechts ergens vermeld, zo haal je de meest interessante zenders eruit.

 

Zo maak ik mijn FTA boeketten aan, ik kies eerst de satelliet bij Kingofsat, daarna klik ik op toon FTA zenders, vervolgens op SID.

Die SID is het identificatie nummer op de satelliet, dat SID nr vind je ook terug onder Dreamset, Dreamboxedit en E_Chanelizer.

Dan gaan selecteren, Ha, die lijkt interessant en heeft SID nr zoveel, die slepen we naar ons boeket.

Zo zal je op de Astra 28.2 QUEST HD terug vinden onder SID nr 52580

 

Natuurlijk werkt het zaakje om naar een bepaalde zender op een satelliet te draaien pas als je de hele zenderlijst met wijzigingen naar de ontvanger stuurt.

 

PS welke settingseditor je gebruikt is een persoonlijke keuze, ik maak gebruik van E_Chanelizer, maar de methode blijft dezelfde.

 

quest.jpg

echan.jpg

Het zal me een hoop papier en tijd kosten. Maar wil ik er wel voor over hebben. KingOfSat raadplegen. Selecteren in FTA. Schrijven maar op papier. Sat en SID. Meer hoeft niet. Al het ongewenste kan ik in de linker kolom deleten. Eens dit achter de rug, als ik het goed voor heb, in een bouquet zetten. Verbeter me als ik fout zou denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BrunoVP zei:

De info van BVN heb ik volgens hun website. Zijn deze dan fout?

Je moet die info dan ook niet van de BVN website halen.

Gewoon via Dreamset: File – New – Internetsettings- selecteer de gewenste satellieten en download. Dit sla je op onder bijvoorbeeld de map settings.

Waarom prefereer ik deze methode? Anders moet je zelf gaan scannen aan de hand van de satellite.xml, als die niet recent is zullen niet alle zenders gevonden worden, als er wijzigingen waren en die zijn er vrij regelmatig. Want in de satellite.xml staan nu de parameters van elke satelliet die je had aangevinkt en zijn transponders,.

Met te gaan downloaden met Dreamset krijg je meteen een correcte satellite.xml en een recente lamedb (database) met alle zenders aangeleverd.

Je moet die zenders dan enkel nog naar een (nieuw) boeket slepen.

Een zender in een boeket is gewoon een verwijzing naar een service nr in lamedb.

 

Zo ziet de inhoud van mijn boeket tv vlaanderen/ canal digitaal eruit, allemaal nummertjes.

 

#NAME TV VL/CD

#SERVICE 1:0:19:177F:C82:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:523F:C99:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:52B0:C99:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:5275:C99:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1B97:C88:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1B97:C92:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:17B1:C82:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:522B:C99:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:36E3:C8C:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1B62:C88:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1B62:C92:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:36F4:C8C:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:52F1:C96:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:51DA:C96:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:52EC:C96:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1BFC:C88:3:EB0000:0:0:0:

#SERVICE 1:0:19:1BFC:C92:3:EB0000:0:0:0:

enz...

 

31 minuten geleden, BrunoVP zei:

Al het ongewenste kan ik in de linker kolom deleten

Niks te deleten, AFBLIJVEN je selecteert gewoon de zenders die je interessant vind en die sleep je naar een boeket.

En boeketten maak je aan zoveel je wil, zorg alleen dat het overzichtelijk blijft.

 

 

 

boeketten.jpg

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...