Ga naar inhoud


Footprints Astra 3C


Alex1970

Aanbevolen berichten

Eindelijk gepubliceerd door SES:

image.thumb.jpeg.61f624f35475ee058a90e89be8963e46.jpeg

West Beam

 

image.thumb.jpeg.9a18bd411ab908d00554aadf3a6e5cef.jpeg

East Beam

 

Bron: https://www.ses.com/our-coverage#/explore/satellite/347

 

Beide een voor mij totaal onbegrijpelijke bedekking, merendeels over de Atlantische Oceaan en de West beam die door Canal Digitaal en TV Vlaanderen gebruikt gaat worden slechte dekking in Spanje en Portugal, Griekenland en Turkije.
Om maar niet te vergeten dat de Canarische Eilanden nu helemaal geen ontvangst meer hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is precies wat ik maanden geleden al schreef. Slechte dekking in Spanje, Kreta, Turkije enz. En dat kan ook niet anders. De footprint wordt gemaakt aan de hand van de providers die de satelliet gaan huren en dat was voor positie 31,5 oost. Dat was een heel ander doelgebied dan de klanten van Canal Digitaal die de signalen ontvangen van de 23,5 oost.
Je kunt het dekkingsgebied wel verplaatsen maar niet meer veranderen als de satelliet eenmaal in een baan om de aarde hangt. De enige verandering van de footprint zal plaats vinden doordat de satelliet de aarde onder een iets andere hoek aanstraalt. Tja, dat deze veranderde footprint voor flink wat mensen niet meer te ontvangen is of dat ze een flink grotere schotel nodig hebben, was dus te voorzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alex1970 zei:

Om maar niet te vergeten dat de Canarische Eilanden nu helemaal geen ontvangst meer hebben.


Maar daarvoor een loeiharde ontvangst in Groenland 🇬🇱
Dan hebben de mensen daar er ook wat aan. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zeer curieuze footprint, waarom niet een stukje naar het oosten opgeschoven.  Waarom moet de Atlantische oceaan 54 dBW hebben.

 

Zelfs het uiterst oostelijke puntje van newfoundland (canada) maakt nog kans op signaal hahaha.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in Zuidwest Nederland al gemerkt dat het signaal van de Astra 3C (West beam) sterker is dan van de Astra 3B. Ik vertrouw er op dat het signaal van de kleine Multytenne nog een stuk zal verbeteren voor de NPO-zenders. De RTL-zenders op de Astra 3C waren al beter dan op de 3B.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrt lag er ook ff uit maar nu terug.Transponder was ff down

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is het niet in het belang van sommige klanten dat het signaal verder in het oosten te ontvangen is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Misschien is het niet in het belang van sommige klanten dat het signaal verder in het oosten te ontvangen is?

Je moest een weten hoeveel nederlanders in het oosten woenen. Ik ken er heel veel op Kreta. En velen hebben gewoon een CD abo.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal huurt slechts een of 2 transponders, hoe andere klanten erin staan is de vraag.

 

Een andere mogelijkheid is de kans op storing en interferentie met andere satellieten in het oosten.

 

Het is gissen, Canaldigitaal zal daar niet veel invloed op kunnen uitoefenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is Canal Digitaal ook helemaal niet tevreden met de nieuwe footprint.
We kregen toch enige tijd geleden dit bericht:
Einde van twee M7 Group-transponders op positie 23,5° Oost eind augustus 2024 vanwege meningsverschil over de huur.
Misschien wil Canal Digitaal voor deze footprint wel niet hetzelfde huurbedrag betalen als voor de footprint van de Astra 3B want het gaat ze heel wat klanten kosten, ook heel veel op de Canarische Eilanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sprietje zei:

want het gaat ze heel wat klanten kosten, ook heel veel op de Canarische Eilanden.


Wat zijn heel veel, Sprietje?

 

Hier heb ik het antwoord gevonden:

 

Canarische Eilanden

Op de hele eilandenarchipel wonen 3.343 nederlanders en 4.171 Belgen. Deze zijn onder te verdelen in de provincie Las Palmas met 1.743 Nederlanders en 1.186 Belgen en de provincie Santa Cruz de Tenerife met 1.600 Nederlanders en 2.985 Belgen. 
 

Dat is dus een handje vol. 
want lang niet iedereen in die getallen hebben een TV, laat staan een abonnement op die Canal Digitaal rommel. 

Zou Astra 3C in mijn gebied te ontvangen zijn, zou ik geen abonnement willen al kreeg ik het cadeau. 
Het zou mij net zoveel interesseren als dat er in Chicago een fiets omvalt. 
 

23 minuten geleden, Sprietje zei:

Misschien wil Canal Digitaal voor deze footprint wel niet hetzelfde huurbedrag betalen als voor de footprint van de Astra 3B


Alles speculaties die nergens op slaan. 

aangepast door ceesv
Tekst leesbaar gemaakt

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...