Ga naar inhoud


Footprints Astra 3C


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik kan het niet bevestigen want ik ga niet naar dat soort bestemmingen waar het net lijkt of je in de tuin van een bejaardentehuis rondloopt. 
Ik mag dan ook niet meer zo jong zijn maar een paar lekkere tieten op het strand kijk ik liever naar dan naar NL TV. 
Volgens mij zijn er meer rollators op die eilanden dan Nederlanders die naar NL TV kijken. 👀 

  • Haha 3

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tenslotte zijn de Nederlandse tv programma's niet meer te pruimen.

Ik heb Canaldigitaal begin dit jaar opgezegd en ik mis de Nederlandse programma's in het geheel niet.

 

Ik kijk tegenwoordig Youtube films over de meest uiteenlopende onderwerpen.

 

On Topic, Astra heeft een satelliet die aan het einde van zijn leven is en vervangt die met een alternatief.

Voor een van de klanten, Canaldigitaal valt dat negatief uit, de footprint is in hun marktgebied aan de randen een stuk slechter.

Niets belet Canaldigitaal om terug te gaan naar Astra 1, waar ze vroeger zaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of nog anders uitgelegd, stel er wonen 3000 Nederlanders (Belgen even niet meegerekend) op die eilanden.
Dat zijn doorgaans geen alleenstaande mensen maar paren. En dan misschien kinderen. Die hebben niet allemaal een eigen TV met abonnement.
Dus nu reken ik in het voordeel van Sprieje dat geschat, 25% van deze groep een Canaal Digitaal abonnement heeft. Dat zouden er dan 750 zijn.
Ik denk eerder nog minder.
Wat interesseert Canaal Digitaal dat handjevol mensen die praktisch op de hoogte van de Westerse Sahara woont en daar rekening mee moet houden?
Ik denk dat er meer Nederlanders in de Emiraten en het Midden Oosten wonen. Die leven ook vrolijk verder zonder Canaal Digitaal.

Waarom deze Astra 3c deze vreemde footprint over de Atlantische Oceaan heeft is mij ook niet duidelijk maar er zal beslist een goede reden voor zijn.
Bij de SES Astra zijn ze ook niet op hun achterhoofd gevallen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Waarom deze Astra 3c deze vreemde footprint over de Atlantische Oceaan heeft is mij ook niet duidelijk maar er zal beslist een goede reden voor zijn.

Overbruggingsperiode voor er een andere satelliet bij gehangen kan worden? De lancering van Astra 1P zal niet voor niets naar voren zijn gehaald.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn familie en ik gaan vaak naar Oman voor een paar dagen eruit. Daar ben je met de auto in een mum van tijd.
Prachtig mooi land, toeristen vriendelijk, niet duur en er is werkelijk sprake van 1001 nachten.

Romantisch en de mooiste uitzichten over de Gulf. Het eten is er fenomenaal goed en gezond.
De mooiste bergen en geweldig leuk om er te wandelen.
Je komt er geen Nederlanders tegen. 😂

´s Avond zijn we moe en gaan vroeg naar bed.
Willen we TV kijken (dat komt niet vaak voor) dan is het CNN of al Jazeera voor het nieuws en de MBC Group kanalen voor films.
Maar vaak lezen we een boek en IJzerbout verdiept zich in de Broadcast technologie zolang ik nog werk.
Ik heb wel eens een weddenschap met mijn dochters afgesloten en gezegd: "voor elke rollator die je hier ziet krijg je 100 €.
Tot nu toe heb ik nog niets hoeven te betalen.
3 weken op de Kanarievogelweilanden zou me knettergek maken.
Mijn voet is net genezen van een breuk en ik wil niet het risiko lopen om mijn nek over een rollator te breken op de Kanarische Weilanden

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, el renegade zei:

Kunnen ze beter terug naar Astra 19 gaan. De onzin zenders afstoten en iedereen ontvangst.

Astra 19.2 heeft alleen nut als daar wél een passende footprint beschikbaar is en blijft. Het is wel compatibel met de huidige duo LNB's dus je verliest daarop geen kijkers.

Ik ben het met je eens dat ze beter teruggaan naar een compact pakket met een scherpe prijsstelling. Dit lijkt voor consumenten echter niet toegestaan:

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

 

Minimaal 30 zenders

In totaal moeten aanbieders van televisieabonnementen minimaal 30 zenders aanbieden. Dit minimum is inclusief de publieke omroepen (must-carry zenders). De bedrijven moeten in ieder geval alle publieke televisiezenders en radiokanalen van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen aanbieden. Verder mogen zij de kanalen zelf invullen. Zolang het 30 zenders zijn in totaal.

Door deze regel zorgt de overheid ervoor dat het aanbod op televisie voldoende en afwisselend is. En dat er programma’s zijn voor alle groepen in de samenleving.

 

Het is dus wel toegestaan om aan te vullen in SD met erbarmelijke bitrate.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, OFDM zei:

Astra 19.2 heeft alleen nut als daar wél een passende footprint beschikbaar is en blijft. Het is wel compatibel met de huidige duo LNB's dus je verliest daarop geen kijkers.

Ik ben het met je eens dat ze beter teruggaan naar een compact pakket met een scherpe prijsstelling. Dit lijkt voor consumenten echter niet toegestaan:

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/toegankelijk-en-divers-media-aanbod

 

Minimaal 30 zenders

In totaal moeten aanbieders van televisieabonnementen minimaal 30 zenders aanbieden. Dit minimum is inclusief de publieke omroepen (must-carry zenders). De bedrijven moeten in ieder geval alle publieke televisiezenders en radiokanalen van de Nederlandse en Vlaamse publieke omroepen aanbieden. Verder mogen zij de kanalen zelf invullen. Zolang het 30 zenders zijn in totaal.

Door deze regel zorgt de overheid ervoor dat het aanbod op televisie voldoende en afwisselend is. En dat er programma’s zijn voor alle groepen in de samenleving.

 

Het is dus wel toegestaan om aan te vullen in SD met erbarmelijke bitrate.

Prima, de 1e 10 via satelliet op 1 tp.

De rest aanvullen via IP.

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2024 om 18:36, Alex1970 zei:

Eindelijk gepubliceerd door SES:

image.thumb.jpeg.61f624f35475ee058a90e89be8963e46.jpeg

West Beam

 

image.thumb.jpeg.9a18bd411ab908d00554aadf3a6e5cef.jpeg

East Beam

 

Bron: https://www.ses.com/our-coverage#/explore/satellite/347

 

Beide een voor mij totaal onbegrijpelijke bedekking, merendeels over de Atlantische Oceaan en de West beam die door Canal Digitaal en TV Vlaanderen gebruikt gaat worden slechte dekking in Spanje en Portugal, Griekenland en Turkije.
Om maar niet te vergeten dat de Canarische Eilanden nu helemaal geen ontvangst meer hebben.

Dit topic wordt eigenlijk op een aantal threads al behandeld maar als ik het goed begrijp gaan deze veranderingen vanaf half juli tot eind augustus gefaseerd omgezet worden, en dan merken we het resultaat.

Ik heb hier nog een oude footprint van Canaldigitaal gevonden ter vergelijking.

Weet iemand wat de SES db's footprint in schotel maten is?

Screenshot_2024-06-28-07-34-41-504_com.miui.gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, el renegade zei:

Dit topic wordt eigenlijk op een aantal threads al behandeld maar als ik het goed begrijp gaan deze veranderingen vanaf half juli tot eind augustus gefaseerd omgezet worden, en dan merken we het resultaat.

Ik heb hier nog een oude footprint van Canaldigitaal gevonden ter vergelijking.

Weet iemand wat de SES db's footprint in schotel maten is?

Screenshot_2024-06-28-07-34-41-504_com.miui.gallery.jpg

Ik zit op de 46 lijn van east beam en tussen 52 en 54 west beam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2024 om 19:42, Codx zei:

Zelfs het uiterst oostelijke puntje van newfoundland (canada) maakt nog kans op signaal hahaha.

Interessant voor Nederlanders of Vlamingen aldaar op dat puntje ....

Tja , het ligt nog net boven de "horizon" , dus .... CD of TVV blij , joepie .... 😵

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...