Ga naar inhoud


NPO1, 2, 3 en SBS6 vielen even weg?


MarkViaSat
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het zal je verbazen wat een stevige bui doet.

 

Een schakelwacht in Diemen vertelde mij dat tijdens een wolkbreuk het totale vermogen wat via een 380 kV overland leiding naar utrecht geschakeld was, compleet verdween.

De regen dissipeerde het totale vermogen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, ceesv zei:

Het zal je verbazen wat een stevige bui doet.

 

Een schakelwacht in Diemen vertelde mij dat tijdens een wolkbreuk het totale vermogen wat via een 380 kV overland leiding naar utrecht geschakeld was, compleet verdween.

De regen dissipeerde het totale vermogen.

 

Bedoel je nou een hoogspanningsleiding?  Je begrijpt dat die gewoon blijven werken toch, ook tijdens een wolkbreuk.  Misschien dat er sprake is van enige lekstroom.

 

Bovendien is dat niet te vergelijken met RF

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, MarkViaSat zei:

Zojuist net voor 20:00 vielen deze hier even weg. Na een paar minuten waren ze weer terug.

 

zo dus dat is opgelost en de melding kan gesloten worden

of zijn er nog betreurenswaardige feiten te melden?

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, davidv zei:

Het is heel gemakkelijk de prijs telkens te verhogen maar het schijnt zeer moeilijk te zijn een signaal op een fatsoenlijke sterkte zonder storingen door te zetten. Gelukkig hadden we Duitsland nog want de VRT lag er ook uit.

Wat een drama om die paar minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de belgen wel in de laatste minuten van de match :) .Ik kon gewoon verder kijken op andere wijze (kabel en gratis app op tv)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, el renegade zei:

Wat een drama om die paar minuten.

Niet een drama om die paar minuten maar een drama om het steeds verhogen van de abo-kosten en het verslechteren van het signaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Codx zei:

 

Toch heb ik het vermoeden dat bij een schotel van 11-13 mtr die uitval aanzienlijk minder voorkomt dan een uplink schoteltje van minder dan 5 mtr.

Zo werkt het dus niet!

 

Er is een contract met SES hoveel vermogen ze mogen maken op een gehuurde transponder. Het zou kunnen zat Uplink Power Controll toegestaan is, maar ik ken het contract niet.

 

Als een schotel van 3.7m met bijbehorende eindtrap het gewenste vermogen kan maken, dan heeft het vervangen door 1 van 10m geen nut. Je mag nu eenmaal niet meer vermogen maken. De enorme schotel heeft veel meer gain, dus de eindtrap hoeft veel minder vermogen te maken.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Mrbeam zei:

Zo werkt het dus niet!

 

Er is een contract met SES hoveel vermogen ze mogen maken op een gehuurde transponder. Het zou kunnen zat Uplink Power Controll toegestaan is, maar ik ken het contract niet.

 

Als een schotel van 3.7m met bijbehorende eindtrap het gewenste vermogen kan maken, dan heeft het vervangen door 1 van 10m geen nut. Je mag nu eenmaal niet meer vermogen maken. De enorme schotel heeft veel meer gain, dus de eindtrap hoeft veel minder vermogen te maken.

 

Ja je bedoeld het uplink budget. Maar dan kun je je afvragen waarom zijn die grotere schotels er dan.? Bovendien is het niet zo dat ze dynamisch het vermogen kunnen verhogen indien dit nodig is, die ruimte heb je maar beperkt bij een kleine schotel want inderdaad minder versterking (gain)    

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zie je vverkeerd, de sat is geen aanvoer voor DVB-T.

 

Bedenk dat DVB-T 1080P is en de sat 1080i

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MarkViaSat zei:

Als de transponder eruit lag dan hadden de dvb-c en dvb-t aanbieders toch ook storing omdat hun signaal toch ook via die transponder binnenkomt of zie ik dat verkeerd?

Ja, dat werkt ook door op DVB-C:

 

2024-06-26 17:54.22 (UTC) : ERROR - Tuner 1 no signal. 12187
2024-06-26 17:54.22 (UTC) : ERROR - Tuner 2 no signal. 12739
2024-06-26 17:54.54 (UTC) : ERROR - Tuner 4 no signal. 12129
2024-06-26 17:55.57 (UTC) : ERROR - Tuner 4 locked again.
2024-06-26 17:56.40 (UTC) : ERROR - Tuner 2 locked again.
2024-06-26 17:57.01 (UTC) : ERROR - Tuner 1 locked again.

 

Tuner 3 geen storing, dat was RTL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

 

Ja je bedoeld het uplink budget. Maar dan kun je je afvragen waarom zijn die grotere schotels er dan.? Bovendien is het niet zo dat ze dynamisch het vermogen kunnen verhogen indien dit nodig is, die ruimte heb je maar beperkt bij een kleine schotel want inderdaad minder versterking (gain)    

Volgens mij kunnen ze dat wel dynamisch. Daar zijn twee opties voor: De regendemping bepalen aan de hand van downlink verlies, dat is een beetje schattend omdat er verschil is in frequentie. Of aan de hand van terugkoppeling door de satelliet.

 

Ik sprak ooit met een techneut bij een uplink schotel (héél groot) die mij vertelde dat het zendvermogen bij heldere hemel maar een paar watt bedraagt echter automatisch opgeregeld kon worden naar honderden watt bij een dikke bui. Of zoiets.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Dat zie je vverkeerd, de sat is geen aanvoer voor DVB-T.

 

Bedenk dat DVB-T 1080P is en de sat 1080i

Correct!

De aanvoer gaat via Mexnet naar alle opstel punten.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...