Ga naar inhoud


Hoe kan een stopcontact brommen?


Aanbevolen berichten

Uit één van de stopcontacten in huis is regelmatig een zacht, maar irritante bromtoon te horen, er is niets aangesloten, kon het eerst niet vinden waar het vandaan kwam, maar na alle stekkers in mijn huiskamer uit de diverse stopcontacten gehaald te hebben, kwam ik bij het betreffende stopcontact uit.

 

Iemand enig idee hoe dit kan, want ik heb het nog nooit meegemaakt?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Miauw zei:

Iemand enig idee hoe dit kan, want ik heb het nog nooit meegemaakt?

Ik heb wel eens meegemaakt dat een "stopcontact" zat te lassen tgv nest knijptangen. Een soort klikkend/tikkend geluid.

Het kan ook zijn dat de buis waar de bedrading doorloopt ergens geluid oppikt en dat dan via stopcontact ten gehore brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, theparasol zei:

Ik heb wel eens meegemaakt dat een "stopcontact" zat te lassen tgv nest knijptangen. Een soort klikkend/tikkend geluid.

Het kan ook zijn dat de buis waar de bedrading doorloopt ergens geluid oppikt en dat dan via stopcontact ten gehore brengt.

 

Het is een soort zoemtoon alsof er een trafo aan het brommen is, er zit alleen geen trafo in dat stopcontact.

 

Het is er ook niet continu, maar wel langdradig zodra ik het hoor.

 

Vorig jaar is o.a. dat stopcontact nagekeken en een beetje de pennetjes aan de binnenkant bij gebogen i.v.m. dat ik regelmatig wel en geen stroom uit dat stopcontact kreeg. Bij het laden van een mobiele telefoon en laptop als deze ook in gebruik was en ineens de stroom uitviel, de accu was leeg, maar de lader was wel aangesloten, heel irritant.

 

De stoppen vliegen er (nog) niet uit, het gezoem blijft met regelmaat uren te huren, wel heel zacht, maar irritant genoeg als ik in de nacht TV zit te kijken en het geluid enorm zacht zodat de buren er geen last van hebben.

 

Voor het bij buigen heeft er denk ik wel een aantal jaar een haspel met een stroomsnoer in dat stopcontact gezeten, die pennetjes zijn dikker en dat ging prima, naderhand pakte de stekkers van diverse apparatuur niet goed meer, bijvoorbeeld ook de stofzuiger kreeg geen spanning om te zuigen, maar dat heeft toch niets met een zoemtoon te maken?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou  de binnenkant van het stopcontact toch maar eens bekijken.

 

Waarschijnlijk een slecht contact.

Of er is vocht ingekomen en je hebt een lekstroom naar je muur.

 

Ik heb al meegemaakt dat ze me lieten komen omdat de oven in de keuken niet meer werkte.

Het bleek uiteindelijk door een slecht contact te komen, in een stopcontact in de hal.

 

Er zaten daar drie draden onder een klem (wat je nooit moet doen).

Door het slecht contact was de binnenkant van het stopcontact half weggesmolten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, jeevanhoof zei:

Ik zou  de binnenkant van het stopcontact toch maar eens bekijken.

 

Waarschijnlijk een slecht contact.

Of er is vocht ingekomen en je hebt een lekstroom naar je muur.

 

Ik heb al meegemaakt dat ze me lieten komen omdat de oven in de keuken niet meer werkte.

Het bleek uiteindelijk door een slecht contact te komen, in een stopcontact in de hal.

 

Er zaten daar drie draden onder een klem (wat je nooit moet doen).

Door het slecht contact was de binnenkant van het stopcontact half weggesmolten.

 

mvg

 

Het is een oude woning uit 1954 met oude stopcontacten, dit klinkt reëel. Ik huur dit huis van een woningcorporatie die in de top 10 van slechtste woningcorporaties in Nederland staat, mag niet zomaar gaan rommelen, maar zou het kunnen dat het stopcontact door een slechte verbinding onder de huiskamerlamp waar het stopcontact de spanning vandaan haalt dat het daar niet goed zit?

 

Ik ben niet bang om naar een stopcontact te kijken en het kapje er af te halen, echter behoren die dingen onder een apart onderhoudsabonnement.

 

Ik lig met de betreffende woningcorporatie overhoop na een soort van opknapbeurt, een soort van, want wat er opgeknapt is weet ik niet, wel wat er gesloopt is en dat mijn dichte keuken sindsdien onder de schimmel zit 

 

Ik heb er een advocaat op gezet, echter kost het veel tijd, binnenkort worden ze ingebreke gesteld, dan hebben ze meen ik 6 weken de tijd om het op te lossen wat zo goed als onmogelijk is, daarna gaat het naar de Huurcommissie die een bezoek komt brengen om een uitspraak te kunnen doen.

 

Daarnaast is er materiële- , immateriële- en letselschade, ik overweeg er tweede dan wel derde advocaat op te zetten als dat mogelijk is, elke advocaat heeft eigen een expertise, daar ga ik denk ik nooit met één advocaat huurrecht in uitkomen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaap jij nog gerust,  dat daar iets mee aan de hand is, is wel duidelijk.

Dat bewuste stopcontact zo snel snel mogelijk aan een controle onderwerpen.

Het gaat over elektriciteit, het is niet de eerste keer dat slechte verbindingen gaan vonken, en vonken is vroeg of laat brand.

Je zou op zijn minst al eens moeten controleren wat er allemaal op die kring zit, op zoek naar een zware verbruiker.

Ik heb vroeger genoeg toestanden gezien, waarbij ik dacht, die hebben hier 2 minuten geluk gehad.    

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger bij mijn ouders thuis hadden wij ook een brom bij een stopcontact. Mijn vader heeft die toen vervangen maar de brom bleef.

Ik ben alles gaan nalopen en het bleek dat er een slechte las zat in de lasdoos waar het stopcontact zijn stroom van kreeg. 

Deze lasdoos zat 1 a 2 meter weg van het stopcontact en het geluid ging via de pijpen. 

Hier moet gewoon een vakman komen die de elektrische installatie helemaal naloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2024 om 07:10, mebo870 zei:

Slaap jij nog gerust,  dat daar iets mee aan de hand is, is wel duidelijk.

Dat bewuste stopcontact zo snel snel mogelijk aan een controle onderwerpen.

Het gaat over elektriciteit, het is niet de eerste keer dat slechte verbindingen gaan vonken, en vonken is vroeg of laat brand.

Je zou op zijn minst al eens moeten controleren wat er allemaal op die kring zit, op zoek naar een zware verbruiker.

Ik heb vroeger genoeg toestanden gezien, waarbij ik dacht, die hebben hier 2 minuten geluk gehad.    

 

Ongeveer alles deugt hier niet, het is een (a)sociale woningcorporatie die beter de naam "de huisjes melker" als naam kan aannemen.

 

Er zit geen zware apparatuur op, ik heb alle stekkers er zelf uitgehaald, brom is al even niet meer te horen, maar volgens "techneuten" van de firma "beun de haas" is alles dik in orde maken het verbeteren = verslechteren van mijn huurwoning, vandaag willen ze de maximale huurverhoging voor een energielabel G woning door voeren, is meen ik 5,2% en dat vinden ze heel normaal.

 

Op 29-6-2024 om 09:13, Pionewbie zei:

Vroeger bij mijn ouders thuis hadden wij ook een brom bij een stopcontact. Mijn vader heeft die toen vervangen maar de brom bleef.

Ik ben alles gaan nalopen en het bleek dat er een slechte las zat in de lasdoos waar het stopcontact zijn stroom van kreeg. 

Deze lasdoos zat 1 a 2 meter weg van het stopcontact en het geluid ging via de pijpen. 

Hier moet gewoon een vakman komen die de elektrische installatie helemaal naloopt.

 

Hier loopt alles naar onder de plafondlampen per ruimte, vandaar gaat het naar de meterkast waar dan wel automatische stoppen zitten, 2 voor de woning en 1 voor de wasmachine die in de badkamer van 2m2 staat.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://www.bbcearth.com/news/is-this-how-aliens-could-rule-the-universe

 

het begint met brommen en dan vreemde beelden op je TV

 

Lolbroek ! 😜

 

Inmiddels heb ik geen brom meer gehoord, wel hangt mijn magnetron als ik deze gebruik aan het betreffende stopcontact, dat was ervoor overigens ook al zo nu en dan, problemen met een zwart/groene keuken dat schimmel heet.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...