Ga naar inhoud


NPO kost meer dan 1 miljard Euro per jaar


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

In België kost de publieke omroep 294 miljoen Euro per jaar, daar kan het een stuk goedkoper als in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nog veel te duur want het grote deel gaat naar politici/kaderpersoneel en dik betaalde enkelingen.Daar maken ze amper nog programma's en de heruitzendingen lopen de spuigaten uit.Ze leven daar nog in de jaren 70/80

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

NPO kostte in 2023 meer dan 1 miljard Euro per jaar. Dat is hier te lezen:
https://www.marketingreport.nl/npo-kreeg-in-2023-circa-100-miljoen-euro-meer-belastinggeld-npo-kost-meer-dan-1-miljard-euro/

 

 

 

1 uur geleden, ceesv zei:

In België kost de publieke omroep 294 miljoen Euro per jaar, daar kan het een stuk goedkoper als in Nederland.

 

Totale onzin!

Alleen de VRT kostte in 2021 al ruim 450 miljoen!

https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/financien/hoeveel--overheidsmiddelen-per-vlaming---/

 

Bovendien zijn er in België 3 talen en daardoor ook 3  aparte publieke omroepbedrijven naast elkaar. Die moeten dan bij elkaar opgeteld worden.

Dan komen we vast niet ver van een miljard af te zitten en België heeft ook nog minder inwoners dan NL.

 

 

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Eduard07, reken je even mee?

 

VRT kostte de Vlaming in 2021,  41,22 euro aan overheidsmiddelen.

De totale kost per mediagebruiker bedroeg in 2021: 68,25 euro. 61,2 % daarvan wordt gefinancierd door de Vlaamse overheid (en dus de Vlaming als belastingbetaler)

 

Er zijn 6.8 miljoen Vlamingen, dat betekent dat die ieder 41,22 per persoon aan overheidsmiddelen betalen hetgeen het totaal op 280 miljoen  296 Duizend Euro brengt.

 

Vlamingen betalen niet voor de Franstalige zenders, dat doen die Franstaligen zelf.

 

In Nederland betaalt de belasting betaler ruim 1 Miljard voor de publieke omroep, 4 keer zoveel als in België.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan ook nog eens zonder ellenlange reclameblokken in België..

 

Dure uitzendrechten (sport) zullen er voor NPO wel inhakken en dus voor ons belastingbetalers. En al die dure presentatoren van talkshows....veel op locatie uitzenden etc. etc. Dan tikt het wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

NPO kostte in 2023 meer dan 1 miljard Euro per jaar. Dat is hier te lezen:
https://www.marketingreport.nl/npo-kreeg-in-2023-circa-100-miljoen-euro-meer-belastinggeld-npo-kost-meer-dan-1-miljard-euro/

 

 

Lekker waardeloos artikeltje zeg. Om het opruiende karakter overeind te houden hebben ze gemakshalve niet erbij geschreven wat de overheid opstrijkt aan kijk en luistergeld. Ik denk dat menigeen die hier roept dat het nog minder kan zich dan echt bij de ballen genomen voelt

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Sprietje zei:

NPO kostte in 2023 meer dan 1 miljard Euro per jaar. Dat is hier te lezen:
https://www.marketingreport.nl/npo-kreeg-in-2023-circa-100-miljoen-euro-meer-belastinggeld-npo-kost-meer-dan-1-miljard-euro/

 

 

 

Was dat niet eerder 1,5 miljard Euro, of waren het toen nog guldens?

 

Persoonlijk vindt ik het een belachelijk bedrag, en Jan Slachter maar blijven zeuren dat de omroep bijdrage uit het verleden terug moet komen, hij wil zeker ook zijn zakken goed gevuld zien worden. 🤫

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Erwinnaar zei:

En dan ook nog eens zonder ellenlange reclameblokken in België..

huh?

 

misschien valt het niet op wegens het taaltje en zie je het als intermezzo, maar er is wel degelijk reclame op de BRT ik zeg bewust niet VRT

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar er is wel degelijk reclame op de BRT ik zeg bewust niet VRT

Asjemenou , wa' seg je me nu , da's mij nog niet opgevallen !! 😵🤫

Miljaaaaaaaaaaaar de nonde .... 😉

 

1 Feit , ivm media , de belastingbetaler betaalt !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...